Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h
23.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Upravený sedan a kombík dostaly do vínku výkonnější osmiválec, s nímž dá méně praktická verze stovku za 4,2 s. Navíc se rozjede na 328 km/h.
Značku Alpina asi dnes již nemusíme sáhodlouze představovat, stejně jako její vztah k BMW. Pokud jste ovšem uplynulá desetiletí trávili mimo civilizaci bez možnosti připojení k internetu, pak jen v rychlosti zmíníme, že nejde o standardní tuningovou firmu, nýbrž o uznanou samostatnou automobilku, která je ovšem s modrobílým logem bavorského výrobce více než propojena. A to již 50 let, což u Alpiny oslavili příchodem speciální limitované série modelů B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50. Ta se přitom pyšnila vyšším výkonem osmiválcových motorů i nižší hmotností.
Zmíněná edice ovšem není podstatou našeho dnešního článku, soustředit se místo toho budeme na odhalení nových variant sedanu a kombíku B5 Bi-Turbo. Ty míří do příštího modelového roku s pohonnou jednotkou, která odpovídá specifikacím oné limitované série. Počítat tedy můžeme s 4,4litrovým osmiválcem, který dává k dobru 600 koní a 800 Nm točivého momentu. Stovku přitom takto osazené čtyřdvířko zdolá již za 4,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost dosahuje mety 328 km/h. Spotřeba pak byla vyčíslena na 9,5 l/100 km.
Data spojená s kombíkem představena nebyla, nicméně počítat můžeme s vesměs stejnými údaji, maximálně se zhoršením v rámci jedné či dvou desetin u akcelerace či spotřeby. Mimo posílené motorové ústrojí se přitom obě karosářské verze pyšní modifikovaným podvozkem, jehož součástí jsou elektricky stavitelné tlumiče nebo aktivní stabilizátory. Ve standardu nechybí dokonce ani samosvorný diferenciál, za sportovní brzdy či titanový výfuk Akrapovič snižující hmotnost vůči standardnímu kousku o 17 kg je ale třeba připlácet.
Při pohledu do interiéru je možné počítat s koženým čalouněním Merino nebo dekory lakovanými piánovou černí, v tomto ohledu však jde spíše o vodítko pro zákazníky. Většina z nich totiž právě v kabině sahá po zcela individuální konfiguraci, od které se následně odvíjí i cena. Ta standardní přitom byla stanovena na 108 600 Eur (cca 2 935 400 Kč) u sedanu či na 111 900 EUR (3 024 600 Kč) u kombíku.
Abychom pak výčtu všech modifikací učinili zadost, můžeme zmínit ještě lehce poladěný bodykit zahrnující čelní spoiler a zadní křidélko či mnohapaprsková litá kola. Ta ovšem byla dostupná také u letos nabízených verzí, o ryzí novinku nového modelového roku se tedy nejedná.










Alpina B5 Bi-Turbo modelového roku 2016 se pyšní výkonem 600 koní. Sedan s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy a maximálně se rozjede na 328 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
