Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV
30.12.2008 | Jaroslav Vavera | 3 příspěvky
Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
Přehled kapitol
Majestátný vzhled
Audi Q7 patří mezi obry nejen v nabídce z Ingolstadtu, ale i ve své kategorii SUV. Lidé ho buď nenávidí nebo milují. O to víc je teď výraznější, když se s motorem V12 TDI standardně dodávají 20“ kola, pod kterými trůní obrovské kotouče keramických brzd se třmeny. Standardní brzdy by měly evidentně s takovou sílou potíže. Na přání jsou k dispozici i jednadvacetipalcové ráfky. Audi Q7 nově dostala také módní LED světla pro denní svícení, jako všechny nové modely této německé značky. Standardně je doplňují bi-xenonové světlomety (za příplatek také adaptabilní)








Vrcholný komfort
Uvnitř největšího SUV z Ingolstadtu se jednoznačně hraje na luxusní notu. Bohatě tvarovaná a extrémně pohodlná sedadla potažená dvoubarevnou jemnou kůží jsou stejně příjemná, jako přítomnost navigace, dvouzónové klimatizace či bezpočtu elektronických asistentů. Palubní deska je potažená kůží, stejně jako volant, který zdobí oranžová niť. Nicméně příplatková výbava námi zkoušeného stříbrně lakovaného exempláře byla daleko bohatší a vyšroubovala konečnou cenu až k částce 3 542 150 korun, což není právě málo.
Královský pohon
To nejdůležitější na nové Audi Q7 je ale motor. Šestilitrový dvanáctiválec má podle slov výrobce kořeny v závodní placce Audi R10, která několikrát po sobě zvítězila ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans. Jednotku přeplňují dvě turbodmychadla disponující proměnnou geometrií lopatek VTG. Už první sešlápnutí plynového pedálu a pootočení volantem naznačuje, že Q7 přitvrdilo. Zato podvozek se zdá být příjemně naladěn. V sérii má adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vyjíždím proto na dálnici, na šestistupňové automatické převodovce tiptronic volím sportovní režim a tlačím pedál plynu až na podlahu. Hukot pěti stovek koní a tisícovky N.m vyplňuje kabinu tak intenzivně, že mám pocit, jako by mi chtěl utrhnout hlavu. Zvuk motoru linoucí se z dvojice zadních koncovek výfuku je na turbodiesel úžasný stejně jako nekončící zátah, který vám dokonale dovede odkrvit hlavu. Zrychlení z nuly na stovku tak umí tento „drobeček“ za 5,5 sekundy. Na druhou stranu jej zde neprožívám tak intenzivně, jako by tomu bylo u klasického sportovního vozu.
Následující >1 / 3
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
před 11 hodinami - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
20.1.2021 - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021 - Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
17.1.2021 - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021
Nejnovější články
- Data ukazují, jaké ojetiny teď kupují Češi, jdou úplně jiným směrem než západ EU
před 3 hodinami - BMW představilo svou nejlevnější luxusní limuzínu, je menší než Škoda Superb
před 5 hodinami - Nová bondovka se znovu odkládá, je zralá na jiné jméno. Totéž čeká další auto pecku
před 6 hodinami - Všechny nejlepší Mercedesy musí ihned do servisů, dojíždí na své komplikované nápravy
před 8 hodinami - SUV z Číny, které konkuruje BMW cenami nižšími než u Škody, je po měsíci ještě levnější
před 9 hodinami - Šéf technologického gigantu promluvil o budoucnosti aut, říká velmi zajímavé věci
před 10 hodinami - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
před 11 hodinami - Úřady žádají majitele 16 tisíc výhodných čínských SUV, aby s nimi okamžitě přestali jezdit
dnes - Pokuta pro VW za nesplnění emisních cílů EU teprve ukazuje, jak drastický trest to je
dnes - Jeden z největších průšvihů dějin aut, jenž si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen nejetý
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 21:12 - řidičBOB
- IT poradna 19:24 - Lachende Bestien
- Elektromobily a vse kolem nich 19:21 - honziss
- Pneu koutek 18:22 - _sulcik_
- Politický koutek 17:37 - 406 Coupe
- Řidiči, co to mají v ruce... 17:13 - M.Z.
- Volkswagen obecne 14:42 - EL_XEL
- Zabavne kabrio kolem 300tis 13:18 - Snowman000
- Offroad/SUV dělník do 150 13:08 - Snowman000
- Kombi,benzin,atmosfericky,4x4,manual,ne boxer, ne koncern 20:18 - aldrtik