Test Opel Antara 2,2 CDTI: pozdní sběr

SUV od Opelu nemá už od svého uvedení na růžích ustláno. Pomůže volnému následníkovi oblíbené Frontery k lepším prodejům letošní důkladný facelift?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Opel Antara 2,2 CDTI: pozdní sběr

3.10.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Opel Antara 2,2 CDTI: pozdní sběr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

SUV od Opelu nemá už od svého uvedení na růžích ustláno. Pomůže volnému následníkovi oblíbené Frontery k lepším prodejům letošní důkladný facelift?

Poctivý pokrok v mezích možností

Jakkoliv jste asi v dnešním testu shledali nejednu kritickou, až jízlivou výtku, musím říct, že při přípravě aktuálního faceliftu Opel vyvinul upřímnou a poctivou snahu, vylepšit Antaru na rozumné maximum jejich možností. Prostě něco jako „nový“ Passat, s tím rozdílem, že u Opelu jsou o něco soudnější než na vlčím hrádku a nevydávají důkladný facelift za horkou novinku.

Žádnými inovacemi přesto nelze zastřít poněkud unylý a nezáživný charakter auta, za jehož volantem jsem se cítil tak nějak nepatřičně o 10 let starší než jinde. Toho konzervatismu a serióznosti je tu prostě trochu víc, než by bylo zdrávo. Nemastný neslaný zevnějšek halí poněkud nesourodý interiér, který na jednu stranu potěší velkým pohodlím, některé ovládací prvky už jsou ale dnes poněkud mimo mísu. Proti jízdním vlastnostem v zásadě nelze říci křivého slova, pakliže budete Antaru používat k účelům, pro které byla stvořena, to jest pro maximálně pohodové cestování přímým směrem.

U Opelu dobře vědí, že náskok díky technice si už s Antarou nevybudují a tak pragmaticky útočí na city krajanů čím jiným než cenou. Základní dvoukolka s motorem 2,4 litru a jednodušší výbavě Esentia startuje na 489 900,- Kč, slabší z turbodieselů s manuální převodovkou a pohonem všech kol pořídíte ve středním výbavovém stupni Enjoy za 659 000,-Kč, což je varianta hodná doporučení. Cenovka testovaného korábu se se všemi příplatky vyšplhala na 805 900,- Kč.

Test Opel Antara 2,2 CDTI: pozdní sběr - 34 - Test Opel Antara 22 CDTI 02Test Opel Antara 2,2 CDTI: pozdní sběr - 35 - Test Opel Antara 22 CDTI 22Test Opel Antara 2,2 CDTI: pozdní sběr - 36 - Test Opel Antara 22 CDTI 39

Základní cena vozu (Antara Essentia 4x2 2,4i 167 k 6MT): 489 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Antara Enjoy 4x4 2,2 CDTI 184 k 6MT): 699 900 Kč
Cena testovaného vozu (Antara Cosmo 4x4 2,2 CDTI 184 k 6AT + příplatková výbava): 805 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 231 cm3
Největší výkon: 137 kW (184 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 191 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Zrychlení z 80 na 120 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,3 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 65 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 596 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 761 mm
Rozvor náprav: 2 707 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 865 kg
Užitečná hmotnost: 373 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 402 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 391 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.