Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Jízdní dojmy a další testy > Článek
Lexus RX 450h: první test z maďarských silnic
14.7.2009 | Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Další generace japonského luxusního SUV opět trochu uniká konkurenci, která s kombinací spalovacího motoru a elektromotoru stále ještě otálí. U Lexusu s ní byli daleko již před pár lety a po prvním testu nového RX 450h můžeme konstatovat, že nyní ji doladili takřka k dokonalosti.
Přehled kapitol
Jízdní režimy
RX 450h je prvním sériovým automobilem s hybridním pohonem, který využívá u převodovky CVT systém řazení AI-Shift založený na algoritmech umělé inteligence. Systém porovnává rychlost vozu s úhlem sešlápnutí plynového pedálu, čímž dokáže rozeznat, zda automobil jede do kopce či z kopce.
Novinkou jsou také jízdní režimy EV a ECO. V prvním případě se po aktivaci v menu nastaví režim, v němž automobil jede výhradně pomocí elektromotorů, ve druhém je optimalizována spotřeba energie u doplňkových spotřeb, jakým je například klimatizace a zajišťována nelineární odezva škrtící klapky.
Ekonomický provoz
Výsledkem této optimalizace je spotřeba 6,3 litru na 100 km v kombinovabném cyklu a z toho vyplývající hodnota 148 g CO2 na kilometr. Na nejrůznějších silnicích a dálnicích jsem pak zjišťoval, jaké režimy novému RX sedí a kdy je možné nejvíce spořit pohonné hmoty. Například v módu EV není možné jet rychleji než 40 km/h, jinak se tento režim okamžitě vypíná, navíc je třeba mít úplně nabitou baterii a šetrně zacházet s pedálem akcelerátoru.
Kontrolka ECO se vám rozsvítí sama, pokud jedete úsporně, ale může svítit stále, pokud hodláte spořit víc. Při standardní jízdě mimo město se bez problémů dostanete pod 10 litrů na 100 km, při opravdu úsporné jízdě to může být mezi 7,5 až 8 litry na 100 km. Když naopak pojedete například po dálnici standardně vysokou rychlostí, budete mít stejnou spotřebu jako v nehybridním RX350.
Celkové hodnocení
Pokud si budete kupovat RX 450h, můžete si samozřejmě zvolit nejrůznější luxusní prvky ve čtyřech odstupňovaných výbavách (Executive, Technology, Luxury a Premium). Přitom však musíte vyřešit jedno dilema. Specialitou hybridní verze jsou totiž aktivní stabilizátory, které účinně vyrovnávají náklon vozu v zatáčkách. Bohužel, nelze mít zároveň aktivní stabilizátory a vzduchové odpružení, takže se u levnější varianty musíte rozhodnout pro provedení Technology (stabilizátory) nebo Luxury (vzduchové odpružení), u nejdražší varianty Premium si pak bez dalšího příplatku vybrat to či ono. První varianta by měla podporovat agilní chování při svižné jízdě, druhá je především příspěvkem vysokého jízdního komfortu.
Vyzkoušel jsem si pochopitelně obě varianty a musím konstatovat, že jako majitel bych spíše u tohoto pohodového SUV preferoval vzduchové odpružení, neboť sportovní jízda se přes nadprůměrnou dynamiku pohonného ústrojí k jeho charakteru příliš nehodí. Cenově je hybridní verze oproti modelu RX350 o 200 tisíc dražší, nejlépe vybavený model RX 450h přijde i se všemi příplatky na 2 084 000 Kč.
Tip: Jak si vede zážehový kolega model RX 350, se můžete dozvědět z redakčního testu zde.
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 7 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 9 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 10 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
dnesDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva