Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mazda 3 1,6 MZR-CD: naftová lehkonožka
27.7.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Kompaktní Mazda 3 má pověst auta se sportovními geny. Jak do tohoto schématu zapadá malý dieselový motor o objemu 1,6 litru?
Přehled kapitol
Žádná nepříjemná překvapení
V případě Mazdy 3 jsem před usednutím za volant ani v nejmenším netrpěl předsudky, jaké vždy v průběhu testování pracně odbourávám třeba u korejských značek. Věděl jsem, že „trojka“ je dobré auto a jen kdesi hluboko ve skrytu motoristické duše jsem se obával, aby mi přeci jen nepřipravila nějaké neočekávaně nepříjemné překvapení. S potěšením konstatuji, že se nekonalo.
Toto auto je totiž pravý Japonec v tom nejlepším slova smyslu. Fešná karoserie střídmě sportovních linek skýtá decentní nadčasový interiér s bezchybným zpracováním, kterému snadno odpustíte nějakou tu (ne)ergonomickou hříčku s různě barevnými displeji. Ocenil jsem dobrou prostornost, méně už kvalitu některých materiálů.
Srdce velí vsadit do japonského hatchbacku točivý atmosférický šestnáctiventil, ani základní naftová motorizace ale ostudu nedělá, jakkoliv je škoda, že nabídka neobsahuje naftový dvoulitr, který by vyplnil mezeru mezi vznětovými motory 1,6 a 2,2 litru. V cenách už tak velký rozdíl není neboť o 35 koní silnější naftu pořídíte jen o 14 000,- Kč dráže. Každý pak ocení nadprůměrně jisté a zábavné jízdní vlastnosti dané velkou měrou také nízkou hmotností auta.
Základní cena vozu (3 1,6 MZR Base): 299 900,- Kč
Základní testovaného provedení (3 1,6 MZR-CD CE): 399 900 Kč
Cena testovaného provedení (3 1,6 MZR-CD CE): 399 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 85 kW (116 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 188 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,3 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 460 mm
Šířka: 1 755 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 185 kg
Užitečná hmotnost: 645 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 340 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 7 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 5 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 7 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 8 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva