První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru

(+ videa) Má tohle auto elektronicky řízený diferenciál? Ne. Automat? Ne. Falešný zvuk motoru? Ne. A chybí mu něco? Ne. I když...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru

23.6.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Má tohle auto elektronicky řízený diferenciál? Ne. Automat? Ne. Falešný zvuk motoru? Ne. A chybí mu něco? Ne. I když...

Nic pro showmany

Nový Civic Type R je pozoruhodné auto už tím, že dělá věci jinak než většina ostatních. Je důkazem toho, že při vývoji ostrého kompaktu se lze držet osvědčených receptů, že podobné auto může mít i dnes hlavně mechanickou podstatu a přesto být více než konkurenceschopné. Nezdá se být tak rychlé v přímce, je ale extrémně rychlé na technické trati a rozdává plnými doušky to, co má - potěšení z jízdy.

Honda si nepochybně vybrala složitější cestu vedoucí ke stejnému cíli než třeba koncern VW. Nejsem si jistý, jestli dosáhla dramaticky lepšího výsledku z hlediska exaktní měřitelnosti, rozhodně ale dosáhla jiného výsledku - její auto je postaveno na odlišných principech, což se nakonec neprojevuje primárně lepšími dynamickými parametry jako spíše tím, co nelze změřit - řidičskou atraktivitou.

Ve spojení rychlosti a záživnosti CTR exceluje, jeho mnohdy starosvětský přístup ale není bez otazníků. Jsem například ten poslední, kdo by miloval umělé zvuky motorů, po chvilce dunivého brumlání motoru CTR při obyčejném dálničním přesunu ale pochopíte, proč jiní po tomto přístupu sáhli. A považujte to jen za nejkrystaličtější projev toho, čím se CTR od dnešního typického hot hatche vzdaluje. Podobných drobností je více.

Tohle auto prostě bude lovit hlavně mezi těmi, kdo chtějí řídit a jako odměnu nabídne svým „obětem” japonský palác automobilových potěšení. Je to dobrá zpráva a jsem rád, že takvé auto na trhu je, neboť se z něj začíná stávat ohrožený druh. CTR jistě mělo být přesně takové, je takové a je skvělé. Jen si čistě za sebe nejsem úplně jistý, zda už jsem nedospěl do věku, kdy bych raději dal přednost třeba Seatu Leon Cupra, který nabídne 95 procent rychlosti CTR a 200 procent jeho každodenní využitelnosti. Tohle je ale dilema, které si musí každý potenciální zájemce o podobný vůz vyřešit sám...

První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru - 43 - Test Honda Civic Type R 2015 prvni 05První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru - 44 - Test Honda Civic Type R 2015 prvni 48První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru - 45 - Test Honda Civic Type R 2015 prvni 83

Cena

Základní cena vozu (Civic Type R 2015): 859 900 Kč
Základní cena testované verze (Civic Type R 2015 GT Pack): 929 900 Kč (další detaily)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 996 ccm
Největší výkon: 228 kW (310 k) při 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru - 46 - Test Honda Civic Type R 2015 prvni pilovy diagram 01

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 270 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7
Město: 9,4 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 390 mm
Šířka: 1 878 mm
Výška: 1 466 mm
Rozvor náprav: 2 594 mm
Pohotovostní hmotnost (Honda): 1 382 kg „s plnou nádrží”
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 498 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 214 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše