BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy

Mnichovské kupé získalo po stránce vizuální jen nová kola a dramatičtější postoj. Pod kapotou ale nabízí titanový výfuk, mezichladič či sportovní sání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy

27.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovské kupé získalo po stránce vizuální jen nová kola a dramatičtější postoj. Pod kapotou ale nabízí titanový výfuk, mezichladič či sportovní sání.

BMW 1M Coupé se na trhu příliš dlouho neohřálo. Automobilka jeho výrobu ohlásila v roce 2010, aby jen o pár měsíců později výrobní linky osiřely - produkce byla od počátku limitovaná a Bavoři svůj přístup ani postupem času nepřehodnotili. Přesto malé sportovní kupé za sebou nechalo výraznou stopu, a to nejen v srdcích fanoušků divize M, ale i v „nepřátelských“ táborech. Není proto divu, že některé tuningové firmy si jej do parády berou ještě dnes - německý úpravce Sportec je jedním z nich.

Již z předchozích počinů firmy víme, že je to hlavně mechanika, oč jí běží. Proto asi nepřekvapí, že Alfu i Omegu všech úprav najdeme pod kapotou. K mání je přitom hned dvojí naladění, kdy fáze č. 1 počítá s pouhým přeprogramováním řídicí jednotky. Ani výsledných 385 koní a 600 Nm by však pro někoho nemuselo představovat pořádnou sílu. A proto je tu fáze číslo dvě.

Na této úrovni již BMW 1M Coupé dostalo větší mezichladič, sportovní sání a výfukový systém, který se pyšní stočlánkovým katalyzátorem. Výkon tak nově činí 420 koní, zatímco točivý moment stoupl na 650 Nm. Kvůli tomu pak musela být vyměněna i standardní šestistupňová manuální převodovka za dvouspojkový automat z BMW M3, pohon zadních kol je ale zachován.

Oproti sérii se přitom zlepšilo zrychlení na stovku (4,3 sekundy versus 4,9 s), přičemž sprint 0-200 km/h zvládne upravené BMW dokonce za 15,5 s. Vše ale něco stojí, což znamená, že na první fázi ladění motoru si musíte připravit 1 250 Eur (32 500 Kč), zatímco ta druhá stojí 4 200 Eur (109 200 Kč). Na dalších 3 422 Eur (89 000 Kč) pak vyjde titanový výfuk.

Vyjma toho je k mání stavitelný podvozek Öhlins, za který dáte 3 395 Eur (88 270 Kč), a ultra lehká kovaná kola Sportec SP10 v devatenáctipalcovém rozměru, jež stojí 5 470 Eur (142 220 Kč). Dále pak úpravce doporučuje ještě montáž karbonových skořepin Kobra, přičemž ze stejného materiálu může být i střecha. Na jejich ceny je však již třeba ptát se individuálně.


BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 1 - BMW 1M Sportec 01BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 2 - BMW 1M Sportec 02BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 3 - BMW 1M Sportec 03BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 4 - BMW 1M Sportec 04BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 5 - BMW 1M Sportec 05BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 6 - BMW 1M Sportec 06BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 7 - BMW 1M Sportec 07BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 8 - BMW 1M Sportec 08BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 9 - BMW 1M Sportec 09BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 10 - BMW 1M Sportec 10BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 11 - BMW 1M Sportec 11BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 12 - BMW 1M Sportec 12BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 13 - BMW 1M Sportec 13
Firma Sportec se soustředí hlavně na mechanické úpravy. BMW 1M Coupe tak může nadělit až 420 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.