Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift?

Hatchback Hondy prošel faceliftem, jež ho vzhledově přiostřil, nezbavil jej ale překvapivých nedostatků. Jízdně je ovšem stále skvělý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift?

16.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hatchback Hondy prošel faceliftem, jež ho vzhledově přiostřil, nezbavil jej ale překvapivých nedostatků. Jízdně je ovšem stále skvělý.

Koupit? Ano, ale je tu ještě jedno auto...

Kdybych se rozhodoval, zda utratím své peníze za Hondu Civic deváté generace, zvážil bych několik klíčových aspektů. Vzhled je první věcí, protože je velmi specifický, a zde by u mě Civic prošel. Interiér, zejména jeho aspekty spojené s oněmi Magic Seats a s nádrží pod předními sedačkami, je druhý podstatný aspekt - a zde by byl trochu problém. Magic Seats totiž nevyužiji, rozměrné sportovní náčiní se u mě omezuje na lyže, které se sem snadno vejdou i bez Magic Seats, a s jinými velkými věcmi si umím poradit i jinak. A dost bych skřípal zuby u ovládání palubního počítače, které vážně už složitěji vymyslet snad nejde.

Jsa nadšeným řidičem, tím hlavním, co bych zvažoval, je jízdní projev. Jak stojí i výše, po stránce podvozku je tohle auto na vysoké úrovni. K tomu si přidejme starý dobrý atmosférický motor se slušným objemem a 142 koňmi, které Civic radostně rozhýbou ke dvoustovce, jede-li člověk sám. S převodovkou se pracuje krásně, jen je poněkud dlouhá. A také spotřeba paliva je u tohoto stroje víc než přijatelná.

Vadila by mi černá kola, ale to je otázka osobních preferencí, případně dialogu s prodejcem. A trochu bych ohrnoval nos nad tlačítky vedle displeje infotainmentu a zbytečně složitým ovládáním palubního počítače, ale zrovna tyhle chybky bych za podvozek s chutí odpustil. A za svých 560 tisíc bych si tenhle stroj koupil... pokud by neexistovala věc, která se jmenuje Mazda 3 a která nabídne lepší design, lepší motor a zábavnější jízdní projev. Navíc je levnější. Přesto, pokud vám Mazda z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje, Civic je vynikající volbou. Do té míry, že se - po faceliftu, nutno dodat - nestydím ho zařadit vedle téhle Mazdy na seznam aut, která je potřeba koupit, dokud jsou. Desátá generace už se downsizingu nevyhne...

Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift? - 25 - test honda civic 18 sport 15Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift? - 26 - test honda civic 18 sport 37Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift? - 27 - test honda civic 18 sport 94

Proč ho chtít? Civic nabídne skvělé jízdní vlastnosti, neobyčejný vzhled zvenčí i zevnitř a dobrý motor s nízkou spotřebou. Pokud využijete Magic Seats, jezdíte většinou nanejvýš ve dvou a pokud je váš akční rádius tak do 250 kilometrů, je to vynikající volba.

Proč ho nechtít? Zadní místa nejsou příliš prostorná, je-li člověk vysoký, a pokud jezdíte většinou ve čtyřech lidech, motoru může v kopcích chybět výkon, zvlášť s daným zpřevodováním. A exteriér ani „vesmírná loď“ pracoviště řidiče nemusí sednout každému.

Cena

Základní cena modelu: 399 900 Kč
Základní cena testované motorizace a výbavy: 527 900 Kč
Cena testovaného provedení: 575 800 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 104 kW (142 k) při 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 174 Nm při 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 - 9,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,3 - 7,6 l
Mimo město: 4,9 - 5,2 l
Kombinovaná: 5,8 - 6,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 370 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 440 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Rozchod předních/zadních kol: 1 540 mm/1 540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 278 - 1 412 kg
Užitečná hmotnost: 338 - 472 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 378 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.