Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

11.1.2010 | David Siegl | 1 příspěvek

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.

Motor

Standardně uložený, řadový čtyřválec o objemu 1,4 l, podává výkon 95 koní při 6000 1/min a 135 N.m při 4000 1/min. Jak se dá předpokládat, agregát není nijak zvlášť pružný či dynamický, ale uvolněným charakterem se k vozu hodí. Ve vyšších otáčkách zní trochu hruběji než by se slušelo, nicméně po většínu času se chová velmi kultivovaně a praktiky o sobě nedává vůbec vědět.

Ani z hlediska spotřeby si motor nevedl špatně, výrobcem udávaných 4,6 l se mi sice dosáhnout nepovedlo, ale s trochou snahy ukazoval palubní počítač kombinovanou spotřebu 6,0 l na 100 km.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 30 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_14

Na silnici s překvapivou jistotou

Proporce vozu i francouzká příslušnost trochu napovídají, že Picasso nebude žádný sportovec. Ovšem velmi pozitivně musím hodnotit příjemný balanc nastavení podvozku. Na svou velikost a dokonce i při plném naložení zvládá komfortní nastavení tlumičů brilantně žehlit pražské ulice i rozbité okresky, tuto příjemnou skutečnost objevíte s prvním překonáním příčného prahu. Při takto komfortním nastavení jsem očekával tragickou ovladatelnost, ta se ale nekonala. Naopak jsem byl potěšen ochotou vozu měnit směr, bez nutného pocitu převrácení z velkého náklonu karoserie. Vůz tedy rozhodně nepůsobí těžkopádně, a to je rozhodně velké plus.

Volant se příjemně drží a posilovači s variabilní změnou tuhosti nelze nic vytknout. Menší výhradu bych měl snad k převodovce, příslušnost koncernu PSA totiž přináší dlouhé dráhy převodových stupňů a celkově nepřesný chod. Jedinými klady převodovky jsou jen umistění, tedy dobrý dosah od řidiče a snadné ovládání.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 31 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_15

Na trhu se neztratí

Nemohu s upřímností řici, že bych si vůz pořídil jako rodinné auto, ale v této pozici si ho dovedu bez problémů představit. Stejně dobře se mu vede v roli neúnavného pracanta schopného hravě převést rozměrnější náklad a to ještě s notnou dávkou moderního stylu, který postrádá valná většína z vozů této třídy.

Když k tomu připočitáme poměrně nízkou pořizovací cenu a čtyři hvězdičky z pěti v nových zpřísněných testech Euro NCAP, je C3 Picasso velmi dobrou koupí, která se v plnícím se segmentu malých rodinných dozů neztratí nejen díky svému vzhledu.

Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 32 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_08Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 33 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_16Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 34 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_09Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 35 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_13Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant - 36 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_17

Technické údaje

Motor

Zážehový řadový čtyřválec
Objem: 1397 ccm
Největší výkon: 70 kW (95 k) při 6000 1./min
Největší točivý moment: 135 N.m při 4000 1./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4078 mm
Šířka: 1730 mm
Výška: 1624 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1259 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg

Ceny

Základní cena: 299 000 Kč
Cena testovaného modelu 1,4 VTi v provedení SX: 434 000

David Siegl

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.