Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Opel Meriva 1,7 CDTI 96 kW: minimax k nepřeslechnutí
26.10.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Zálusk na trůn mezi malými MPV má dnes kde kdo, Meriva ale nabízí něco navíc. Stačí netradiční otevírání dveří na uchvácení dominance?
Přehled kapitol
Hlučnější minimax
Tak máme zase jednou za sebou test auta, jehož hodnota tkví převážně v praktické stránce věci. Opel Meriva nabízí jako správný aspirant dobrých prodejů i nemálo přidané hodnoty v podobě líbivé karoserie, precizně zpracovaného a funkčního interiéru a trochu nečekaně také výborně vyvážených jízdních vlastností. Nad tím vším se vznáší jedno velké „ale“ v podobě zadního páru dveří otevíraného proti směru jízdy. Marketingový tah je to jistě nesmírně přitažlivý, v době kdy se podobným řešením chlubí jen exoti jako vzpomínaný Rolls, Mazda RX-8 nebo Mini Clubman mi ale pro praktické MPV přijde zbytečně extravagantní a spíše bych se klonil k prostorově výrazně úspornějším „šoupačkám“, které sice poněkud hyzdí vnější vzhled, ale o to by u tohoto typu auta primárně jít nemělo.
Otázkou je i volba naftového motoru, který se v případě Merivy „vybarvil“ jako neobvykle hlučný tahoun s uživatelsky ne právě nejvstřícnějším chováním. Paliva sice mnoho nežádá, pocitově i ekonomicky by mi ale do Merivy více slušel benzíňák. Ten pořídíte už od 329 900 Kč, testovaná motorizace startuje na 449 900 Kč.
Základní cena vozu (Meriva Selection 1,4 16V 74 kW): 299 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Meriva Enjoy 1,7 CDTI 96 kW): 1 429 900 Kč
Cena testovaného vozu (Meriva Enjoy 1,7 CDTI 96 kW + příplatková výbava): 519 400 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 686 cm3
Největší výkon: 96 kW (130 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 54 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 288 mm
Šířka: 1 812 mm
Výška: 1 615 mm
Rozvor náprav: 2 644 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 360 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 400 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 500 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 3 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 6 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB