Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned
24.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Prahnete po nejsilnějším TT nové generace? Pak nemusíte kupovat TTS ani čekat na TT RS. Tuner z verze 2,0 TFSI dostává více než kdysi pětiválec.
Třetí generaci Audi TT (8S) známe již nějaký ten pátek a to včetně veškerých technických informací a českých cen. Od té doby jeho verzi Coupe doplnili v Ingolstadtu otevřenou verzí Roadsteru a slíbili nám také, že později přijde i Sportback následovaný dalšími karosářskými variantami. Abychom se ale vrátili k hlavní podstatě dnešní zprávy...
Dosavadní vrchol jeho modelové řady je reprezentován verzí TTS, která ze čtyřválce 2,0 TFSI produkuje 272 koní (200 kW) 350 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stoklilometrovou rychlost během 5,4 sekundy a maximálka 250 km/h však nemusí být pro každého dostatečně dynamická a třebaže se mu TT líbí, raději vyčkává na něco šťavnatějšího. Jenomže verze TT RS s pětiválcem (o výkonu 360 až 400 koní) má přijít až v příštím roce a to je ještě dost dlouhá doba na to, abyste si nákup vozu ještě rozmysleli.
Proto můžeme zabruslit do nabídky tuningových společností, jenž si na TT začínají brousit zuby. Jedním z prvních je německý úpravce B&B Automobiltechnik, který svůj kit prezentuje jako hotovou věc. O to zajímavější je, že zájemci nemusejí zbytečně peníze za TTS a mohou jakožto základ k úpravě použít základní verzi 2,0 TFSI s 230 koňmi (169 kW), s jejíž výkonem lze pořádně zahýbat.
Vrcholný stupeň úpravy pohonné jednotky obsahující nový mezichladič, výfukový systém a modifikované sání totiž z krotkého beránka udělá o poznání zajímavější stroj s výkonem 360 koní a točivým momentem 500 Nm, přičemž tato „B&B Stage 3” vychází na 9 950 Eur (275 tisíc korun). Jistěže to není málo peněz, ale pokud uvážíme, že rozdíl mezi 2,0 TFSI quattro S tronic a TTS je v současné době 320 tisíc korun, de facto s podstatně nižším nárůstem dynamiky, pak to rozhodně není špatná nabídka. Dostanete tak ostatně ještě o 20 koní a 50 Nm více než u TT RS minulé generace.
Výsledkem je zrychlení na stovku za 4,8 sekundy (namísto 6,2 s) a maximální rychlost poskočí až na 276 km/h. Podstatnější ovšem zůstává daleko zajímavější akcelerace na dvoustovku, která se zlepšuje s úpravou téměř o sedm sekund - tohle TT ji zvládá za pěkných 17,4 sekundy. To vše můžete doplnit ještě výkonnější brzdovou soustavou, dvacetipalcovými koly, několika nálepkami a emblémy, což už je ovšem otázkou vkusu každého jednotlivce. Pokud však nejste jen pro extrémy B&B nabízí i dostupnější stupně.
Fáze 1 spočívá v navýšení výkonu na 300 koním, což vychází na 1 198 Euro (33 tisíc Kč), dále je k dispozici fáze 1K s 310 koňmi za 1 698 Euro (47 tisíc Kč) nebo fáze 2 se sportovním katalyzátorem, díky nemuž naroste hodnota výkonu na 326 koní (za 3 950 Euro, tedy 109 tisíc Kč). Každý si tak může vybrat, co je mu po chuti, a pokud nemá nutkání sáhnout za každou po znělejším pětiválci, nemusí už déle vyčkávat.





Audi TT (8S) od B&B Automobiltechnik poskytuje ze čtyřválce 2,0 TFSI po úpravě vyšší výkon než dosavadní vrcholná verze TT RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 8 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 10 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
