Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Italské kupé se dočkalo razantního navýšení výkonu, díky čemuž udělá stovku za 3,9 s. K mání je rovněž s agresivnějším bodykitem.
Alfa Romeo 4C rozhodně není vozem, který bychom vídali na každém rohu. Z toho důvodu se vlastně ani nedivíme, že nefiguruje v nabídce všech možných tuningových firem. O poznání překvapivější je ovšem fakt, že namísto mnohem renomovanějších úpravců se s prvními opravdu výraznými modifikacemi přihlásila vcelku neznámá společnost Pogea Racing. Ta o sobě prvně dala vědět již v roce 2013, v té době však šlo o tuning virtuální. Nyní zde ovšem již máme zcela reálnou kreaci, která dostala název Centurion.
Rozhodně přitom nejde o nějakou troškařinu, zvenčí totiž máme co do činění s kompletně novou přední i zadní částí. V obou případech byla použita karbonová vlákna, což ostatně platí také o výrazném zadním křídle. To v případě snahy o finanční úsporu můžete mít také z plastu, jeho účinek se však v takové chvíli nemění - i nadále tedy při rychlostech nad 160 km/h vytváří minimální přítlak 35 kilogramů.
Kromě toho dostal „setník“ také pozměněný difuzor, v jehož centru trůní dvě 101milimetrové koncovky výfuku. I v jejich případě je možné sáhnout po ocelové nebo karbonové verzi, kromě toho je k dispozici také na dálku ovládaná škrticí klapka, která mění vyluzované tóny. Dále pak můžete sáhnout ještě po stavitelném podvozku, na kterém firma Pogea Racing spolupracovala se společností KW.
Tím ale chození okolo horké kaše můžeme ukončit a přejdeme k té nejzajímavější části tuningu, tedy k ladění motorového prostoru. Přeplňovaná jedna-osma totiž dostala nová turbodmychadla, s nímž dorazila i optimalizovaná palivová pumpa a lepší chlazení. Přemapování se dočkala také řídicí jednotka, s výše zmíněnými koncovkami výfuku pak souvisí kompletně nové sportovní potrubí.
Výsledkem je 313 koní a 435 Nm, což oproti standardnímu stavu (240 koní, 350 Nm) představuje výrazný nárůst. Neměli bychom se tedy divit zlepšení dynamiky, kdy stovku máte na tachometru již za 3,9 sekundy namísto předchozích 4,5 s. Za 14,4 sekundy pak dosáhnete dvoustovky, nejvyšší rychlost pro změnu poskočila z nepříliš působivých 258 km/h na supersportovních 301 km/h.
Tím ovšem modifikace pohonné jednotky nekončí, řeč byla doposud pouze o fázi 1. Zvolit ovšem můžete i „dvojku“, se kterou je již spojeno 400 koní a ve výhledu je rovněž fáze 3, s níž dorazí původně slibovaných 415 koní. Ani v jednom z těchto případů ale již bohužel data o jízdní dynamice nemáme k dispozici.
Neznámá je prozatím i cena kompletní konverze, za podvozek KW ovšem dáte 2 999 USD (cca 73 000 Kč) a sada nových černě lakovaných kol OZ Racing v 18palcovém rozměru vpředu a 19palcovém vzadu pak vychází na 3 999 dolarů (97 500 Kč). Z toho lze jen usoudit, že levné navyšování výkonu rozhodně nebude.















Alfa Romeo 4C se v dílnách Pogea Racing dočkala zásadního přepracování. Nově tak dává k dobru 313 koní, to je však pouze začátek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 2 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Přirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před hodinouNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 2 hodinamiJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
před 3 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 5 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva