Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Honda Civic Type R 2015: jde to i postaru
23.6.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Má tohle auto elektronicky řízený diferenciál? Ne. Automat? Ne. Falešný zvuk motoru? Ne. A chybí mu něco? Ne. I když...
Přehled kapitol
Nic pro showmany
Nový Civic Type R je pozoruhodné auto už tím, že dělá věci jinak než většina ostatních. Je důkazem toho, že při vývoji ostrého kompaktu se lze držet osvědčených receptů, že podobné auto může mít i dnes hlavně mechanickou podstatu a přesto být více než konkurenceschopné. Nezdá se být tak rychlé v přímce, je ale extrémně rychlé na technické trati a rozdává plnými doušky to, co má - potěšení z jízdy.
Honda si nepochybně vybrala složitější cestu vedoucí ke stejnému cíli než třeba koncern VW. Nejsem si jistý, jestli dosáhla dramaticky lepšího výsledku z hlediska exaktní měřitelnosti, rozhodně ale dosáhla jiného výsledku - její auto je postaveno na odlišných principech, což se nakonec neprojevuje primárně lepšími dynamickými parametry jako spíše tím, co nelze změřit - řidičskou atraktivitou.
Ve spojení rychlosti a záživnosti CTR exceluje, jeho mnohdy starosvětský přístup ale není bez otazníků. Jsem například ten poslední, kdo by miloval umělé zvuky motorů, po chvilce dunivého brumlání motoru CTR při obyčejném dálničním přesunu ale pochopíte, proč jiní po tomto přístupu sáhli. A považujte to jen za nejkrystaličtější projev toho, čím se CTR od dnešního typického hot hatche vzdaluje. Podobných drobností je více.
Tohle auto prostě bude lovit hlavně mezi těmi, kdo chtějí řídit a jako odměnu nabídne svým „obětem” japonský palác automobilových potěšení. Je to dobrá zpráva a jsem rád, že takvé auto na trhu je, neboť se z něj začíná stávat ohrožený druh. CTR jistě mělo být přesně takové, je takové a je skvělé. Jen si čistě za sebe nejsem úplně jistý, zda už jsem nedospěl do věku, kdy bych raději dal přednost třeba Seatu Leon Cupra, který nabídne 95 procent rychlosti CTR a 200 procent jeho každodenní využitelnosti. Tohle je ale dilema, které si musí každý potenciální zájemce o podobný vůz vyřešit sám...
Cena
Základní cena vozu (Civic Type R 2015): 859 900 Kč
Základní cena testované verze (Civic Type R 2015 GT Pack): 929 900 Kč (další detaily)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 996 ccm
Největší výkon: 228 kW (310 k) při 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 270 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7
Město: 9,4 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 390 mm
Šířka: 1 878 mm
Výška: 1 466 mm
Rozvor náprav: 2 594 mm
Pohotovostní hmotnost (Honda): 1 382 kg „s plnou nádrží”
Užitečná hmotnost: - kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 498 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 214 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejnovější články
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
před 59 minutami
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
včera
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
včera
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
včera
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.12. 19:55 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.12. 11:49 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry

