9ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní

(+ video) Výkonu sice není nikdy dost, ale když přijde na okruhové ježdění, může jej být i zbytečně moc. 9ff tentokrát vsadil na ovladatelnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

9ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní

29.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

9ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Výkonu sice není nikdy dost, ale když přijde na okruhové ježdění, může jej být i zbytečně moc. 9ff tentokrát vsadil na ovladatelnost.

Před pár týdny byl na tuningovém autosalonu a výstavě speciálního příslušenství Essen Motor Show odhalen automobil 9ff GT9 CS. Vůz (jako většina dalších z produkce této německé firmy požívající status „výrobce automobilů“) vznikl na základě komponentů značky Porsche a vychází přitom z typu GT9-R disponující maximálním výkonem až 1 142 koní.

Verze CS dostala stejný, mohutně modifikovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru, doplněný dvojicí turbodmychadel, nicméně jeho výkon byl zredukován na 750 koní a točivý moment činí 910 newtonmetrů. Jeho maximální rychlost byla snížena z více než 400 km/h na 364 km/h jen proto, že CS zde představuje zkratku od Club Sport, stroj je tudíž určen převážně na okruhy a i s omezenými parametry motoru bude 9ff na jakékoli závodní dráze pořád dost rychlé, aby pro svůj motor jen stěží hledalo adekvátně dlouhé rovinky.

Součástí jeho nové aerodynamické výbavy se stalo nižší přední „lízátko“, rozšířené podběhy kol, přepracované prahy a zadní křídlo a na blatnících se objevily odvětrávací mřížky redukující přetlak a odpadové teplo od brzd v prostoru podběhů. Karoserie vozu zapadající do kategorie „silhouette“ základní myšlenkou připomíná mix Porsche 911 (997) a Carrera GT, ale jinak nemá s tou původní z Zuffenhausenu nic společného - byla kompletně vyrobena z karbonu. Pod ní se ukrývá rám z ocelových trubek, jejichž část lze spatřit v podobě ochranného rámu kabiny a motorového prostoru ležícího před zadní nápravou. I díky použití zadního a bočních oken vyrobených z polykarbonátu se podařilo udržet pohotovostní hmotnost auta na hodnotě 1 240 kg.

GT9 CS dokáže pouze s pohonem zadních kol akcelerovat díky páru 345 milimetrů širokých zadních pneumatik značky Michelin na stovku za 3,6 s, ale patrně až pak naleznou dost trakce, protože na dvojnásobek 200 km/h se tohle 9ff dostane za neskutečných 5,2 vteřiny. Přestože nízká hmotnost vybízí šetřit na brzdách, nestalo se tak. Díky předním karbon-keramickým kotoučům o průměru 380 milimetrů a 6pístkovým třmenům vpředu a čtyřpístkovým brzdičům spojeným s 350milimetrovými kotouči vzadu dokáže tato věc zastavit z 300 km/h na 0 za 6,7 sekundy.

To jsou opravdu parametry hodné závodního speciálu, a jak lze předpokládat, tomu vskutku odpovídá i cena. 9ff si svůj vůz cení na 375 tisíc eur, tedy cirka 9,7 milionu korun.


9ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 1 - 9ff GT9 CS 019ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 2 - 9ff GT9 CS 029ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 3 - 9ff GT9 CS 039ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 4 - 9ff GT9 CS 049ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 5 - 9ff GT9 CS 059ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 6 - 9ff GT9 CS 069ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 7 - 9ff GT9 CS 079ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 8 - 9ff GT9 CS 089ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 9 - 9ff GT9 CS 099ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 10 - 9ff GT9 CS 109ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 11 - 9ff GT9 CS 119ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 12 - 9ff GT9 CS 129ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 13 - 9ff GT9 CS 139ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní - 14 - 9ff GT9 CS 14
9ff GT9 CS je primárně stavěno na okruhu a oproti verzi R byl jeho výkon zredukován z 1142 na 750 koní

Zdroj: Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.