Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Suzuki Kizashi 2,4 VVT 4x4: nesměle atraktivní
21.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Suzuki je u nás známo hlavné jako producent malých aut a SUV. Jeho novinka ve střední třídě tak v může budit trochu nedůvěry. Oprávněně?
Přehled kapitol
Prémiový sedan za neprémiovou cenu
Zbývá tedy udělat shrnutí a pokusit se odpovědět na otázku, jestli Suzuki ve své snaze uspělo. Ano, uspělo. Za neprémiovou cenu totiž nabízí vůz na úrovni prémiových značek. Samozřejmě, nedá vám jejich prestiž, ale jejich schopnosti ano. Kritizoval jsem interiér. Ovšem zde máte ve standardu téměř vše, na co si vzpomenete. Pokud se posadíte například do stejně drahého Mercedesu třídy C, váš pocit z interiéru nebude o mnoho lepší. Abyste opravdu cítili tu prémiovost, musíte řádně připlatit, přikoupit lepší obložení palubní desky, kůži, sedadla a další.
Je otázkou, koho může Kizashi na našem trhu oslovit. Je silně znevýhodněn absencí dieselu a praktičtěji orientované karoserie. Myslím, že typickým zákazníkem bude spíše řidič v letech, který nepotřebuje někomu dokazovat, že má na Audi, chce mít velmi slušně vybavené auto a chce si za volantem ještě užít nějakou tu zábavu. Nebo někdo ze svobodných třicátníků, kdo hodně cestuje sám či ve dvou, rád řídí a přitom nemá předsudky vůči japonským vozům. Kizashi nabízí mnoho a ještě to doplňuje schopností bezbolestných přesunů na dlouhé vzdálenosti.
Koupil bych si Kizashi já za svoje peníze? Ano za předpokladu, že bych ho dostal s motorem o výkonu alespoň 200 k, manuální převodovkou a pohonem všech kol. A když už mluvím o tom manuálu, tak dodám, že přestože jsem v něm nejel, spíše bych doporučil variantu pouze s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou. Bude o 80 000 Kč levnější, 110 kg lehčí, rozhodně bude rychlejší, úspornější a zábavnější.
Technické údaje
\'\'\'Motor\'\'\'
Zážehový, řadový čtyřválec 2,4 VVT
Objem: 2 393 ccm
Největší výkon: 131 kW (185 k) při 6 500 ot./min (v testovaném voze 180 k při 6 000 ot./min)
Největší točivý moment: 230 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: automatická převodovka CVT, pohon všech kol iAWD
\'\'\'Provozní vlastnosti\'\'\'
Max. rychlost: 205 km/h (215 km/h FWD verze s manuální převodovkou)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s (7,8 s FWD verze s manuální převodovkou)
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,6 l
Kombinovaná: 8,3 l
Objem palivové nádrže: 63 l
\'\'\'Rozměry a hmotnosti\'\'\'
Délka: 4 650 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 585 kg
Užitečná hmotnost: 445 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 461 l (při sklopení zadního opěradla 760 l)
Výbava a cena
\'\'\'Cena ve standardní výbavě (Kizashi 2,4 VVT 4x4, CVT):\'\'\' 759 900 Kč
\'\'\'Cena testovaného modelu:\'\'\' 759 900 Kč
\'\'\'Základní výbava:\'\'\' Airbag řidiče a spolujezdce, Boční airbagy, Hlavové airbagy přední, zadní, Kolenní airbag - sedadlo řidiče, Deaktivace airbagu spolujezdce, ABS + EBD, ESP®, Elektricky ovládaná přední a zadní okna, Centrální zámek s dálkovým ovladačem, Startování motoru tlačítkem START/STOP, Dvouzónová automatická klimatizace, Rádio s CD/MP3 + Bluetooth®, 4 reproduktory, 2 výškové reproduktory 1 subwoofer, středový reproduktor v palubní desce, Vyhřívání předních sedaček - třístupňové, Elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), Elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče, Kožené čalounění sedaček a výplně dveří, Světlomety HID (xenon) projektory s ostřikovačem, Denní svícení, Automatické výškové nastavení světlometů, Přední mlhová světla, Tónovaná skla (zelená), Tmavá neprůhledná okna v zadních bočních dveřích + zadním okně, Stěrače 2rychlostní + automatické (s dešťovým senzorem), Vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie elektricky sklopná, stavitelná a vyhřívaná, Elektrické střešní okno, Volant obšitý kůží, multifunkční tříramenný, výškově a podélně nastavitelný, Ovladače audio, informačního displaye, tempomatu a hands-free na volantu, Ovládání automatické převodovky na volantu, Asistent pro rozjezd do kopce, Brzdový asistent, Tempomat, Přední a zadní parkovací senzory, 235/45 R18 + disky z lehké slitiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB