Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení
3.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model před faceliftem dostal od německého tunera také nová litá kola, snížený podvozek, silnější brzdy a nárůst výkonu až na 628 koní.
V případě Audi R8 stačí jedno jediné písmenko v názvu převodovky a rázem víte, zda se jedná o verzi před faceliftem nebo po ní. Přičemž jde o prvek vskutku důležitý, neboť původní šestistupňový automat R Tronic nepatřil zrovna do ranku obdivovaných komponentů. Důvodem je fakt, že šlo vlastně jen o jinak pojmenovaný robotizovaný manuál E-Gear z produkce Lamborghini, který se prezentoval hlavně neladným fungováním, které navzdory tomu nebylo nějak zvlášť rychlé. Nový S Tronic je však již německou záležitostí, přičemž jde vlastně o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která třeba v nových Porsche pracuje mnohem rozumněji. Na této pofaceliftové verzi ale očividně není co upravovat, a tak se německý úpravce B&B Automobiltechnik vrhnul právě na kabriolet s R Tronicem.
Co přesně převodovce u B&B provedli, to neuvádí, slibují však, že výměnou za mnohdy skutečně brutální způsob řazení způsobující slabším povahám nevolnost se dočkáte alespoň rychlejší změny převodových stupňů, což pochopitelně pomůže dynamice a zlepší i pocity z jízdy. Po vzoru předchozích modifikací pro kupé jsou navíc i pro otevřený model nabízeny dvě fáze navyšování výkonu. V té první dostane 610 koní a 600 Nm, v té druhé dokonce 628 koní, v případě točivého momentu však musíte počítat se skromnějšími 585 Nm. V kombinaci s přepracovaným řazením se tak akcelerace na stovku zlepšila na 3,5 s (o půl sekundy rychleji než standard), na dvoustovku za 10,8 s a rozlet zastaví omezovač až na hodnotě 328 km/h (o dvanáct kilometrů v hodině více).
V souladu s vylepšeným tempem pak u tuningové firmy provedly také revizi zavěšení. Vpředu tak vůz klesnul blíže k zemi o 20 mm, vzadu dokonce o 25 mm. K dispozici má ovšem B&B Automobiltechnik také variantu stavitelného podvozku, který mohou doplnit karbon-keramické brzdy schované za 19palcovými předními a 20palcovými zadními koly.
Po stránce cenové známe pouze částku 1 950 Eur (cca 48 750 Kč) požadovanou za revizi převodovky a první fázi nárůstu výkonu, jež zahrnuje karbonový vzduchový filtr a přemapovanou řídicí jednotku. V případě zájmu o sportovní výfuk, který je součástí druhé fáze navyšování síly motoru, již budete muset sáhnout do peněženky hlouběji. Jak moc, to vám řeknou u B&B.




Audi R8 V10 Spyder se měnilo hlavně pod kapotou, kde firma B&B navýšila výkon a zlepšila činnost šestistupňové převodovky R Tronic
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
před 2 hodinami
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
před 3 hodinami
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
před 5 hodinami
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 6 hodinami
Tesla honí prodeje, jak se dá. V Evropě nabídne čínský model, v USA zkouší taktiku Horsta Fuchse
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.17. 13:56 - pavproch
- Rychlodotazy 12.17. 12:51 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
