Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Italské kupé se dočkalo razantního navýšení výkonu, díky čemuž udělá stovku za 3,9 s. K mání je rovněž s agresivnějším bodykitem.
Alfa Romeo 4C rozhodně není vozem, který bychom vídali na každém rohu. Z toho důvodu se vlastně ani nedivíme, že nefiguruje v nabídce všech možných tuningových firem. O poznání překvapivější je ovšem fakt, že namísto mnohem renomovanějších úpravců se s prvními opravdu výraznými modifikacemi přihlásila vcelku neznámá společnost Pogea Racing. Ta o sobě prvně dala vědět již v roce 2013, v té době však šlo o tuning virtuální. Nyní zde ovšem již máme zcela reálnou kreaci, která dostala název Centurion.
Rozhodně přitom nejde o nějakou troškařinu, zvenčí totiž máme co do činění s kompletně novou přední i zadní částí. V obou případech byla použita karbonová vlákna, což ostatně platí také o výrazném zadním křídle. To v případě snahy o finanční úsporu můžete mít také z plastu, jeho účinek se však v takové chvíli nemění - i nadále tedy při rychlostech nad 160 km/h vytváří minimální přítlak 35 kilogramů.
Kromě toho dostal „setník“ také pozměněný difuzor, v jehož centru trůní dvě 101milimetrové koncovky výfuku. I v jejich případě je možné sáhnout po ocelové nebo karbonové verzi, kromě toho je k dispozici také na dálku ovládaná škrticí klapka, která mění vyluzované tóny. Dále pak můžete sáhnout ještě po stavitelném podvozku, na kterém firma Pogea Racing spolupracovala se společností KW.
Tím ale chození okolo horké kaše můžeme ukončit a přejdeme k té nejzajímavější části tuningu, tedy k ladění motorového prostoru. Přeplňovaná jedna-osma totiž dostala nová turbodmychadla, s nímž dorazila i optimalizovaná palivová pumpa a lepší chlazení. Přemapování se dočkala také řídicí jednotka, s výše zmíněnými koncovkami výfuku pak souvisí kompletně nové sportovní potrubí.
Výsledkem je 313 koní a 435 Nm, což oproti standardnímu stavu (240 koní, 350 Nm) představuje výrazný nárůst. Neměli bychom se tedy divit zlepšení dynamiky, kdy stovku máte na tachometru již za 3,9 sekundy namísto předchozích 4,5 s. Za 14,4 sekundy pak dosáhnete dvoustovky, nejvyšší rychlost pro změnu poskočila z nepříliš působivých 258 km/h na supersportovních 301 km/h.
Tím ovšem modifikace pohonné jednotky nekončí, řeč byla doposud pouze o fázi 1. Zvolit ovšem můžete i „dvojku“, se kterou je již spojeno 400 koní a ve výhledu je rovněž fáze 3, s níž dorazí původně slibovaných 415 koní. Ani v jednom z těchto případů ale již bohužel data o jízdní dynamice nemáme k dispozici.
Neznámá je prozatím i cena kompletní konverze, za podvozek KW ovšem dáte 2 999 USD (cca 73 000 Kč) a sada nových černě lakovaných kol OZ Racing v 18palcovém rozměru vpředu a 19palcovém vzadu pak vychází na 3 999 dolarů (97 500 Kč). Z toho lze jen usoudit, že levné navyšování výkonu rozhodně nebude.
Alfa Romeo 4C se v dílnách Pogea Racing dočkala zásadního přepracování. Nově tak dává k dobru 313 koní, to je však pouze začátek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 2 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 4 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.29. 10:01 - abgx1
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus