Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál?
9.9.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) 75 tisíc Kč rozdílu v ceně stačí k tomu, aby se z relativně levné Octavie RS stala relativně drahá. Dokáže v praxi obhájit své ambice?
Přehled kapitol
Pro fajnšmekry? Proč ne
Jak jsem zmínil v úvodu, k definitivním závěrům tento první test z podstaty nedal prostor a berte jej spíše jako ochutnávku věcí, které teprve přijdou. Na jednu stranu nemám pochyb, že Škoda Octavia RS 230 funguje a byla stvořena se stejným citem pro věc jako výchozí provedení. V širokém repertoáru svých schopností se mírně posunula směrem k aktivnímu řidičskému využití a to zřejmě jen s podobně malými ústupky a zcela opačném konci svých možností.
Žádný okruhový speciál to jednoznačně není, tohle je znovu hlavně silniční auto, které by vás mělo trochu více těšit, pokud se s ním vydáte na svou oblíbenou opuštěnou okresku. A když zamíříte na okruh, bude se tam tvářit ještě o něco přesvědčivěji než standardní RS, hlavně kvůli lepšímu přenosu výkonu a celkově agilnějšímu naladění.
Jistý si ale nejsem tím, jak moc velký má tento vůz v nabídce Škody Octavia smysl. Rozdíly oproti „RS 220” se mi zdají být relativně drobné a v tuto chvíli bych si vsadil spíše na to, že RS 230 bude hlavně volbou fajnšmekrů, kteří z „nějakého důvodu” chtějí tu nejlepší Octavii a RS 230 jí jednoznačně je. Najít dost racionálních důvodů pro volbu vyšší specifikace ale není snadné - lepší přední diferenciál takovým důvodem nepochybně je, nejsem si ale jistý, jestli bych do něj chtěl investovat tolik peněz s vědomím, že většinu stejně platím za věci jako elektricky ovládaná sedadla. Snad budu chytřejší po testu z běžných silnic, pro něž je RS 230 určena především a které dobře znám i zpoza volantu standardního RS...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Octavia III RS 230 6 MT): 726 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 449 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 370/1 445 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva