Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant
11.1.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.
Přehled kapitol
Motor
Standardně uložený, řadový čtyřválec o objemu 1,4 l, podává výkon 95 koní při 6000 1/min a 135 N.m při 4000 1/min. Jak se dá předpokládat, agregát není nijak zvlášť pružný či dynamický, ale uvolněným charakterem se k vozu hodí. Ve vyšších otáčkách zní trochu hruběji než by se slušelo, nicméně po většínu času se chová velmi kultivovaně a praktiky o sobě nedává vůbec vědět.
Ani z hlediska spotřeby si motor nevedl špatně, výrobcem udávaných 4,6 l se mi sice dosáhnout nepovedlo, ale s trochou snahy ukazoval palubní počítač kombinovanou spotřebu 6,0 l na 100 km.
Na silnici s překvapivou jistotou
Proporce vozu i francouzká příslušnost trochu napovídají, že Picasso nebude žádný sportovec. Ovšem velmi pozitivně musím hodnotit příjemný balanc nastavení podvozku. Na svou velikost a dokonce i při plném naložení zvládá komfortní nastavení tlumičů brilantně žehlit pražské ulice i rozbité okresky, tuto příjemnou skutečnost objevíte s prvním překonáním příčného prahu. Při takto komfortním nastavení jsem očekával tragickou ovladatelnost, ta se ale nekonala. Naopak jsem byl potěšen ochotou vozu měnit směr, bez nutného pocitu převrácení z velkého náklonu karoserie. Vůz tedy rozhodně nepůsobí těžkopádně, a to je rozhodně velké plus.
Volant se příjemně drží a posilovači s variabilní změnou tuhosti nelze nic vytknout. Menší výhradu bych měl snad k převodovce, příslušnost koncernu PSA totiž přináší dlouhé dráhy převodových stupňů a celkově nepřesný chod. Jedinými klady převodovky jsou jen umistění, tedy dobrý dosah od řidiče a snadné ovládání.
Na trhu se neztratí
Nemohu s upřímností řici, že bych si vůz pořídil jako rodinné auto, ale v této pozici si ho dovedu bez problémů představit. Stejně dobře se mu vede v roli neúnavného pracanta schopného hravě převést rozměrnější náklad a to ještě s notnou dávkou moderního stylu, který postrádá valná většína z vozů této třídy.
Když k tomu připočitáme poměrně nízkou pořizovací cenu a čtyři hvězdičky z pěti v nových zpřísněných testech Euro NCAP, je C3 Picasso velmi dobrou koupí, která se v plnícím se segmentu malých rodinných dozů neztratí nejen díky svému vzhledu.
Technické údaje
Motor
Zážehový řadový čtyřválec
Objem: 1397 ccm
Největší výkon: 70 kW (95 k) při 6000 1./min
Největší točivý moment: 135 N.m při 4000 1./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4078 mm
Šířka: 1730 mm
Výška: 1624 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1259 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg
Ceny
Základní cena: 299 000 Kč
Cena testovaného modelu 1,4 VTi v provedení SX: 434 000 Kč
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
31.5.2025Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva