Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

11.1.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.

Novinka je vyráběna u slovenské Trnavy ve společné továrně PSA a jako základ převzala podvozkovou platformu Peugeotu 207, na níž je postaven vůz s délkou 408 cm, šiřkou 173 cm a výškou 162 cm. Ačkoliv jsou tyto rozměry typické spíš pro malá auta, Citroenu se podařilo vytvořit malý obývací pokoj na čtyřech kolech s celokově líbivým a netradičně řešeným designem.


Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 1 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_05Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 2 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_07Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 3 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_06Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 4 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_04Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 5 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_01Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 6 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_35

Bezkonkurenční pojetí designu

Pohled na nové Picasso nabídne zajímavě členitá přední světla, která jsou protažena hlouběji do blatníků. Společně s mlhovými světly a otvory pro přívod vzduchu do motorového prostoru na spodní části nárazníku, vytvářejí velmi suverénní výraz s notnou dávkou dynamiky. Celkový dojem kazí pouze zadní svítilny, které jsou rozděleny do dvou částí z čehož ta spodní je přímo součástí zadního nárazníku, tento detail mi prostě nesedí.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 7 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_19Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 8 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_20Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 9 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_18

Pohodlí a interiér

Vyšší pozice za volantem výrazně usnadňuje nastupování a pozitivně přispívá i k dobré viditelnosti z vozu. Ačkoliv si člověk občas připadá jako ve výkladní skříni, celkově je pobyt ve voze příjemný, za což může především dobře zpracovaný interiér, využívající příjemné plasty s netradiční povrchovou úpravou.

Malý žlábek pod okrajem palubní desky je sice velmi šikovný nápad na odklad drobnějších věcí, ale pouze do chvíle dokud neprojedete ostřejší zatáčkou. Díky malé hloubce a klouzavému povrchu totiž v úložném prostoru nic moc dlouho nevydrží.

Sedadla mají tuhé výplně, což u vozů s dvojitým šípem ve znaku nebývá zvykem. Řidič před sebou má tříramenný volant s hliníkovým dekorem, který se díky měkčenému plastu velmi příjemně drží. S prostorem na zadních sedadlech už je to horší, místo nad hlavou je až příliž, ovšem delší cestu si při výšce 185 cm dokážu představit jen těžko. Zároveň je nutno dodat, že příjemný kompromis mezi předním a zadním přepravním prostorem se najít dá.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 10 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_40Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 11 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_36Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 12 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_30Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 13 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_15Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 14 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_27Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 15 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_33Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 16 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_31Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 17 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_29Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 18 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_32Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 19 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_34Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 20 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_28

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 21 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_26Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 22 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_25Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 23 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_24

Zavazadlový prostor

Zavazadelník nabídne při standardní rozložení kapacitu 0,385 m3, ale díky variabilitě vnitřního prostoru lze jeho objem zvětšit až na 0,500 m3. Když připočítám chytré pomůcky, jako dvojité dno, které lze zvednout o 12 cm a vytvořit tak rovnou nakládací plochu, velkou spoustu šikovných odkladových, nebo úložných prostor, musím uznat že nové Picasso je po všech stránkách velice praktické.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 24 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_21Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 25 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_22Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 26 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_23Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 27 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_37Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 28 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_38Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 29 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_39

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.