První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál?

(+ video) 75 tisíc Kč rozdílu v ceně stačí k tomu, aby se z relativně levné Octavie RS stala relativně drahá. Dokáže v praxi obhájit své ambice?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál?

9.9.2015 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) 75 tisíc Kč rozdílu v ceně stačí k tomu, aby se z relativně levné Octavie RS stala relativně drahá. Dokáže v praxi obhájit své ambice?

Pro fajnšmekry? Proč ne

Jak jsem zmínil v úvodu, k definitivním závěrům tento první test z podstaty nedal prostor a berte jej spíše jako ochutnávku věcí, které teprve přijdou. Na jednu stranu nemám pochyb, že Škoda Octavia RS 230 funguje a byla stvořena se stejným citem pro věc jako výchozí provedení. V širokém repertoáru svých schopností se mírně posunula směrem k aktivnímu řidičskému využití a to zřejmě jen s podobně malými ústupky a zcela opačném konci svých možností.

Žádný okruhový speciál to jednoznačně není, tohle je znovu hlavně silniční auto, které by vás mělo trochu více těšit, pokud se s ním vydáte na svou oblíbenou opuštěnou okresku. A když zamíříte na okruh, bude se tam tvářit ještě o něco přesvědčivěji než standardní RS, hlavně kvůli lepšímu přenosu výkonu a celkově agilnějšímu naladění.

Jistý si ale nejsem tím, jak moc velký má tento vůz v nabídce Škody Octavia smysl. Rozdíly oproti „RS 220” se mi zdají být relativně drobné a v tuto chvíli bych si vsadil spíše na to, že RS 230 bude hlavně volbou fajnšmekrů, kteří z „nějakého důvodu” chtějí tu nejlepší Octavii a RS 230 jí jednoznačně je. Najít dost racionálních důvodů pro volbu vyšší specifikace ale není snadné - lepší přední diferenciál takovým důvodem nepochybně je, nejsem si ale jistý, jestli bych do něj chtěl investovat tolik peněz s vědomím, že většinu stejně platím za věci jako elektricky ovládaná sedadla. Snad budu chytřejší po testu z běžných silnic, pro něž je RS 230 určena především a které dobře znám i zpoza volantu standardního RS...

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 40 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 07První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 41 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 49První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 42 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 66

Cena

Základní cena testovaného vozu (Octavia III RS 230 6 MT): 726 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 700 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

První test Škoda Octavia RS 230: 7 kW za 75 tisíc Kč. A dál? - 43 - Test Skoda Octavia III RS 2013 TSI liftback 131

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 449 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 370/1 445 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše