Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Suzuki Kizashi 2,4 VVT 4x4: nesměle atraktivní
21.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Suzuki je u nás známo hlavné jako producent malých aut a SUV. Jeho novinka ve střední třídě tak v může budit trochu nedůvěry. Oprávněně?
Přehled kapitol
Prémiový sedan za neprémiovou cenu
Zbývá tedy udělat shrnutí a pokusit se odpovědět na otázku, jestli Suzuki ve své snaze uspělo. Ano, uspělo. Za neprémiovou cenu totiž nabízí vůz na úrovni prémiových značek. Samozřejmě, nedá vám jejich prestiž, ale jejich schopnosti ano. Kritizoval jsem interiér. Ovšem zde máte ve standardu téměř vše, na co si vzpomenete. Pokud se posadíte například do stejně drahého Mercedesu třídy C, váš pocit z interiéru nebude o mnoho lepší. Abyste opravdu cítili tu prémiovost, musíte řádně připlatit, přikoupit lepší obložení palubní desky, kůži, sedadla a další.
Je otázkou, koho může Kizashi na našem trhu oslovit. Je silně znevýhodněn absencí dieselu a praktičtěji orientované karoserie. Myslím, že typickým zákazníkem bude spíše řidič v letech, který nepotřebuje někomu dokazovat, že má na Audi, chce mít velmi slušně vybavené auto a chce si za volantem ještě užít nějakou tu zábavu. Nebo někdo ze svobodných třicátníků, kdo hodně cestuje sám či ve dvou, rád řídí a přitom nemá předsudky vůči japonským vozům. Kizashi nabízí mnoho a ještě to doplňuje schopností bezbolestných přesunů na dlouhé vzdálenosti.
Koupil bych si Kizashi já za svoje peníze? Ano za předpokladu, že bych ho dostal s motorem o výkonu alespoň 200 k, manuální převodovkou a pohonem všech kol. A když už mluvím o tom manuálu, tak dodám, že přestože jsem v něm nejel, spíše bych doporučil variantu pouze s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou. Bude o 80 000 Kč levnější, 110 kg lehčí, rozhodně bude rychlejší, úspornější a zábavnější.
Technické údaje
\'\'\'Motor\'\'\'
Zážehový, řadový čtyřválec 2,4 VVT
Objem: 2 393 ccm
Největší výkon: 131 kW (185 k) při 6 500 ot./min (v testovaném voze 180 k při 6 000 ot./min)
Největší točivý moment: 230 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: automatická převodovka CVT, pohon všech kol iAWD
\'\'\'Provozní vlastnosti\'\'\'
Max. rychlost: 205 km/h (215 km/h FWD verze s manuální převodovkou)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s (7,8 s FWD verze s manuální převodovkou)
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,6 l
Kombinovaná: 8,3 l
Objem palivové nádrže: 63 l
\'\'\'Rozměry a hmotnosti\'\'\'
Délka: 4 650 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 585 kg
Užitečná hmotnost: 445 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 461 l (při sklopení zadního opěradla 760 l)
Výbava a cena
\'\'\'Cena ve standardní výbavě (Kizashi 2,4 VVT 4x4, CVT):\'\'\' 759 900 Kč
\'\'\'Cena testovaného modelu:\'\'\' 759 900 Kč
\'\'\'Základní výbava:\'\'\' Airbag řidiče a spolujezdce, Boční airbagy, Hlavové airbagy přední, zadní, Kolenní airbag - sedadlo řidiče, Deaktivace airbagu spolujezdce, ABS + EBD, ESP®, Elektricky ovládaná přední a zadní okna, Centrální zámek s dálkovým ovladačem, Startování motoru tlačítkem START/STOP, Dvouzónová automatická klimatizace, Rádio s CD/MP3 + Bluetooth®, 4 reproduktory, 2 výškové reproduktory 1 subwoofer, středový reproduktor v palubní desce, Vyhřívání předních sedaček - třístupňové, Elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), Elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče, Kožené čalounění sedaček a výplně dveří, Světlomety HID (xenon) projektory s ostřikovačem, Denní svícení, Automatické výškové nastavení světlometů, Přední mlhová světla, Tónovaná skla (zelená), Tmavá neprůhledná okna v zadních bočních dveřích + zadním okně, Stěrače 2rychlostní + automatické (s dešťovým senzorem), Vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie elektricky sklopná, stavitelná a vyhřívaná, Elektrické střešní okno, Volant obšitý kůží, multifunkční tříramenný, výškově a podélně nastavitelný, Ovladače audio, informačního displaye, tempomatu a hands-free na volantu, Ovládání automatické převodovky na volantu, Asistent pro rozjezd do kopce, Brzdový asistent, Tempomat, Přední a zadní parkovací senzory, 235/45 R18 + disky z lehké slitiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva