První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál?

(+ video) 75 tisíc Kč rozdílu v ceně stačí k tomu, aby se z relativně levné Octavie RS stala relativně drahá. Dokáže v praxi obhájit své ambice?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál?

9.9.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) 75 tisíc Kč rozdílu v ceně stačí k tomu, aby se z relativně levné Octavie RS stala relativně drahá. Dokáže v praxi obhájit své ambice?

Pro fajnšmekry? Proč ne

Jak jsem zmínil v úvodu, k definitivním závěrům tento první test z podstaty nedal prostor a berte jej spíše jako ochutnávku věcí, které teprve přijdou. Na jednu stranu nemám pochyb, že Škoda Octavia RS 230 funguje a byla stvořena se stejným citem pro věc jako výchozí provedení. V širokém repertoáru svých schopností se mírně posunula směrem k aktivnímu řidičskému využití a to zřejmě jen s podobně malými ústupky a zcela opačném konci svých možností.

Žádný okruhový speciál to jednoznačně není, tohle je znovu hlavně silniční auto, které by vás mělo trochu více těšit, pokud se s ním vydáte na svou oblíbenou opuštěnou okresku. A když zamíříte na okruh, bude se tam tvářit ještě o něco přesvědčivěji než standardní RS, hlavně kvůli lepšímu přenosu výkonu a celkově agilnějšímu naladění.

Jistý si ale nejsem tím, jak moc velký má tento vůz v nabídce Škody Octavia smysl. Rozdíly oproti „RS 220” se mi zdají být relativně drobné a v tuto chvíli bych si vsadil spíše na to, že RS 230 bude hlavně volbou fajnšmekrů, kteří z „nějakého důvodu” chtějí tu nejlepší Octavii a RS 230 jí jednoznačně je. Najít dost racionálních důvodů pro volbu vyšší specifikace ale není snadné - lepší přední diferenciál takovým důvodem nepochybně je, nejsem si ale jistý, jestli bych do něj chtěl investovat tolik peněz s vědomím, že většinu stejně platím za věci jako elektricky ovládaná sedadla. Snad budu chytřejší po testu z běžných silnic, pro něž je RS 230 určena především a které dobře znám i zpoza volantu standardního RS...

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 40 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 07První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 41 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 49První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 42 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 66

Cena

Základní cena testovaného vozu (Octavia III RS 230 6 MT): 726 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 43 - Test Skoda Octavia III RS 2013 TSI liftback 131

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 449 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 370/1 445 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.