Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B6 Biturbo Cabrio: důstojná vlajková loď
15.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) S hlavní rolí na stánku Alpiny se úspěšně potýká model B6 Biturbo Cabrio. V decentní modré metalíze se koupe v záři reflektorů.
V nabídce Alpiny nepozorovaně dochází k malé, ale důležité změně. Až dosud se na pozici vlajkové lodi držel model B7 založený na BMW řady 7. Na její místo se ale pomalu a nezadržitelně dere B6 Biturbo Cabrio. Přestože oba vozy sdílí pohonnou jednotku a mají tedy i stejný výkon, postavte je vedle sebe a hned bude jasné, kdo je tu za hlavní hvězdu.
Přestože je nová „šestka”, hlavně v otevřené verzi, nejlépe vypadajícím vozem současné nabídky BMW, není dokonalá. Stejně jako u žen, zvýrazněné řasy tu a naleštěné drápky tam, stále je co zlepšovat. Stejně k tomu přistoupili i u Alpiny. Lehce upravený přední nárazník, na kterém samozřejmě nechybí velký písmeny vyvedené jméno úpravce, s karbonovými doplňky přiostřil příď, malý spoiler na víku kufru a nepřehlédnutelný difuzor zase řádně nabrousili záď. Ale pozor, nejsou to jen kosmetické změny, Alpina dosáhla výrazné redukce objemu vzduchu, který se při jízdě dostává pod vůz. Vztlak na přední nápravě se tak snížil o 14 %, vzadu je od rychlosti 150 km/h v podstatě nulový. Výsledkem je vysoce stabilní chování při trojciferných rychlostech s dvojkou či trojkou na začátku.
Ale i když je Alpina B6 Biturbo rychlá, umí jet rychlostí až 311 km/h, nezanedbává estetický dojem posádky. Ten současně do značné míry ovlivňuje vkus majitele. Při objednávce si totiž lze vybrat z téměř nekonečného počtu kombinací různých druhů a barev kůže, dřeva a dalších doplňků Každý vyrobený kus je tak vlastně unikátem.
Jak už jsme zmínili, B6 Biturbo je rychlé auto, na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě má dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 l s maximálním výkonem 507 k při 5 500 1/min a točivým momentem 700Nm v intervalu 3 000 - 4 750 1/min. Při jeho vývoji byla, stejně jako u modelu D5 Biturbo, věnována velká pozornost volnému dýchání motoru a jeho chlazení. Plnicí tlak dosahuje hodnoty 1 baru, ve spojení s konstrukční kompresí 9,3:1 motor pracuje při celkovém kompresním poměru 20:1. Aby to přežil déle než jen chvíli, dostal kované písty od firmy Mahle.
Aby si motoru dobře oddychovalo, byl k vývoji výfukového potrubí přizván Akrapovic. Výsledkem spolupráce je titanový výfuk s minimálním odporem, který je cca o polovinu lehčí, než kdyby byl vyroben z oceli. Jeho součástí jsou i klapky omezující hluk. V komfortním nastavení se otevírají až po překročení 3 000 otáček, ve sportovním ale velkoobjemovému osmiválci nic nebrání, aby si na okolní svět při sešlápnutí plynu pořádně zařval.
Podvozek dostal stejné úpravy, jako už zmíněná dieselová M5. Bude jistě velký zážitek stáhnout střechu, na voliči systému Drive Performance Control ovládajícím tlumiče, osmistupňový automat, reakce motoru i zmíněné klapky ve výfucích nastavit mód Sport+, stáhnout střechu a protáhnout tuto Alpinu po alpských cestách. Zatím se my i potenciální zájemci musíme spokojit s živými fotografiemi z Frankfurtu.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.













Alpina B6 Biturbo Cabrio na oficiálních snímcích
Alpina B6 Biturbo Cabrio živě ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:11 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1