AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní

X5 M50d je nyní ještě výkonnější, navíc má snížený podvozek a upravený vzhled. Široká selekce kovaných ráfků je k dispozici pro jakékoliv X5 F15. .
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní

3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

X5 M50d je nyní ještě výkonnější, navíc má snížený podvozek a upravený vzhled. Široká selekce kovaných ráfků je k dispozici pro jakékoliv X5 F15. .

Německá tuningová společnost AC Schnitzer se na letošní Ženevě hodlá jaksepatří zviditelnit. Proto její stánek bude hostit celou řadu premiér, mezi něž patří kreace založené na britském Range Roveru Sport i německém BMW 4 Coupé. Tím ovšem výstavka modelů nekončí, neboť premiéru bude mít na výstavišti Palexpo také přepracované BMW X5 F15, a to ve verzi M50d, která těží z vizuálních i mechanických modifikací.

Nejprve se zastavíme v motorovém prostoru, kde nově najdete 430 koní namísto sériových 381. K tomu napomohla výměna výfuku, který kromě zlepšení výkonu dodal motoru také na účinnosti. Dá se proto předpokládat, že navzdory vyššímu výkonu se upravené X5 M50d v reálu přiblíží udávanému průměru 7,5 l/100 km mnohem více než série. Na konkrétní údaje si ale musíme počkat, což platí i o jízdní dynamice.

Přesunout se tak můžeme k podvozku, který po instalaci nových pružin klesnul blíže k zemi o 30 mm vpředu a 20 mm vzadu. Úpravce navíc dodává, že kromě snížení se dočkáme také přitvrzení, čímž má být umocněna jistota v zatáčkách. V tomto směru ostatně lze očekávat pomocnou ruku také od selekce litých kol, jež má AC Schnitzer v nabídce (nejen pro verzi M50d, ale pro jakékoliv BMW X5 F15).

Základem je přitom 20palcové provedení, které lze objednávat ve verzích Type IV (dvoubarevný odstín BiColor) a Type VIII (černé nebo stříbrné). Druhé zmiňované provedení pak můžete dostat i v 21- nebo 22palcovém provedení. Ovšem vždy jako BiColor, což ostatně platí také o 22palcových ráfcích Type V (ty lze objednat také v antracitovém odstínu).

Dále pak vůz krášlí čelní lízátko pod nárazníkem, nové boční prahy a zadní difuzor. Uvnitř se pro změnu objevuje sada pedálů s nerez oceli, které společnost dělá speciální držák na klíč. Ten lze ostatně objednat i pro zmiňovaný Range Rover Sport, na britské sportovní SUV se ovšem podíváme podrobně v samostatném článku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 1 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 01AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 2 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 02AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 3 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 03AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 4 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 04AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 5 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 05AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 6 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 06AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 7 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 07AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 8 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 08AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 9 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 09AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 10 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 10AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 11 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 11AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 12 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 12AC Schnitzer ACS5 2014: BMW X5 M50d má nyní 430 dieselových koní - 13 - AC Schnitzer BMW X5 M50d 13
Po stránce vizuální se BMW X5 M50d dočkalo jen několika plastů a nových litých kol. V rámci mechaniky však těží z vyššího výkonu i sníženého podvozku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.