Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

11.1.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.

Motor

Standardně uložený, řadový čtyřválec o objemu 1,4 l, podává výkon 95 koní při 6000 1/min a 135 N.m při 4000 1/min. Jak se dá předpokládat, agregát není nijak zvlášť pružný či dynamický, ale uvolněným charakterem se k vozu hodí. Ve vyšších otáčkách zní trochu hruběji než by se slušelo, nicméně po většínu času se chová velmi kultivovaně a praktiky o sobě nedává vůbec vědět.

Ani z hlediska spotřeby si motor nevedl špatně, výrobcem udávaných 4,6 l se mi sice dosáhnout nepovedlo, ale s trochou snahy ukazoval palubní počítač kombinovanou spotřebu 6,0 l na 100 km.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 30 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_14

Na silnici s překvapivou jistotou

Proporce vozu i francouzká příslušnost trochu napovídají, že Picasso nebude žádný sportovec. Ovšem velmi pozitivně musím hodnotit příjemný balanc nastavení podvozku. Na svou velikost a dokonce i při plném naložení zvládá komfortní nastavení tlumičů brilantně žehlit pražské ulice i rozbité okresky, tuto příjemnou skutečnost objevíte s prvním překonáním příčného prahu. Při takto komfortním nastavení jsem očekával tragickou ovladatelnost, ta se ale nekonala. Naopak jsem byl potěšen ochotou vozu měnit směr, bez nutného pocitu převrácení z velkého náklonu karoserie. Vůz tedy rozhodně nepůsobí těžkopádně, a to je rozhodně velké plus.

Volant se příjemně drží a posilovači s variabilní změnou tuhosti nelze nic vytknout. Menší výhradu bych měl snad k převodovce, příslušnost koncernu PSA totiž přináší dlouhé dráhy převodových stupňů a celkově nepřesný chod. Jedinými klady převodovky jsou jen umistění, tedy dobrý dosah od řidiče a snadné ovládání.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 31 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_15

Na trhu se neztratí

Nemohu s upřímností řici, že bych si vůz pořídil jako rodinné auto, ale v této pozici si ho dovedu bez problémů představit. Stejně dobře se mu vede v roli neúnavného pracanta schopného hravě převést rozměrnější náklad a to ještě s notnou dávkou moderního stylu, který postrádá valná většína z vozů této třídy.

Když k tomu připočitáme poměrně nízkou pořizovací cenu a čtyři hvězdičky z pěti v nových zpřísněných testech Euro NCAP, je C3 Picasso velmi dobrou koupí, která se v plnícím se segmentu malých rodinných dozů neztratí nejen díky svému vzhledu.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 32 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_08Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 33 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_16Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 34 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_09Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 35 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_13Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 36 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_17

Technické údaje

Motor

Zážehový řadový čtyřválec
Objem: 1397 ccm
Největší výkon: 70 kW (95 k) při 6000 1./min
Největší točivý moment: 135 N.m při 4000 1./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4078 mm
Šířka: 1730 mm
Výška: 1624 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1259 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg

Ceny

Základní cena: 299 000 Kč
Cena testovaného modelu 1,4 VTi v provedení SX: 434 000

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše