Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai ix20 1,4 CRDi: trochu jiná Venga
11.4.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nošovický dvojník Kiy Venga si dal na čas a k zákazníkům dorazil s ročním zpožděním po korejském kolegovi. Bylo na co čekat?
Přehled kapitol
Jde to i jinak (i když jen trochu)
Ve stále více nadupaném a v Čechách velmi vděčném segmentu malých „empévéček“ začíná být s příchodem ix20 ještě větší těsno. Jinak řečeno příspěvek od Hyundaie je dalším z těch, kteří si budou nárokovat velké sousto z prodejního koláče. Má proto dost dobrých důvodů v čele s nízkou cenou, která začíná na nehorázně dobrých 264 990,- Kč za základní výbavu Start s benzínovou jedna šestkou. Testované nejdražší provedení je ale úplně jinde a bez příplatků přijde na 491 990,- Kč. Jistě tak prodejní rekordy trhat nebude a většina zájemců sáhne po některé z levnějších výbav. I ty ale mají co nabídnout.
Evropsky elegantní karoserie vypadá o chlup vyzráleji než u Kiy, především však skrývá hodnotně provedený vzdušný interiér s několika vtipnými vychytávkami. Volba pohonné jednotky je otázkou osobních priorit neboť vrcholná naftová čtrnáctistovka oproti benzínovým kolegům moc přidané hodnoty nenabízí. Má sice menší spotřebu, zato hůř topí, je hlučná a samozřejmě taky citelně dražší. I proto bych se přikláněl spíš k benzínu. V každém případě jsou tu velmi dobře vyvážené jízdní vlastnosti, které předčí nejen Vengu, ale i některé „Evropany“.
Základní cena vozu: 264 990 Kč
Základní cena testovaného vozu: 491 990 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 396 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 220 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 100 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1600 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 345 - 1 446 kg
Užitečná hmotnost: 354 - 455 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 440 - 570 l (dle posunu zadní lavice)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 486 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 3 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 4 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 6 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 7 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 20:48 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova