Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Abarth 500 Esseessee: splašená pětistovka
20.8.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) Malý vzrůstem, ale velký schopnostmi. Je takový Abarth 500, který začal jako městské mini, ale pokusil se stát panem Někdo?
Přehled kapitol
Pravý Ital, nedostatky zakrývá sebevědomím
Když se to hodí na papír vše dohromady, Abarth 500 SS vypadá jako hodně zajímavé auto. Malé rozměry, nízká hmotnost, dost koní a k tomu značkové brzdy a vyladěný podvozek. Jenže papír snese všechno, říká okřídlené přísloví. Už asi tušíte, že to je nakonec jinak. Tohle auto je jako soupeři bratří Kličků. Před zápasem mají velké svaly a kdyby se vyhrávalo na základě prohlášení, svět by jim ležel u nohou. Jenže pak přijde samotný zápas a končívají na zemi. Abarth se také tváří drsně a do jisté míry i drsný je. Se sportovním podvozkem z vás vyklepe duši na každém z výmolů, na otočení volantem potřebujete Ivanovu sílu a pokud se budete motor častěji točit k maximu, za chvíli si budete moct jít požádat o kartičku s přeškrtnutým uchem.
Už několik týdnů si lámu hlavu s tím, pro koho je tento prcek vlastně určen. Obyčejných pětistovek potkávám mraky a za volantem sedí nejrůznější typy lidí. Abartha jsem zatím potkal jen jednoho. Jel v něm prošedivělý pán v důchodovém věku. Je toto ten pravý zákazník? Možná. V PR materiálech stojí věta „Abarth 500 je určen pro všechny, kteří jej potřebují.” Ten pán Abarth asi potřeboval. Ale jen on ví k čemu ho vlastně potřeboval. Jistě se najdou i jiní. Pokud zrovna jste majitel tohoto charismatického a stylového prcka, napište proč jste si ho koupili. Hrozně by mě to zajímalo.
Proč ho chtít?
Má své kouzlo. Je to přesně to auto, které nedává vůbec žádný smysl. Právě proto je tak žádoucí. Nikdo vás v něm nepřehlédne a navíc se budete pyšnit v hodně exkluzivním zbožím. Šance potkat jiného Abartha je velmi malá.
Proč ho nechtít?
Je drahý a ještě k tomu nedá to, co slibuje. Není to ryze sportovní auto, je příliš vidět. A pokud jste muž, občas zaslechnete poznámky související s čtyřprocentní menšinou.
Cena
Základní cena vozu (Abarth 500): 425 000 Kč
Cena testovaného provedení (Abarth 500 Esseessee Koni Brembo): 546 850 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 368 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 5 750 ot./min
Největší točivý moment: 206 (230 s overboostem ve sportovním režimu) Nm při 3 000 ot./min
Palivo: BA N95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,4 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 40 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 667 mm
Šířka: 1 627 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 300 mm
Provozní hmotnost (s řidičem): 1150 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru : 269 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 759 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 8 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejčtenější články
Nissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
14.5.2025Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
14.5.2025Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
14.5.2025Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
14.5.2025Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
15.5.2025