Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga

Nošovický dvojník Kiy Venga si dal na čas a k zákazníkům dorazil s ročním zpožděním po korejském kolegovi. Bylo na co čekat?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga

11.4.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nošovický dvojník Kiy Venga si dal na čas a k zákazníkům dorazil s ročním zpožděním po korejském kolegovi. Bylo na co čekat?

Jde to i jinak (i když jen trochu)

Ve stále více nadupaném a v Čechách velmi vděčném segmentu malých „empévéček“ začíná být s příchodem ix20 ještě větší těsno. Jinak řečeno příspěvek od Hyundaie je dalším z těch, kteří si budou nárokovat velké sousto z prodejního koláče. Má proto dost dobrých důvodů v čele s nízkou cenou, která začíná na nehorázně dobrých 264 990,- Kč za základní výbavu Start s benzínovou jedna šestkou. Testované nejdražší provedení je ale úplně jinde a bez příplatků přijde na 491 990,- Kč. Jistě tak prodejní rekordy trhat nebude a většina zájemců sáhne po některé z levnějších výbav. I ty ale mají co nabídnout.

Evropsky elegantní karoserie vypadá o chlup vyzráleji než u Kiy, především však skrývá hodnotně provedený vzdušný interiér s několika vtipnými vychytávkami. Volba pohonné jednotky je otázkou osobních priorit neboť vrcholná naftová čtrnáctistovka oproti benzínovým kolegům moc přidané hodnoty nenabízí. Má sice menší spotřebu, zato hůř topí, je hlučná a samozřejmě taky citelně dražší. I proto bych se přikláněl spíš k benzínu. V každém případě jsou tu velmi dobře vyvážené jízdní vlastnosti, které předčí nejen Vengu, ale i některé „Evropany“.

Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga - 35 - Test Hyundai ix20 14 CRDi 01Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga - 36 - Test Hyundai ix20 14 CRDi 22Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga - 37 - Test Hyundai ix20 14 CRDi 46

Základní cena vozu: 264 990 Kč
Základní cena testovaného vozu: 491 990 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 396 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 220 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 48 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 100 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1600 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 345 - 1 446 kg
Užitečná hmotnost: 354 - 455 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 440 - 570 l (dle posunu zadní lavice)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 486 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše