Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV dostalo do vínku nejen vyšší výkon, ale také snížený podvozek, až 22palcová litá kola nebo agresivnější bodykit.
Životní cyklus první generace Audi Q5 se pomalu chýlí ke konci. Nástupce se dočkáme v řádu měsíců, to ovšem platí pouze o standardních variantách. Na ty vrcholné bude třeba vyčkat ještě o trochu déle. Aby vám přitom nebyla dlouhá chvíle, můžete v mezičase sáhnout po aktualizované nabídce společnosti ABT. Ta totiž pro Audi SQ5 připravila pár nových vizuálních i mechanických modifikací.
My se nejprve zastavíme u pohonného ústrojí, kterým je třílitrový turbodiesel. Ten v případě vůbec prvotní verze SQ5 produkoval 313 koní a 650 Nm točivého momentu, ABT ovšem z agregátu dostal 360 koní a 700 Nm. Stejně tak se posléze tuner vypořádal i s modernizovanou verzí motoru, jenž dávala k dobru 326 koní. Nově jich totiž může produkovat 365, točivý moment pak vzrostl na 710 Nm.
Tím však modifikace nekončí, dále je k dispozici úprava pro SQ5 plus. Tato verze již v základu nabízí 340 koní a 700 Nm, ABT ovšem přemapováním řídicí jednotky z motoru vykřesal 380 koní a 780 Nm. Sprint z klidu na stovku tak klesl o dvě desetiny na 4,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla na elektronicky omezených 270 km/h. K nárůstu udávané spotřeby ovšem nedošlo.
Každá z výše zmíněných modifikací vychází na 4 290 Eur (cca 116 tisíc korun), do čehož je započítána i německá 19procentní daň z přidané hodnoty a také montáž. Další peníze pak můžete utrácet na navýšení vizuální přitažlivosti vozu, který je možné osadit sadou kol CR, DR, ER-C či FR ve 20-, 21- a 22palcovém rozměru. Začíná se na 472,50 Eur (12 800 Kč) za ráfek.
Změna vizáže je spojena rovněž s aerodynamickým bodykitem, který se v závislosti na velikosti vašeho bankovního účtu může skládat z čelního splitteru, zadního střešního křídla a mohutnějších bočních prahů. Dopřát si ovšem můžete také odlišnou čelní masku, nafouklé blatníky nebo boční dekorační samolepky v černém, stříbrném a antracitovém provedení.
Kromě toho ABT nabízí ještě specifický software pro aktivní zvukový generátor vozu, výfukový systém ale zůstává v originálním stavu. Ve finále tak již jen můžeme zmínit sadu pružin posílajících k zemi o 5 až 30 milimetrů přední nápravu a o 10 až 35 mm tu zadní. Pro interiér jsou určeny specifické koberečky, tečkou na dortu je pak LEDkové podsvícení vozovky při nastupování a vystupování.











Audi SQ5 dostalo u firmy ABT až 380 koní, větší kola či agresivnější bodykit a snížený podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejčtenější články
Majitel zpackaného elektrického Volva ukázal světu, jaký šmejd tohle auto je, zasvětil tomu celou webovou stránku
23.7.2025Audi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Restaurace Tesly otevřela své brány veřejnosti, návštěva bude zážitkem i pro vaši peněženku
23.7.2025Ceny náhradních baterií mild-hybridů jsou dalším velkým vystřízlivěním ze snu o reálné efektivitě moderních aut
23.7.2025Bugatti ukázalo, kde bude vyrábět nový Tourbillon. Její „Ateliér” má ke klasické továrně hodně daleko
23.7.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.23. 19:09 - Brus
- Policejní kontroly a měření 08.23. 18:49 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000