První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku

Nový Outlander je menší, lehčí, ale i slabší a jednodušší než předchůdce. Je to daň poplatná době, nebo naopak přidaná hodnota?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku

11.10.2012 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Outlander je menší, lehčí, ale i slabší a jednodušší než předchůdce. Je to daň poplatná době, nebo naopak přidaná hodnota?

Lehce nadprůměrné, nadprůměrně ambiciózní

Považovat Outlander za sportovní crossover by bylo hodně troufalé, protože tím zcela jistě není. Jeho výška a nakonec ani 150 koní nepatří ke kombinacím, které by k tomuto přirovnání jakkoli sváděly. Jedno ale Mitsubishi upřít nelze. Konstruktérům se podařilo snížit hmotnost ze 1 780 na 1 665 kg, zlepšit torzní tuhost a na ovladatelnosti a ochotě skládat se do zatáček je to pořádně znát, přestože proti stopkám nový Outlander za svým výkonnějším předchůdcem mírně zaostává.

Hledáte-li komfortnější SUV, mohlo by se zdát, že Mitsubishi ze hry vypadává. To by ale patrně nebylo to z nejrozumnějších rozhodnutí a to z jednoho prostého důvodu. Pokud dokázal podvozek Outlanderu zkrotit devatenáctky, na standardních 16 nebo 17 palcových kolech by mohl nabídnout špičkovou kvalitu jízdy bez výraznější ztráty stability. K tomu dostanete solidní kabinu, průměrnou spotřebu kolem sedmi až devíti litrů a kousek nenápadné uhlazenosti.

První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku - 25 - Mitsubishi Outlander test 2012 42První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku - 26 - Mitsubishi Outlander test 2012 45První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku - 27 - Mitsubishi Outlander test 2012 40

Poněkud méně při zemi se však Mitsubishi drželo při sestavování ceníku a od pohledu je vidět, která konkurenční značka ležela Outlanderu nejvíce v žaludku. Základní dieselový model, ve standardu vybavený pohonem všech kol, stojí tři čtvrtě milionu a je tedy o necelých devět tisíc levnější než Subaru Forester 2,0D X. Za nejdražší provedení Instyle se ale Mitsubishi nerozpakuje požádat o 950 tisíc a testovaný exemplář se s pár dalšími drobnostmi dostal až na 970 tisíc.

Při vší úctě k lehce nadprůměrné práci podvozkových inženýrů a úspěšné snaze udělat z kabiny civilizované a příjemné místo k životu, jde o příliš ambiciózní částku. Až na drobnou výtku směrem k převodovce a nevycválanému motoru, což lze asi zčásti přičíst mírné syrovosti testovacího auta, Outlander nezaostává v žádném ze zkoumaných směrů. Problém Mitsubishi je ale ve dvou věcech.

Jednak se automobilka podle mě až příliš soustředila na Forester a jaksi zapomněla, že jsou zde ještě korejské značky, které už umí totéž a někdy buďto levněji nebo za podobné peníze a větší kus auta k tomu. A zadruhé, Outlander ve vztahu ke své ceně postrádá výjimečnost. Zkrátka je to solidní crossover, což by dnes mohlo fungovat, ale fungovalo by to lépe, kdyby Mitsubishi dalo svou novinku do kontextu se zbytkem trhu a nemělo před očima jen ten velký pokrok oproti minulé generaci téhož modelu.

První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku - 28 - Mitsubishi Outlander test 2012 41První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku - 29 - Mitsubishi Outlander test 2012 48První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku - 30 - Mitsubishi Outlander test 2012 61

Cena

Základní cena vozu (Outlander 2,0 MIVEC 2WD Intense): 599 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Outlander 2,2 DI-D 4WD Intense): 749 900 Kč
Cena testovaného provedení (Outlander 2,2 DI-D 4WD Instyle):' 949 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 268 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Motorová nafta EN590
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,5 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 655 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 665 kg
Užitečná hmotnost: 595 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 128 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 913

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.