Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

30.12.2008 | Jaroslav Vavera | 3 příspěvky

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.

Majestátný vzhled

Audi Q7 patří mezi obry nejen v nabídce z Ingolstadtu, ale i ve své kategorii SUV. Lidé ho buď nenávidí nebo milují. O to víc je teď výraznější, když se s motorem V12 TDI standardně dodávají 20“ kola, pod kterými trůní obrovské kotouče keramických brzd se třmeny. Standardní brzdy by měly evidentně s takovou sílou potíže. Na přání jsou k dispozici i jednadvacetipalcové ráfky. Audi Q7 nově dostala také módní LED světla pro denní svícení, jako všechny nové modely této německé značky. Standardně je doplňují bi-xenonové světlomety (za příplatek také adaptabilní)


Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 1 - PB272283Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 2 - PB272261Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 3 - PB272100Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 4 - PB272101Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 5 - PB272107Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 6 - PB272088Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 7 - PB272287Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 8 - PB272290

Vrcholný komfort

Uvnitř největšího SUV z Ingolstadtu se jednoznačně hraje na luxusní notu. Bohatě tvarovaná a extrémně pohodlná sedadla potažená dvoubarevnou jemnou kůží jsou stejně příjemná, jako přítomnost navigace, dvouzónové klimatizace či bezpočtu elektronických asistentů. Palubní deska je potažená kůží, stejně jako volant, který zdobí oranžová niť. Nicméně příplatková výbava námi zkoušeného stříbrně lakovaného exempláře byla daleko bohatší a vyšroubovala konečnou cenu až k částce 3 542 150 korun, což není právě málo.

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 9 - PB272112Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 10 - PB272115Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 11 - PB272117Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 12 - PB272122Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 13 - PB272109

Královský pohon

To nejdůležitější na nové Audi Q7 je ale motor. Šestilitrový dvanáctiválec má podle slov výrobce kořeny v závodní placce Audi R10, která několikrát po sobě zvítězila ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans. Jednotku přeplňují dvě turbodmychadla disponující proměnnou geometrií lopatek VTG. Už první sešlápnutí plynového pedálu a pootočení volantem naznačuje, že Q7 přitvrdilo. Zato podvozek se zdá být příjemně naladěn. V sérii má adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vyjíždím proto na dálnici, na šestistupňové automatické převodovce tiptronic volím sportovní režim a tlačím pedál plynu až na podlahu. Hukot pěti stovek koní a tisícovky N.m vyplňuje kabinu tak intenzivně, že mám pocit, jako by mi chtěl utrhnout hlavu. Zvuk motoru linoucí se z dvojice zadních koncovek výfuku je na turbodiesel úžasný stejně jako nekončící zátah, který vám dokonale dovede odkrvit hlavu. Zrychlení z nuly na stovku tak umí tento „drobeček“ za 5,5 sekundy. Na druhou stranu jej zde neprožívám tak intenzivně, jako by tomu bylo u klasického sportovního vozu.

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 14 - PB272090Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 15 - PB272091Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 16 - PB272094

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše