Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Mitsubishi Outlander 2012 DI-D 4x4: Foresteru po krku
11.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový Outlander je menší, lehčí, ale i slabší a jednodušší než předchůdce. Je to daň poplatná době, nebo naopak přidaná hodnota?
Přehled kapitol
Lehce nadprůměrné, nadprůměrně ambiciózní
Považovat Outlander za sportovní crossover by bylo hodně troufalé, protože tím zcela jistě není. Jeho výška a nakonec ani 150 koní nepatří ke kombinacím, které by k tomuto přirovnání jakkoli sváděly. Jedno ale Mitsubishi upřít nelze. Konstruktérům se podařilo snížit hmotnost ze 1 780 na 1 665 kg, zlepšit torzní tuhost a na ovladatelnosti a ochotě skládat se do zatáček je to pořádně znát, přestože proti stopkám nový Outlander za svým výkonnějším předchůdcem mírně zaostává.
Hledáte-li komfortnější SUV, mohlo by se zdát, že Mitsubishi ze hry vypadává. To by ale patrně nebylo to z nejrozumnějších rozhodnutí a to z jednoho prostého důvodu. Pokud dokázal podvozek Outlanderu zkrotit devatenáctky, na standardních 16 nebo 17 palcových kolech by mohl nabídnout špičkovou kvalitu jízdy bez výraznější ztráty stability. K tomu dostanete solidní kabinu, průměrnou spotřebu kolem sedmi až devíti litrů a kousek nenápadné uhlazenosti.
Poněkud méně při zemi se však Mitsubishi drželo při sestavování ceníku a od pohledu je vidět, která konkurenční značka ležela Outlanderu nejvíce v žaludku. Základní dieselový model, ve standardu vybavený pohonem všech kol, stojí tři čtvrtě milionu a je tedy o necelých devět tisíc levnější než Subaru Forester 2,0D X. Za nejdražší provedení Instyle se ale Mitsubishi nerozpakuje požádat o 950 tisíc a testovaný exemplář se s pár dalšími drobnostmi dostal až na 970 tisíc.
Při vší úctě k lehce nadprůměrné práci podvozkových inženýrů a úspěšné snaze udělat z kabiny civilizované a příjemné místo k životu, jde o příliš ambiciózní částku. Až na drobnou výtku směrem k převodovce a nevycválanému motoru, což lze asi zčásti přičíst mírné syrovosti testovacího auta, Outlander nezaostává v žádném ze zkoumaných směrů. Problém Mitsubishi je ale ve dvou věcech.
Jednak se automobilka podle mě až příliš soustředila na Forester a jaksi zapomněla, že jsou zde ještě korejské značky, které už umí totéž a někdy buďto levněji nebo za podobné peníze a větší kus auta k tomu. A zadruhé, Outlander ve vztahu ke své ceně postrádá výjimečnost. Zkrátka je to solidní crossover, což by dnes mohlo fungovat, ale fungovalo by to lépe, kdyby Mitsubishi dalo svou novinku do kontextu se zbytkem trhu a nemělo před očima jen ten velký pokrok oproti minulé generaci téhož modelu.
Cena
Základní cena vozu (Outlander 2,0 MIVEC 2WD Intense): 599 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Outlander 2,2 DI-D 4WD Intense): 749 900 Kč
Cena testovaného provedení (Outlander 2,2 DI-D 4WD Instyle):' 949 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 268 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Motorová nafta EN590
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,5 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 655 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 665 kg
Užitečná hmotnost: 595 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 128 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 913
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 3 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 6 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva