Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí

Premiérový start Čechů na jedné z nejseverněji pořádaných evropských soutěží dopadl zdárně. Stala se druhou nejlepší zahraniční posádkou v cíli letošní Arctic Lapland Rally.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tiskové zprávy

Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí

1.2.2012 | tisková zpráva | Přidat příspěvek

Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Premiérový start Čechů na jedné z nejseverněji pořádaných evropských soutěží dopadl zdárně. Stala se druhou nejlepší zahraniční posádkou v cíli letošní Arctic Lapland Rally.

Meteorologové pro nejbližší dny předpovídají České republice tak kruté mrazy, na jaké nejsme v našich zeměpisných šířkách příliš zvyklí. Jedni z mála, kdož jsou na ně dobře připraveni, jsou členové Subaru Czech Rally Teamu. Ti se totiž právě vracejí ze splněné mise z finského Rovaniemi, kde panovaly podmínky velmi obdobné. Netřeba dodávat, že Finsko je pro rally zemí zaslíbenou, právě absolvovaná Arctic Lapland Rally je tam navíc jednou z nejslavnějších soutěží. Vojtěch Štajf s Petrou Řihákovou při své severské premiéře zvolili v úvodu opatrnější tempo, postupné nabírání zkušeností ale nakonec vedlo až k vybojování 25. příčky celkového pořadí ze 126 vozů. Toto umístění bylo navíc spojeno s druhou příčkou mezi zahraničními posádkami za zkušeným ruským jezdcem vodícím speciál Super 2000. Petra Řiháková byla navíc vyhlášena dokonce nejúspěšnější dámou celé rally, za což si od týmu vysloužila přezdívku Yetti... „Cílová rampa a ocenění, kterých se nám tam dostalo, to jen podtrhlo naší spokojenost s úspěšným zvládnutím soutěže,“ popisuje s úsměvem pražský pilot. „Už když jsme na sever odjížděli, bylo nám jasné, že půjde především o sbírání zkušeností. To se potvrdilo hned při seznamovacích jízdách, kdy jsme najezdili 1500 kilometrů, navíc jsme jednou i zapadli do závěje. Z ní jsme dolovali auto dvě hodiny a bylo nám jasné, že nic podobného se nám při vlastní soutěži už stát nesmí, neboť bychom v takovém případě mohli na cílovou rampu rovnou zapomenout.

I proto jsme začali trochu opatrněji a až s přibývající jistotou jízdy v nezvyklých podmínkách jsme postupně zrychlovali. Až do cíle jsme nicméně měli velké rezervy pramenící třeba i z toho, že jsme psali rozpis na sériových pneumatikách s hroty, zatímco na ty závodní se pak dalo spolehnout mnohem víc a třeba i brzdit před zatáčkami později. Třeba tyto zkušenosti využijeme příště... Závody to byly v každém případě nádherné a velice náročné jak na koncentraci, tak na naši souhru v autě. Rychlostní zkoušky tu mají běžně kolem třiceti kilometrů, při kterých je auto pořád ve smyku nebo někde letí přes horizont - to u nás zažít zkrátka nejde.

A tak jsme moc rádi, že jsme vše nakonec zvládli a že výsledek ocenili i místní, kteří nám v cíli jako nováčkům severských soutěží velice gratulovali. Myslím, že jsme udělali radost i našim fanouškům, kterých se nakonec sešlo u trati kolem dvaceti, takže jsme se s jejich povzbuzováním setkávali na mnoha místech, třeba i na startech a cílech jednotlivých testů. Moc si vážíme i podpory, které se nám dostávalo také prostřednictvím mailů či mobilů od nás z republiky, fanoušky u trati ale obdivujeme i pro ty velké mrazy, které kvůli nám museli podstoupit. V sobotu klesla rtuť v teploměrech až na -27st.C, a to už byla zima i v našem závodním autě. U něj samozřejmě chybí některé tepelné izolace, na které jsme zvyklí ze sériových aut, a tak nepomohlo ani naplno puštěné topení. Ani vystupování z auta pro jeho kontrolu nebylo moc příjemné, ještě že jsme dostali od P-G Anderssona tip na vyhřívané vložky do bot - naše lehké závodnické obutí, na jaké jsme zvyklí z našich soutěží, by totiž bez nich hrozilo i omrzlinami. Nebylo to jednoduché, ale o to víc jsme šťastní, že jsme soutěž zdárně zvládli,“ uzavírá hodnocení účasti Subaru Czech Rally Teamu na letošní Arctic Lapland Rally pilot Vojtěch Štajf.

Dodejme, že výsledek je i úspěchem týmu mechaniků, kteří dokázali vůz Subaru Impreza WRX STI výtečně připravit i pro tak extrémní podmínky - až na drobné potíže s netěsností palivového systému auto po celou soutěž fungovalo na jedničku. Zopakujme tedy ještě, že ve výsledku skončili Štajf s Řihákovou mezi místními specialisty na skvělé 25. příčce, dojeli do cíle jako nejlepší smíšená posádka a mezi cizinci obsadili druhou pozici. S ohledem na to, že podle dostupných pramenů tuto soutěž žádná naše posádka dosud neabsolvovala, jde i o velmi solidní nastavení výsledkové laťky pro případné další závodníky z České republiky na jejím startu.


Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 1 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (20)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 2 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (21)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 3 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (22)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 4 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (27)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 5 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (28)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 6 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (48)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 7 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (31)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 8 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (9)Češi v Arctic Rally dojeli pětadvacátí - 9 - Subaru_AR2012 Subaru_AR2012_autoforum.cz (72)

tisková zpráva

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše