Nokian WR A3 a WR D3: duo nových dezénů pro zimu

Ačkoliv jaro už klepe na dveře, Nokian přichází se dvěma novinkami pro zimní sezónu. Inu, skandinávská firma má ve své domovině zimu poněkud déle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tiskové zprávy

Nokian WR A3 a WR D3: duo nových dezénů pro zimu

18.3.2011 | tisková zpráva | Přidat příspěvek

Nokian WR A3 a WR D3: duo nových dezénů pro zimu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ačkoliv jaro už klepe na dveře, Nokian přichází se dvěma novinkami pro zimní sezónu. Inu, skandinávská firma má ve své domovině zimu poněkud déle.

Firma Nokian Tyres, je finský specialista na zimní pneumatiky s více než 70 lety zkušeností. Zimní a letní pneumatiky Nokian jsou vyvíjeny a testovány v drsných podmínkách Finska a zaručují tak vysokou kvalitu a bezkonkurenční bezpečnost. Značka Nokian nabízí pneumatiky pro vysokou třídu vozidel, ohleduplné k životnímu prostředí. Nokian Tyres byl prvním výrobcem pneumatik, který při výrobě svých produktů začal užívat pouze čištěné nízkoaromatické oleje.

Rozsáhlou výzkumnou práci při vývoji doplňují nejtvrdší série testů provedených v arktických podmínkách ve firemním testovacím centru ve městě Ivalo ve finském Laponsku. Kromě specifického testování v extrémních zimních podmínkách byly vlastnosti pneumatik ověřovány na mnoha testovacích tratích v Německu a ve střední Evropě. Jedinečný postup testování pneumatik při jízdě na rozbředlém sněhu v západofinském městě Nokia umožnil optimalizovat chování pneumatiky v kontaktu s rozbředlým sněhem a minimalizovat riziko vzniku aquaplaningu. Konečná kombinace kvalitních bezpečnostních vlastností je výsledkem úzké spolupráce vývojových týmů s testujícími jezdci.

Nokian WR D3 pro ekonomickou jízdu
Nokian WR A3 pro sportovní jezdce


Nokian WR A3 a WR D3: duo nových dezénů pro zimu - 1 - nokian_foto_222Nokian WR A3 a WR D3: duo nových dezénů pro zimu - 2 - nokian_foto_223

V roce 2010 bylo ve střední Evropě prodáno zhruba 50 milionů zimních pneumatik pro osobní vozidla, tedy více než o 16 procent více ve srovnání s předchozím rokem. Jedná se o významně rostoucí trh, na nějž vstupují pneumatiky, při jejichž vývoji nebyly činěny žádné kompromisy. Aby byly uspokojeny potřeby různých velikostních tříd a zároveň směs pryže a stavba pneumatiky zohlednily projevy proměnlivého počasí a různé jízdní styly, byly u pneumatiky Nokian WR navrženy dva odlišné dezény.

Pneumatika Nokian WR D3 s šípovým vzorem je dlouhodobé řešení pro malá a středně velká rodinná vozidla a pro řidiče, kteří kladou důraz na ekonomičnost a bezpečnost jízdy. Pneumatika Nokian WR A3, která je naopak optimalizována pro větší a výkonnější vozidla, potěší především přesnou a citlivou ovladatelností řízení a sportovními jízdními vlastnostmi i při vyšších rychlostech.

Extrémní záběr na ledu, sněhu a na mokrém povrchu díky směsi z řepkového oleje a siliky (Cryogenic Canola Compound). Směs pryže obsahuje inovační kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky (Cryogenic Canola Compound), která optimalizuje záběr na zimní vozovce, na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení při proměnlivých a především nízkých teplotách.

Funkčnost nového druhu plnosilikové směsi je vylepšena kryosilanem. Řepkový olej umožňuje optimalizovat nosnost pneumatiky a její záběr na ledu a sněhu. Díky vysokému obsahu siliky ve směsi mají ekologické pneumatiky velmi nízký valivý odpor. Ve srovnání s konkurenčními produkty proto tyto nové pneumatiky navíc snižují spotřebu paliva, a tím i množství škodlivých emisí. Výzkumy dokazují, že rozbředlý sníh je pro řidiče ještě více nebezpečný než led nebo aquaplaning. Riziko nehody se smrtelnými následky je na rozbředlém sněhu pětkrát vyšší než na suché vozovce. Kombinace tajícího sněhu, vodního filmu na povrchu vozovky a vrstvy ledu je obtížně zvládnutelná i pro zkušeného řidiče.

U pneumatiky Nokian WR D3 je riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu aktivně minimalizováno díky inovačnímu řešení. S dezénem Cool Touch Design má pneumatika nižší valivý odpor skvělou ovladatelnost a vynikající jízdní stabilitu díky důkladně testovanému řešení její stavby a dezénu. Četná nová řešení snižují valivý odpor pneumatiky a prodlužují její kilometrovou životnost.

Podoba symetrického dezénu byla navržena pomocí počítačové simulace a termovizní kamery. Vysoká míra lamelizace nesnižuje pevnost a tuhost dezénových bloků, proto je zaručen jejich spolehlivý záběr. Dezén Cool Touch Design minimalizuje tření z nechtěných pohybů lamel a vznik tepla. Menší valivý odpor pneumatiky umožňuje snadnou jízdu a šetří energii.

Díky jednotné stavbě běhounu reaguje pneumatika Nokian WR D3 velmi přesně na pohyby volantu. Navíc umožňuje klidný a tichý kontakt s vozovkou. Stabilní lamelový systém (Stable-Sipe-System) zpřesňuje reakce na řízení a činí pneumatiku tužší, protože jsou bloky dezénu na ramenou vzájemně spojeny malými spojovacími prvky.

Nokian WR A3: optimální stabilita díky nanobázi

Nejvýznamnější vlastností spolehlivé a bezpečné zimní pneumatiky je dobrá přilnavost k vozovce. Na zimní pneumatiky jsou kvůli silnějším motorům a vzrůstajícímu zatížení kol kladeny vyšší nároky. Dezén, stavba pneumatiky a směs běhounu musí být robustní, ale zároveň musí zaručit přesnou ovladatelnost vozidla vyznačující se rychlými reakcemi.

Asymetrický dezén s drážkami se v testech provedených v Nokian Tyres prokázal jako nejlepší řešení, především pro pneumatiky koncipované pro rychlou jízdu. Sportovní pneumatika Nokian WR A3 má spolehlivý záběr, který umožňuje asymetrický Inside-Outside profil, aniž by byly narušeny jízdní vlastnosti při vysokých rychlostech. Tvarování vnitřního ramene pneumatiky usnadňuje odvádění vody a rozbředlého sněhu z povrchu pneumatiky.

Nejpokrokovější technologie, jakou je stavba pneumatiky založená na nanobázi, redukuje škodlivý vznik tepla, čímž se zároveň snižuje i valivý odpor pneumatiky. Dezén Silent Groove Design inspirovaný golfovým míčkem.

Kulaté důlky ve stěnách podélných drážek, které připomínají vzorek profilu golfového míčku, ochlazují pneumatiku Nokian WR A3, která se tak chová dobře i při vysokých rychlostech. Tento dezén s drážkami s tichým efektem zvaný Silent Groove Design snižuje odpor vzduchu a spotřebu paliva, což znamená více najetých kilometrů. Minimalizuje také hluk v kabině vozidla a zároveň hluk způsobený prouděním vzduchu; zabraňuje tak vzniku nepříjemného pískavého zvuku.

Hlučnost pneumatik hraje významnou roli z hlediska jízdního komfortu. Díky technologii bočnic s tichým efektem Silent Sidewall je jízda příjemnější. Oblast, která přesahuje bočnici nové pneumatiky Nokian WR, filtruje hluk a vibrace, které jsou přes běhoun přenášeny na patku pneumatiky. Tento postup redukuje hluk uvnitř vozidla.

Díky inovaci 3D samoblokujících lamel (3D Lock Sipe) se dezénové bloky vnějšího ramene při kontaktu s vozovkou vzájemně blokují, a stavba pneumatiky je proto odolnější. Bloky pryže a následně i lamely se tak při jízdě nemohou volně pohybovat, čímž se redukuje vznik tepla a zlepšují jízdní vlastnosti.

Ukazatel zimní bezpečnosti zvyšuje bezpečnost a jízdní komfort

Obě nové zimní pneumatiky Nokian disponují ukazatelem zimní bezpečnosti (Winter Safety Indicator, WSI) se symbolem sněhové vločky a indikátorem opotřebení (Driving Safety Indicator, DSI). Tento patent Nokian Tyres udává v milimetrech stávající hloubku dezénových drážek. Symbol sněhové vločky zůstává viditelný až do tloušťky 4 milimetrů. Pokud již symbol není vidět, výrazně stoupá riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu či vodě a dostatečnou bezpečnost v takovém okamžiku zaručí pouze nákup nových zimních pneumatik.

Informace na bočnici pneumatiky se vztahují k tlaku huštění. Správný tlak v pneumatikách zpřesňuje ovladatelnost vozidla, snižuje míru opotřebení pneumatiky a náklady na palivo.

Nokian WR D3

• Silnější záběr na suché, mokré i sněhem pokryté vozovce
• Odolnost a ekonomičnost i za náročných klimatických podmínek
• Efektivní ochrana před vznikem aquaplaningu na rozbředlém sněhu a na mokrém povrchu
• Úspora paliva, ohleduplnost vůči životnímu prostředí a nízký valivý odpor
• Inovace: směs s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound), odvádění rozbředlého sněhu, stabilní lamelový systém (Stable-Sipe-System), technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall, leštěné drážky, WSI + DSI

Nokian WR A3

• Extrémní záběr a výborné jízdní vlastnosti za jakéhokoliv počasí
• Stabilní jízdní vlastnosti a dobrá ovladatelnost vozidla i při vyšších rychlostech
• Úspora paliva, ohleduplnost vůči životnímu prostředí a nízký valivý odpor
• Inovace: směs s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound), nanobáze, 3D samoblokující lamely (3D Lock Sipe), dezén drážek s tichým efektem (Silent Groove Design), technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall, hlazené drážky, WSI + DSI

Rozsáhlá nabídka pneumatik Nokian WR zahrnuje rozměry od 13 do 20 palců pro rychlostní třídy T až W (190 - 270 km/h). Tyto novinky mezi zimními pneumatikami budou v Česku k dostání od podzimu 2011.

tisková zpráva

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.