Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl

Možná i díky své aerodynamické karoserii, ale spíše proto, že se jedná o crossover s pohonem 4x4 nese elegantní SUV od Mazdy označení CX-7. Vloni se na trhu objevila jeho vylepšená verze a pod kapotou konečně turbodiesel 2,2 litru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl

17.11.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Možná i díky své aerodynamické karoserii, ale spíše proto, že se jedná o crossover s pohonem 4x4 nese elegantní SUV od Mazdy označení CX-7. Vloni se na trhu objevila jeho vylepšená verze a pod kapotou konečně turbodiesel 2,2 litru.

Sportovní jen na pohled

Provedení se zážehovým čtyřválcem 2,3 Turbo nadchlo svými jízdními výkony i přes neúměrně vysokou spotřebu. Byl jsem zvědavý, jestli se také verze s turbodieselem dokáže přiblížit podobným zážitkům nebo se z něj stane běžné konfekční dieselové SUV, kterých se dnes po silnicích pohybuje celá řada.

Můj názor po týdenním testu rozhodně není jednoznačný. Mazda CX-7 s motorem 2,2 MZR-CD se značně uklidnila. Dynamika se s benzinovou verzí nedá vůbec srovnávat, nicméně díky uspořádání interiéru, tvaru karoserie i jízdním vlastnostem přináší řidiči stále něco navíc, co ostatním SUV stejné kategorie chybí.

Turbodiesel představuje svými parametry standard této kategorie. Zátah motoru je na druhý ale i třetí rychlostní stupeň po velmi krátké odmlce způsobené turboefektem celkem působivý, i když rozlet ručičky otáčkoměru končí na hodnotách otáček okolo 5 000 1/min. Relativně výsoký výkon ve středních otáčkách maskuje výrazný pokles špičkového výkonu oproti zážehové verzi 2,3 T, a díky tomu vám při prvním setkání s tímto modelem ani nedojde, že akcelerace dieselové varianty je o 3 sekundy pomalejší. Tento sledovaný údaj ostatně neobstojí ani při srovnání s ostatní dieselovou konkurencí na trhu, nicméně v reálu se hodnota 11,3 s nejeví tak tragicky, jako na papíře a nejvyšší rychlost 200 km/h se zdá být dostačující.

Kdo nemá problém s horší dynamikou, toho jistě potěší účty u čerpacích stanic. Dostat se při normální jízdě s benzinovým motorem, který si navíc žádal benzín oktanového čísla 98, pod 12 litrů byl problém, v tomto případě při plynulé jízdě spíše atakujete hodnotu lehce pod 8 litrů na 100 km a ani při svižné jízdě nebo ve městě se spotřeba nedostane přes 10 litrů.

Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 24 - CX727Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 25 - CX728Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 26 - CX729Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 27 - CX730Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 28 - CX731Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 29 - CX732Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 30 - CX733Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 31 - CX734

S dobrou trakcí můžete kamkoliv

S ohledem na dlouhý rozvor, tužší odpružení a velká 18palcová kola nemá CX-7 na silnici problém se stabilitou, potěší i chováním v zatáčkách, i když s ohledem na celkovou koncepci je pochopitelně nedotáčivá. U docela přesného řízení s rychlou odezvou bych však uvítal méně účinný posilovač. Pohon všech kol realizovaný prostřednictvím vícelamelové spojky v olejové lázni je spolehlivý a jeho reakce velmi rychlá, nicméně v terénu nečekejte žádné zázraky. Hodnota světlé výšky 205 mm sice není špatná, ale dlouhý přední převis dokazuje, že na off-road tento automobil rozhodně stavěný není. Přesto dokáže být jeho pohon vcelku účinný. Na nerovnostech se kola na diagonále dostanou do vzduchu poměrně rychle, ale stejně rychle a účinně zasáhne i regulace prokluzu kol, takže mazda s přehledem zdolávala i komplikovanější nerovnosti včetně výjezdu do ostrého kopce na nezpevněném podkladu.

Nic moc na druhou stranu nejsou její tažné schopnosti, neboť automobil zvládne nejvýše přívěs do hmotnosti 1800 kg, což je i vůči kompaktní konkurenci v segmentu (např. Škoda Yeti nebo VW Tiguan) jistý handicap a některé zájemce to dokonce může od nákupu tohoto modelu odradit.

Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 32 - CX736Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 33 - CX737Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 34 - CX738

Koupil bych si ji?

Mazda CX-7 poháněná turbodieselem 2,2 litru představuje atraktivní designovou alternativu k běžné konfekci v segmentu střední třídy SUV. I když je rozměrově trochu větší, vnitřním prostorem neposkytne o mnoho více než například Volkswagen Tiguan nebo Honda CR-V. Mezi její největší devizy patří elegantní karoserie a jisté jízdní vlastnosti. Snesitelné provozní náklady pak zajistí tato pohonná jednotka, pokud oželíte excelentní dynamiku, kterou se může pochlubit zážehová varianta.

Hlavní konkurenci tohoto na první pohled sportovně pojatého SUV představuje letos inovovaný Nissan Murano, který také dostal nový turbodiesel, mazda však nabídne výrazně emotivnější tvary a navíc je k dispozici za podstatně atraktivnější cenou. 4,7 m dlouhé SUV totiž pořídíte již za 755 900 korun a také nejdražší model stojí stále méně než Murano v základním provedení Base.

Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 35 - CX735Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 36 - CX718Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl - 37 - CX713

Plusy a minusy

Plusy

- design
- spotřeba
- naladění podvozku

Mínusy

- dynamika
- tažné schopnosti

Technické údaje

Motor

Vznětový, řadový čtyřválec 2,2 MZR-CD
Objem: 2184 ccm
Největší výkon: 127 kW (173 k) při 4000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 3500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 6,6 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 69 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 700 mm
Šířka: 1 870 mm
Výška: 1 645 mm
Rozvor náprav: 2 750 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 800 kg
Užitečná hmotnost: 630 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 455 l (při sklopení zadního opěradla 774 l)

Cena a výbava

Základní cena (2,2 MZR-CD Emotion): 755 900 Kč
Cena testovaného modelu (2,2 MZR-CD Revolution High): 945 900 Kč

Standardní výbava: Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu a vzadu, uchycení dětské sedačky ISOFIX, ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, systém pohonu všech kol Active Torque Split, systém sledování jízdních pruhů RVM, signalizace nouzového brždění, alarm, imobilizér, xenonové světlomety s ostřikovačem, bezklíčový přístup a startování, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, palubní počítač, tempomat, automatická aktivace světlometů, systém monitorování tlaku v pneumatikách, ukazatel vnější teploty, dešťový a světelný senzor, audiosystém systém BOSE, CD měnič, 9 reproduktorů, ovládání audio systému na volantu, bluetooth hands-free sada, navigační systém s 4.1“ barevným displejem, výškově a podélně nastavitelný kůží obšitý volant, přístroje ve stylu Black Out, dekorace interiéru Piano Black, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, automatická klimatizace, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v 8 směrech, nastavitelná paměť sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, kožené čalounění sedadel, kryt zavazadlového prostoru, kola z lehkých slitin 18“, dojezdové rezervní kolo, tónovaná skla, přední mlhové světlomety, zatmavená zadní boční okna a zadní okno, el. ovládané střešní okno, zadní parkovací kamera (prostřednictvím informačního displeje), elektricky nastavitelná sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka

Příplatková výbava:

Metalická barva (12 400 Kč)

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše