Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení
3.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model před faceliftem dostal od německého tunera také nová litá kola, snížený podvozek, silnější brzdy a nárůst výkonu až na 628 koní.
V případě Audi R8 stačí jedno jediné písmenko v názvu převodovky a rázem víte, zda se jedná o verzi před faceliftem nebo po ní. Přičemž jde o prvek vskutku důležitý, neboť původní šestistupňový automat R Tronic nepatřil zrovna do ranku obdivovaných komponentů. Důvodem je fakt, že šlo vlastně jen o jinak pojmenovaný robotizovaný manuál E-Gear z produkce Lamborghini, který se prezentoval hlavně neladným fungováním, které navzdory tomu nebylo nějak zvlášť rychlé. Nový S Tronic je však již německou záležitostí, přičemž jde vlastně o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která třeba v nových Porsche pracuje mnohem rozumněji. Na této pofaceliftové verzi ale očividně není co upravovat, a tak se německý úpravce B&B Automobiltechnik vrhnul právě na kabriolet s R Tronicem.
Co přesně převodovce u B&B provedli, to neuvádí, slibují však, že výměnou za mnohdy skutečně brutální způsob řazení způsobující slabším povahám nevolnost se dočkáte alespoň rychlejší změny převodových stupňů, což pochopitelně pomůže dynamice a zlepší i pocity z jízdy. Po vzoru předchozích modifikací pro kupé jsou navíc i pro otevřený model nabízeny dvě fáze navyšování výkonu. V té první dostane 610 koní a 600 Nm, v té druhé dokonce 628 koní, v případě točivého momentu však musíte počítat se skromnějšími 585 Nm. V kombinaci s přepracovaným řazením se tak akcelerace na stovku zlepšila na 3,5 s (o půl sekundy rychleji než standard), na dvoustovku za 10,8 s a rozlet zastaví omezovač až na hodnotě 328 km/h (o dvanáct kilometrů v hodině více).
V souladu s vylepšeným tempem pak u tuningové firmy provedly také revizi zavěšení. Vpředu tak vůz klesnul blíže k zemi o 20 mm, vzadu dokonce o 25 mm. K dispozici má ovšem B&B Automobiltechnik také variantu stavitelného podvozku, který mohou doplnit karbon-keramické brzdy schované za 19palcovými předními a 20palcovými zadními koly.
Po stránce cenové známe pouze částku 1 950 Eur (cca 48 750 Kč) požadovanou za revizi převodovky a první fázi nárůstu výkonu, jež zahrnuje karbonový vzduchový filtr a přemapovanou řídicí jednotku. V případě zájmu o sportovní výfuk, který je součástí druhé fáze navyšování síly motoru, již budete muset sáhnout do peněženky hlouběji. Jak moc, to vám řeknou u B&B.




Audi R8 V10 Spyder se měnilo hlavně pod kapotou, kde firma B&B navýšila výkon a zlepšila činnost šestistupňové převodovky R Tronic
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
