Test Seat Leon ST Cupra na Nordschleife: nejrychlejší kombík Ringu

(+videa) Prý je to nejrychlejší kombi na Severní smyčce. A tak jsme z něj právě tam zkusili dostat maximum.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Seat Leon ST Cupra na Nordschleife: nejrychlejší kombík Ringu

22.8.2015 | Mirek Brokeš | 53 příspěvků

Test Seat Leon ST Cupra na Nordschleife: nejrychlejší kombík Ringu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+videa) Prý je to nejrychlejší kombi na Severní smyčce. A tak jsme z něj právě tam zkusili dostat maximum.

Stále štikou

Bude těžké uzavřít tento test a neopakovat, co už zaznělo dříve. Stále jsem přesvědčen, že Leon ST Cupra nemá na současném trhu konkurenci. Přiznám, že s Focusem ST jsem nejel, ale toho diskvalifikuje absence samosvorného diferenciálu. O Octavii RS platí totéž. Golf R je možná krapet silnější, ale čtyřkolka z něj dělá auto trochu jiného ražení. Navíc jej rozhodně nepořídíte za necelých 800 tisíc korun, které na Španělku bohatě stačí.

Co se projevu na Nordschleife týče, dosažený čas možná není úplně nejlepší a Cupra ST je schopna jet výrazně rychleji, potřebuje k tomu ale něco navíc. Hlavní jsou dobré pneumatiky a pak je také vhodné za volant posadit opravdu schopného řidiče s důkladnou znalostí Nordschleife. Jenže takových je málo. Ovšem i takový amatér, jako jsem já, dokáže s Cuprou zajíždět časy, které byly ještě před pár lety vyhrazeny sportovním ikonám. Vemte zcela sériovou BMW M3 E46 a musíte se už docela snažit, abyste se s ní dostali pod 8:30. A to se přitom stále bavíme o rodinném kombíku bez sebemenších omezení použitelném pro každodenní život, ne o nějakém ostrém hothatchi se skořepinami a polorámem místo zadních sedadel. Navíc za zlomek ceny, na kterou svého času přišla M3. Vlastně přijde dodnes a dramaticky rychlejší není.

Test Seat Leon ST Cupra na Nordschleife: nejrychlejší kombík Ringu - 19 - Seat Leon ST Cupra 280 DSG Nordschleife 27Test Seat Leon ST Cupra na Nordschleife: nejrychlejší kombík Ringu - 20 - Seat Leon ST Cupra 280 DSG Nordschleife 28Test Seat Leon ST Cupra na Nordschleife: nejrychlejší kombík Ringu - 21 - Seat Leon ST Cupra 280 DSG Nordschleife 29

V tomto je to největší kouzlo Cupry ST. Kupte si ji v základu, zapomeňte na příplatková sedadla a velké brzdy od Bremba. To k rychlému svezení a zvláště na Nordschleife opravdu nepotřebujete. Naložte rodinu, dovezte ji někam do hor na výlet a až si děti a manželka budou chtít chvíli odpočinout, vemte ji někam na horskou cestu. S žádným jiným autem na trhu to nebude tak snadné, levné a současně dobré svezení.

A pokud vás zajímá, jak se Leon ST Cupra chová v rukou člověka, který se ježděním na Nordschleife profesionálně živí, podívejte se na následující video. Jen dodám, že jde u auto bez příplatkových brzd, jen s obutými semislicky.

Cena

Základní cena vozu (Leon ST Cupra 280 6MT): 711 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Leon ST Cupra 280 DSG): 941 400 Kč

Technické údaje Seat Leon Cupra ST 280 2015

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 700-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750-5 600 ot./min
Palivo: Natural 98/95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 535 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 454 mm
Rozvor náprav: 2 636 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 440/1 395 kg
Užitečná hmotnost: 525 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 587 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1470 l

Diskuze 53 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.