Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe

Auta pocházející od Renaultsportu a lidi, kteří je staví, doprovází až magická aura. Je na faceliftovaném Méganu RS něco zázračného?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe

5.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta pocházející od Renaultsportu a lidi, kteří je staví, doprovází až magická aura. Je na faceliftovaném Méganu RS něco zázračného?

My Cup of tea

Kvůli generační obměně řady ostrých hatchbacků momentálně poněkud prořídly, takže odpovědět na otázku, který z nich je momentálně nejlepší, se zdá být vcelku snadná. Rozhodnutí chtít Mégane RS nepokazí ani pohled do ceníku. Základ je za necelých 750 tisíc, i když určitě potřebujete dalších sedmdesát na ty sedačky, samosvorný diferenciál a... Hm, podvozek Cup. U něj je to poněkud složité.

Předně si myslím, že je od Renaultu nefér kombinovat LSD výlučně s tvrdším šasi. Na našich silnicích by ereso s poddajnějším zavěšením fungovalo o kousek líp. Aby ale nedošlo k nedorozumění. Mégane RS Cup není prkenný. Je vlastně k neuvěření, jak fantasticky můžou fungovat devatenáctky se sportovním podvozkem, když tlumiče ladí někdo, kdo tomu rozumí a dostane slušný rozpočet.

Takže i když strefíte díru nebo líznete pangejt, vůz to absolutně nerozhodí a ani zdaleka to nejsou takové rány, jaké slyší majitelé prémiových značek na velkých kolech. Takže ne, auto tím netrpí a kabině nevrzal jediný plast. Potíž je v tom, že tím může trpět posádka. Lidem s kinetózou bych doporučoval vzít si dvojitou než obvyklou dávku kinedrylu anebo raději nenastupovat vůbec.

Pokud ale chcete mít to nejlepší, berte jej kompletně tak, jak je.

Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe - 27 - Renault Megane RS test 04Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe - 28 - Renault Megane RS test 34Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe - 29 - Renault Megane RS test 41

Proč ho chtít?

Odpověď je poměrně snadná. Protože na trhu dnes neexistuje rychlejší a agresivnější ostrý hatchback. Pokud si jej ochočíte, můžete se královsky bavit nejen na Nordschleife.

Proč ho nechtít?

Důvody by se našly asi dva a tím je spotřeba a patrně až příliš tvrdý podvozek, ale minimálně druhá položka nakonec k tomuto vozu tak nějak patří.

Cena

Základní cena vozu (Mégane 1,6 16V Generation): 249 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mégane 2,0 16V RS): 745 900 Kč
Cena testovaného provedení (Mégane 2,0 16V RS Cup + příplatková výbava): 863 700 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 3 000 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 254 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 299 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 387 kg
Užitečná hmotnost: 448 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše