Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí
3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
ABT do Essenu přivezl model RS5 s velmi přísně vypadající úpravou. 20 koní navíc oproti standardu příliš poprasku neudělá, lepší jízdní vlastnosti by mohly.
Jakmile svěříte tuningové společnosti ABT Sportsline zaměřené na speciály pro DTM do ruky Audi, můžete si být jistí, že vám z něj udělá potentní bestii. Poslední dílo s názvem RS5-R avizované již v Ženevě spolu s R8, však vyděsí ve zpětném zrcátku leda vzhledem. Přírůstek 20 koní výkonu k sériovým 450 totiž rozhodně není tím, co by vám mělo vyrazit dech, dvouspojková sedmistupňová převodovka zřejmě nedoznala žádných změn.
Osmiválec 4,2 sice zrychlil celý vůz při akceleraci na stovku o 0,2 sekundy (na 4,3 s), ale zajímavější je přeci jen posunutí maximální rychlosti z elektronikou škrcených 250 na 303 km/h. Podle úpravce se však tahle RS5 v zatáčkách chová úplně jinak než standardní provedení - k podvozku se ale ještě dostaneme.
Tou největší změnou je bodykit, jaký nemá s původními tvary Audi RS5 takřka nic společného. Přední a zadní nárazníky s většími otvory a lízátky, boční prahy s integrovanými výfuky a karbonovými doplňky karoserie jsou pastvou leda pro oči nadšence do tuningu vzhledu. Totéž platí pro macaté křídlo na zádi nebo dvacetipalcová kola se slupkami. Naši pozornost si rozhodně zasluhuje agresivnější geometrií danou odlišným zavěšením než má sériové provedení.
V interiéru se změnilo radikálně taktéž dost věcí. Kromě kompletně alcantarou pokryté palubní desky, volantu a stropu se tu objevují emblémy ABT, karbon a červené detaily. Avšak v Kemptenu se soustředili také na docela užitečné prvky. Především se bavíme o sedadlech v alcantaře s karbonovými vlákny a čtyřbodovými pásy a o integrované ochranné kleci. Za takovou výbavu by se nemuselo stydět ani Lamborghini. Ceny těchto úprav zatím nebyly zveřejněny, ale nízké rozhodně ani v nejmenším nebudou.






Více show než go? Možná ne, jelikož ABT RS5-R se nezaměřuje primárně na výkon motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva