BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi

Vemte jedno dieselové kupé, osaďte ho benzínovým agregátem o výkonu 555 koní, přidejte trochu karbonu, a rázem zvládáte 0-300 km/h za 36 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi

1.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vemte jedno dieselové kupé, osaďte ho benzínovým agregátem o výkonu 555 koní, přidejte trochu karbonu, a rázem zvládáte 0-300 km/h za 36 sekund.

Některé konverze a tuningové kreace lze považovat přinejmenším za zvláštní. Kupříkladu myšlenka strčit benzinový desetiválcový atmosférický motor S85 z minulého BMW M5 pod kapotou dieselového BMW 118d asi nenapadne každého. Přesto právě takto upravené mnichovské kupé vyjelo z dílen společnosti TJ Fahrzeugdesign. Pojmenováno přitom bylo 1M CSL, čímž je naznačen jak potenciál pod kapotou, tak i relativně nízká hmotnost.

Slůvko „relativně“ přitom zmiňujeme záměrně, neboť na kupé řady 1 je přeci jen 1 575 kilo suché váhy trochu moc. Pokud si ovšem uvědomíme, že nad předními 19palcovými koly trůní mohutný pětilitrový desetiválec, pak jde o působivý výsledek. I když někdo by klidně mohl mít problém s rozložením těchto kil v poměru 52:48 ve prospěch přední nápravy.

Úpravce se přitom opravdu snažil, aby vliv těžké pohonné jednotky kompenzoval kde se jen dalo. Střecha je tak karbonová, stejně jako přední a zadní blatníky. Ze stávajícího BMW M5 F10 pak byly převzaty přední brzdy, které šetří 10 kg neodpružené hmotnosti (zadní pocházejí z M3 E92). A aby toho nebylo málo, pak odlehčen byl i na zakázku vyrobený výfuk.

Kromě toho se vůz pyšní karbonovým sáním, podvozek je postaven na stavitelných tlumičích KW Clubsport verze 3. Dovnitř se nastěhovala odlehčená sedadla z BMW M3 CSL, jimž společnost dělá sedmistupňový automat, který dorazil z M5 společně s motorem. Ten přitom na zadní kola posílá výkon 555 koní, což autu dává působivou jízdní dynamiku.

Stovku toto BMW 1M CSL zvládne za 3,9 až 4 sekundy, pro akceleraci na dvojnásobnou rychlost vyžaduje méně než 12 s. Zhruba šestatřicet sekund mu pak trvá zrychlení z klidu na magickou třístovku, nejvyšší rychlost ovšem úpravce nespecifikoval, stejně jako není známa spotřeba.

Víme ovšem o ceně, která vyšplhala na 85 000 EUR (cca 2 337 500 Kč). Tedy na poměrně vysokou sumu, která asi bude vyžadovat vaše plné propadnutí projektu.


BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 1 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 01BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 2 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 02BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 3 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 03BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 4 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 04BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 5 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 05BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 6 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 06BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 7 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 07BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 8 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 08BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 9 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 09BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 10 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 10BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 11 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 11BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 12 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 12BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 13 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 13BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 14 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 14BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 15 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 15BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 16 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 16BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 17 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 17BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 18 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 18BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 19 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 19BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 20 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 20BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 21 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 21BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 22 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 22BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 23 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 23BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi - 24 - MW 1M CSL TJ Fahrzeugdesign 24
Upravené BMW 1M CSL je sice rychlé, ale zároveň také poněkud drahé

Zdroj: BimmerToday

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše