Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpha-N BMW 1M RS: 1 M v posilovně i na dietě, firma chystá také „skutečnou” M1
10.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O firmě Alpha-N asi ještě uslyšíme. Kromě novinky 1M RS připravuje supersport s motorem uprostřed, nízkou hmotností a parádními výkony.
S prací bývalých zaměstnanců společnosti Brabham Racing, kteří si založili vlastní firmu Alpha-N, jsme se poprvé seznámili jen nedávno a už tehdy jsme konstatovali, že výsledek jejich přestavby BMW 335i na BT92 je mnohem více než běžný tuning. Dnes tady máme poněkud mírnější transformaci, na obyčejné auto s pouze přeprogramovanou řídicí jednotkou to ale opět nevypadá.
Alexander Zilliger a Markus Gutjahr (ten by mohl v Německu vyrábět pneumatiky...) se v tomto případě podívali na zoubek BMW 1 M Coupe, v základu disponujícím výkonem 340 koňských sil a točivým momentem 450 newtonmetrů (500 v režimu overboost). Alpha-N vyměnila výfukový systém, nasávání a společně s úpravou mapy ECU přidala dalších 70 koní. Výsledných 410 hřebců zní jako docela slušná porce výkonu, která by spolu s dále zmíněnými přednostmi mohla snadno zastínit i stále prodávanou M3 E92 s jen nepatrně vyšším výkonem.
Novým možnostem auta navíc byly přizpůsobeny brzdy. Ty původní byly nahrazeny šestipístkovými třmeny MAC nyní zpomalující kotouče o průměru 380 milimetrů. Podvozku navíc pomáhají lehká devatenáctipalcová kola OZ Superforgiata o šířce osm a půl palce vpředu a rovných deset palců vzadu. K nim Alpha-N dodává pneumatiky Michelin Cup o šířce 245 a 265 milimetrů.
V zájmu snížení hmotnosti byla původní přední kapota vyměněna za celokarbonový díl s odvětráváním, která doplňuje střechu rovněž vyrobenou z uhlíkového kompozitu. Z identického materiálu jsou také další komponenty - třeba spoiler pod předním nárazníkem, odtrhová hrana na víku kufru nebo panely kolem dvou zdvojených koncovek výfuku. Výslednou hmotnost vozu Alpha-N neuvádí, oproti sériovému provedení by mu ale mělo pár desítek kilogramů ubýt.
Firma ovšem zveřejnila něco jiného, co s výsledným BMW 1M RS tak úplně nesouvisí. Na zatím neznámých základech Alpha-N připravuje na léto nový supersport Alpha One s motorem uprostřed, s celokarbonovu karoserií, výkonem „300 až 800 koní“ a hmotností odhadovanou na 1 080 až 1 270 kg. To nevypadá na marnou kombinaci, tak uvidíme...












Z kabiny 1M RS máme pouze jeden záběr - zachytávající displej, který zobrazuje teplotu a plnící tlaky turbodmychadel

Na léto Alpha-N chystá supersport s motorem uprostřed o výkonu až 800 koní. Základ je neznámý
Zdroj: Alpha-N
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
27.11.2025
Automobilka vlastnící Land Rover začala prodávat menší Land Rover za cenu lepších kol na originál
28.11.2025
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
28.11.2025
Nástupce Simsonu zkusil s novými stroji přejít na elektrický pohon a selhal. Firma spadla do insolvence, bankrot je na dohled
28.11.2025
Audi odhalilo nový šestiválcový TDI v A6 s velmi sebekritickou registrační značkou. Vrací se do firmy smysl pro realitu?
28.11.2025
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.28. 16:47 - řidičBOB
- MG Cyberster 12.28. 16:41 - lukasak12
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 15:25 - pavproch
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- BMW Divize 12.28. 14:10 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
