Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift?
16.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Hatchback Hondy prošel faceliftem, jež ho vzhledově přiostřil, nezbavil jej ale překvapivých nedostatků. Jízdně je ovšem stále skvělý.
Přehled kapitol
Jízdně patří ke špičce A atmosférický motor má svá kouzla
Co se „od minula“ také nezměnilo, je jízdní projev. Osmá generace s ním byla až překvapivě na štíru, naopak generace devátá je vynikající, a to přesto, že využívá zastaralé torzní příčky na zadní nápravě. S přechodem na „devítku“ je karoserie výrazně tužší a to se projevuje zejména v zatáčkách s hrbolatým povrchem, kde tohle auto neztrácí jistotu ani v rychlostech, při kterých vaše pozadí mermomocí chce cestovat, kam mu káže odstředivá síla.
Tohle auto zatáčky zkrátka miluje vás je donutí milovat též. Mechanické přilnavosti tu je spousta a o co méně informací poskytuje volant, ochromený elektrickým a na můj vkus trochu moc horlivým posilovačem řízení, o to více dat k vám proudí zespoda. Při jízdě pod plynem cítíte, co dělají přední kola, jak se pak zakousnou do asfaltu a auto utáhne stopu, když plynu uberete. Podvozek spolu s pneumatikami drží auto na silnici velmi přesvědčivě a pokud se Civicem neprovádíte skutečné psí kusy, stabilizace vůbec nepřijde ke slovu.
Ovšem, na palubě přítomná je jako poslední záchranná síť, ale v 90 % ostré jízdy může nechat nohy na stole, protože nemá co na práci. Tak dobrá je mechanika, která pod vámi pracuje. A to, připomínám, nesedíme v ničem jako Type S či dokonce Type R, onen paket Sport tu skutečně znamená zejména černá kola, lesklý lak pokusu o difuzor vzadu a voštinové mřížky předního nárazníku.
Benzínová osmnáctistovka k tomuto vozu také krásně sedí. V nízkých otáčkách sice postrádá výkon řekněme přeplňované šestnáctistovky, ale to není úplně nevýhoda. Tenhle motor totiž nevznikl proto, aby se válel u 1 500 otáček. Vznikl proto, aby se při běžné jízdě pohyboval někde pod prostředkem spektra, kde je stále relativně tichý, ale má už dost výkonu na to, aby auto slušně rozpohyboval. A zejména vznikl proto, abyste ho mohli chytit pořádně pod krkem a prohnat ručku otáčkoměru až k červenému poli. Právě tak totiž ukáže, co skutečně umí a právě takový provoz se mu líbí nejvíce.
Když tu sedíte sami a můžete se do sytosti projet, má 142 koní tohoto motoru relativně lehkou práci, ke dvoustovce se dostat není problém. Je-li auto obsazené třemi lidmi a nějakou tou bagáží, už to taková sláva není. Pořád jede dostatečně, ale přidané zatížení na dynamice nutně poznáte.
Čeho si do sytosti užijete, chcete-li jet rychle, je řazení. Pracovat s řadicí pákou je nicméně skutečná radost, rychlosti krásně zapadají; mohl bych zde zkopírovat to, co napsal kolega před třemi lety, protože převodovka je stále brilantní. Její zpřevodování už je na tom trochu hůř - rozhodně není z nejkratších a Civicu tak na dynamice ubírá. Převodové poměry se s faceliftem určitě neměnily, takže dvojka stačí někam k 95 km/h, trojka ke 140 km/h, čtyřka ke 175 km/h - to je prostě zbytečně moc.
Zároveň, ať trendy a ekoaktivisti říkají cokoliv, tento atmosférický a na danou třídu relativně velký motor umí jezdit s nízkou spotřebou, a to skutečně, ne jen na papíře. Normovaná spotřeba samozřejmě je nedosažitelnou hodnotou, nejste-li v eko-rallye velmi zběhlí. Už dost svižná jízda po silnici I. třídy s táhlými, ale i utaženými zatáčkami bude znamenat spotřebu v okolí 7,5 - 8 litru na sto a když ke stovce takto ujetých kilometrů přidáte další stovku na dálnici rychlostí okolo limitu, uvidíte třeba 7,2 litru. Máte-li lehkou nohu, hodnoty pod sedm jsou reálné.
Co nicméně spotřebu snížit dle mého nedovede, je eko-mód, který se aktivuje velkým zeleným tlačítkem na palubní desce. Tenhle program přežil facelift beze změn, takže z motoru udělá takového letargika, že budete plyn drtit, jen aby auto vůbec jelo. A tak se dostanete na spotřebu vyšší, než když zůstanete ve standardním módu.
Při couvání potěší parkovací kamera. Člověk by tedy čekal i senzory, ty tu však nejsou - Civic je nabízí až od vyšších výbavových provedení. Příjemný může také být pasivní hlídač jízdních pruhů. Na dálnici je to dobrý pomocník a chytá se i na okreskách, kde ovšem bývá spíše otravný, nejste-li zvyklí jezdit zatáčky podle čar na silnici. Vypnutí je ale velmi snadné.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Ford upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 2 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 5 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 7 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB