Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí
3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
ABT do Essenu přivezl model RS5 s velmi přísně vypadající úpravou. 20 koní navíc oproti standardu příliš poprasku neudělá, lepší jízdní vlastnosti by mohly.
Jakmile svěříte tuningové společnosti ABT Sportsline zaměřené na speciály pro DTM do ruky Audi, můžete si být jistí, že vám z něj udělá potentní bestii. Poslední dílo s názvem RS5-R avizované již v Ženevě spolu s R8, však vyděsí ve zpětném zrcátku leda vzhledem. Přírůstek 20 koní výkonu k sériovým 450 totiž rozhodně není tím, co by vám mělo vyrazit dech, dvouspojková sedmistupňová převodovka zřejmě nedoznala žádných změn.
Osmiválec 4,2 sice zrychlil celý vůz při akceleraci na stovku o 0,2 sekundy (na 4,3 s), ale zajímavější je přeci jen posunutí maximální rychlosti z elektronikou škrcených 250 na 303 km/h. Podle úpravce se však tahle RS5 v zatáčkách chová úplně jinak než standardní provedení - k podvozku se ale ještě dostaneme.
Tou největší změnou je bodykit, jaký nemá s původními tvary Audi RS5 takřka nic společného. Přední a zadní nárazníky s většími otvory a lízátky, boční prahy s integrovanými výfuky a karbonovými doplňky karoserie jsou pastvou leda pro oči nadšence do tuningu vzhledu. Totéž platí pro macaté křídlo na zádi nebo dvacetipalcová kola se slupkami. Naši pozornost si rozhodně zasluhuje agresivnější geometrií danou odlišným zavěšením než má sériové provedení.
V interiéru se změnilo radikálně taktéž dost věcí. Kromě kompletně alcantarou pokryté palubní desky, volantu a stropu se tu objevují emblémy ABT, karbon a červené detaily. Avšak v Kemptenu se soustředili také na docela užitečné prvky. Především se bavíme o sedadlech v alcantaře s karbonovými vlákny a čtyřbodovými pásy a o integrované ochranné kleci. Za takovou výbavu by se nemuselo stydět ani Lamborghini. Ceny těchto úprav zatím nebyly zveřejněny, ale nízké rozhodně ani v nejmenším nebudou.






Více show než go? Možná ne, jelikož ABT RS5-R se nezaměřuje primárně na výkon motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? 15:04
- Update Noah Dettwiler 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 6 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 8 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 9 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 11 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
