Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Opel Meriva 1,7 CDTI 96 kW: minimax k nepřeslechnutí
26.10.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Zálusk na trůn mezi malými MPV má dnes kde kdo, Meriva ale nabízí něco navíc. Stačí netradiční otevírání dveří na uchvácení dominance?
Přehled kapitol
Hlučnější minimax
Tak máme zase jednou za sebou test auta, jehož hodnota tkví převážně v praktické stránce věci. Opel Meriva nabízí jako správný aspirant dobrých prodejů i nemálo přidané hodnoty v podobě líbivé karoserie, precizně zpracovaného a funkčního interiéru a trochu nečekaně také výborně vyvážených jízdních vlastností. Nad tím vším se vznáší jedno velké „ale“ v podobě zadního páru dveří otevíraného proti směru jízdy. Marketingový tah je to jistě nesmírně přitažlivý, v době kdy se podobným řešením chlubí jen exoti jako vzpomínaný Rolls, Mazda RX-8 nebo Mini Clubman mi ale pro praktické MPV přijde zbytečně extravagantní a spíše bych se klonil k prostorově výrazně úspornějším „šoupačkám“, které sice poněkud hyzdí vnější vzhled, ale o to by u tohoto typu auta primárně jít nemělo.
Otázkou je i volba naftového motoru, který se v případě Merivy „vybarvil“ jako neobvykle hlučný tahoun s uživatelsky ne právě nejvstřícnějším chováním. Paliva sice mnoho nežádá, pocitově i ekonomicky by mi ale do Merivy více slušel benzíňák. Ten pořídíte už od 329 900 Kč, testovaná motorizace startuje na 449 900 Kč.
Základní cena vozu (Meriva Selection 1,4 16V 74 kW): 299 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Meriva Enjoy 1,7 CDTI 96 kW): 1 429 900 Kč
Cena testovaného vozu (Meriva Enjoy 1,7 CDTI 96 kW + příplatková výbava): 519 400 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 686 cm3
Největší výkon: 96 kW (130 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 54 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 288 mm
Šířka: 1 812 mm
Výška: 1 615 mm
Rozvor náprav: 2 644 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 360 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 400 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 500 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva