Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga
11.4.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nošovický dvojník Kiy Venga si dal na čas a k zákazníkům dorazil s ročním zpožděním po korejském kolegovi. Bylo na co čekat?
Přehled kapitol
Jde to i jinak (i když jen trochu)
Ve stále více nadupaném a v Čechách velmi vděčném segmentu malých „empévéček“ začíná být s příchodem ix20 ještě větší těsno. Jinak řečeno příspěvek od Hyundaie je dalším z těch, kteří si budou nárokovat velké sousto z prodejního koláče. Má proto dost dobrých důvodů v čele s nízkou cenou, která začíná na nehorázně dobrých 264 990,- Kč za základní výbavu Start s benzínovou jedna šestkou. Testované nejdražší provedení je ale úplně jinde a bez příplatků přijde na 491 990,- Kč. Jistě tak prodejní rekordy trhat nebude a většina zájemců sáhne po některé z levnějších výbav. I ty ale mají co nabídnout.
Evropsky elegantní karoserie vypadá o chlup vyzráleji než u Kiy, především však skrývá hodnotně provedený vzdušný interiér s několika vtipnými vychytávkami. Volba pohonné jednotky je otázkou osobních priorit neboť vrcholná naftová čtrnáctistovka oproti benzínovým kolegům moc přidané hodnoty nenabízí. Má sice menší spotřebu, zato hůř topí, je hlučná a samozřejmě taky citelně dražší. I proto bych se přikláněl spíš k benzínu. V každém případě jsou tu velmi dobře vyvážené jízdní vlastnosti, které předčí nejen Vengu, ale i některé „Evropany“.
Základní cena vozu: 264 990 Kč
Základní cena testovaného vozu: 491 990 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 396 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 220 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 100 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1600 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 345 - 1 446 kg
Užitečná hmotnost: 354 - 455 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 440 - 570 l (dle posunu zadní lavice)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 486 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Upadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
před 10 hodinamiMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včeraPorsche zvrátilo osud modelu Cayenne, se spalovacími motory ho bude prodávat dál, i v příští dekádě
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha