Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV
30.12.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
Přehled kapitol
Majestátný vzhled
Audi Q7 patří mezi obry nejen v nabídce z Ingolstadtu, ale i ve své kategorii SUV. Lidé ho buď nenávidí nebo milují. O to víc je teď výraznější, když se s motorem V12 TDI standardně dodávají 20“ kola, pod kterými trůní obrovské kotouče keramických brzd se třmeny. Standardní brzdy by měly evidentně s takovou sílou potíže. Na přání jsou k dispozici i jednadvacetipalcové ráfky. Audi Q7 nově dostala také módní LED světla pro denní svícení, jako všechny nové modely této německé značky. Standardně je doplňují bi-xenonové světlomety (za příplatek také adaptabilní)








Vrcholný komfort
Uvnitř největšího SUV z Ingolstadtu se jednoznačně hraje na luxusní notu. Bohatě tvarovaná a extrémně pohodlná sedadla potažená dvoubarevnou jemnou kůží jsou stejně příjemná, jako přítomnost navigace, dvouzónové klimatizace či bezpočtu elektronických asistentů. Palubní deska je potažená kůží, stejně jako volant, který zdobí oranžová niť. Nicméně příplatková výbava námi zkoušeného stříbrně lakovaného exempláře byla daleko bohatší a vyšroubovala konečnou cenu až k částce 3 542 150 korun, což není právě málo.
Královský pohon
To nejdůležitější na nové Audi Q7 je ale motor. Šestilitrový dvanáctiválec má podle slov výrobce kořeny v závodní placce Audi R10, která několikrát po sobě zvítězila ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans. Jednotku přeplňují dvě turbodmychadla disponující proměnnou geometrií lopatek VTG. Už první sešlápnutí plynového pedálu a pootočení volantem naznačuje, že Q7 přitvrdilo. Zato podvozek se zdá být příjemně naladěn. V sérii má adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vyjíždím proto na dálnici, na šestistupňové automatické převodovce tiptronic volím sportovní režim a tlačím pedál plynu až na podlahu. Hukot pěti stovek koní a tisícovky N.m vyplňuje kabinu tak intenzivně, že mám pocit, jako by mi chtěl utrhnout hlavu. Zvuk motoru linoucí se z dvojice zadních koncovek výfuku je na turbodiesel úžasný stejně jako nekončící zátah, který vám dokonale dovede odkrvit hlavu. Zrychlení z nuly na stovku tak umí tento „drobeček“ za 5,5 sekundy. Na druhou stranu jej zde neprožívám tak intenzivně, jako by tomu bylo u klasického sportovního vozu.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před hodinouPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas