Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe
5.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Auta pocházející od Renaultsportu a lidi, kteří je staví, doprovází až magická aura. Je na faceliftovaném Méganu RS něco zázračného?
Přehled kapitol
My Cup of tea
Kvůli generační obměně řady ostrých hatchbacků momentálně poněkud prořídly, takže odpovědět na otázku, který z nich je momentálně nejlepší, se zdá být vcelku snadná. Rozhodnutí chtít Mégane RS nepokazí ani pohled do ceníku. Základ je za necelých 750 tisíc, i když určitě potřebujete dalších sedmdesát na ty sedačky, samosvorný diferenciál a... Hm, podvozek Cup. U něj je to poněkud složité.
Předně si myslím, že je od Renaultu nefér kombinovat LSD výlučně s tvrdším šasi. Na našich silnicích by ereso s poddajnějším zavěšením fungovalo o kousek líp. Aby ale nedošlo k nedorozumění. Mégane RS Cup není prkenný. Je vlastně k neuvěření, jak fantasticky můžou fungovat devatenáctky se sportovním podvozkem, když tlumiče ladí někdo, kdo tomu rozumí a dostane slušný rozpočet.
Takže i když strefíte díru nebo líznete pangejt, vůz to absolutně nerozhodí a ani zdaleka to nejsou takové rány, jaké slyší majitelé prémiových značek na velkých kolech. Takže ne, auto tím netrpí a kabině nevrzal jediný plast. Potíž je v tom, že tím může trpět posádka. Lidem s kinetózou bych doporučoval vzít si dvojitou než obvyklou dávku kinedrylu anebo raději nenastupovat vůbec.
Pokud ale chcete mít to nejlepší, berte jej kompletně tak, jak je.
Proč ho chtít?
Odpověď je poměrně snadná. Protože na trhu dnes neexistuje rychlejší a agresivnější ostrý hatchback. Pokud si jej ochočíte, můžete se královsky bavit nejen na Nordschleife.
Proč ho nechtít?
Důvody by se našly asi dva a tím je spotřeba a patrně až příliš tvrdý podvozek, ale minimálně druhá položka nakonec k tomuto vozu tak nějak patří.
Cena
Základní cena vozu (Mégane 1,6 16V Generation): 249 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mégane 2,0 16V RS): 745 900 Kč
Cena testovaného provedení (Mégane 2,0 16V RS Cup + příplatková výbava): 863 700 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 3 000 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 254 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 299 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 387 kg
Užitečná hmotnost: 448 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage