Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant
11.1.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.
Přehled kapitol
Motor
Standardně uložený, řadový čtyřválec o objemu 1,4 l, podává výkon 95 koní při 6000 1/min a 135 N.m při 4000 1/min. Jak se dá předpokládat, agregát není nijak zvlášť pružný či dynamický, ale uvolněným charakterem se k vozu hodí. Ve vyšších otáčkách zní trochu hruběji než by se slušelo, nicméně po většínu času se chová velmi kultivovaně a praktiky o sobě nedává vůbec vědět.
Ani z hlediska spotřeby si motor nevedl špatně, výrobcem udávaných 4,6 l se mi sice dosáhnout nepovedlo, ale s trochou snahy ukazoval palubní počítač kombinovanou spotřebu 6,0 l na 100 km.
Na silnici s překvapivou jistotou
Proporce vozu i francouzká příslušnost trochu napovídají, že Picasso nebude žádný sportovec. Ovšem velmi pozitivně musím hodnotit příjemný balanc nastavení podvozku. Na svou velikost a dokonce i při plném naložení zvládá komfortní nastavení tlumičů brilantně žehlit pražské ulice i rozbité okresky, tuto příjemnou skutečnost objevíte s prvním překonáním příčného prahu. Při takto komfortním nastavení jsem očekával tragickou ovladatelnost, ta se ale nekonala. Naopak jsem byl potěšen ochotou vozu měnit směr, bez nutného pocitu převrácení z velkého náklonu karoserie. Vůz tedy rozhodně nepůsobí těžkopádně, a to je rozhodně velké plus.
Volant se příjemně drží a posilovači s variabilní změnou tuhosti nelze nic vytknout. Menší výhradu bych měl snad k převodovce, příslušnost koncernu PSA totiž přináší dlouhé dráhy převodových stupňů a celkově nepřesný chod. Jedinými klady převodovky jsou jen umistění, tedy dobrý dosah od řidiče a snadné ovládání.
Na trhu se neztratí
Nemohu s upřímností řici, že bych si vůz pořídil jako rodinné auto, ale v této pozici si ho dovedu bez problémů představit. Stejně dobře se mu vede v roli neúnavného pracanta schopného hravě převést rozměrnější náklad a to ještě s notnou dávkou moderního stylu, který postrádá valná většína z vozů této třídy.
Když k tomu připočitáme poměrně nízkou pořizovací cenu a čtyři hvězdičky z pěti v nových zpřísněných testech Euro NCAP, je C3 Picasso velmi dobrou koupí, která se v plnícím se segmentu malých rodinných dozů neztratí nejen díky svému vzhledu.
Technické údaje
Motor
Zážehový řadový čtyřválec
Objem: 1397 ccm
Největší výkon: 70 kW (95 k) při 6000 1./min
Největší točivý moment: 135 N.m při 4000 1./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4078 mm
Šířka: 1730 mm
Výška: 1624 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1259 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg
Ceny
Základní cena: 299 000 Kč
Cena testovaného modelu 1,4 VTi v provedení SX: 434 000 Kč
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis