BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy

Mnichovské kupé získalo po stránce vizuální jen nová kola a dramatičtější postoj. Pod kapotou ale nabízí titanový výfuk, mezichladič či sportovní sání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy

27.6.2013 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovské kupé získalo po stránce vizuální jen nová kola a dramatičtější postoj. Pod kapotou ale nabízí titanový výfuk, mezichladič či sportovní sání.

BMW 1M Coupé se na trhu příliš dlouho neohřálo. Automobilka jeho výrobu ohlásila v roce 2010, aby jen o pár měsíců později výrobní linky osiřely - produkce byla od počátku limitovaná a Bavoři svůj přístup ani postupem času nepřehodnotili. Přesto malé sportovní kupé za sebou nechalo výraznou stopu, a to nejen v srdcích fanoušků divize M, ale i v „nepřátelských“ táborech. Není proto divu, že některé tuningové firmy si jej do parády berou ještě dnes - německý úpravce Sportec je jedním z nich.

Již z předchozích počinů firmy víme, že je to hlavně mechanika, oč jí běží. Proto asi nepřekvapí, že Alfu i Omegu všech úprav najdeme pod kapotou. K mání je přitom hned dvojí naladění, kdy fáze č. 1 počítá s pouhým přeprogramováním řídicí jednotky. Ani výsledných 385 koní a 600 Nm by však pro někoho nemuselo představovat pořádnou sílu. A proto je tu fáze číslo dvě.

Na této úrovni již BMW 1M Coupé dostalo větší mezichladič, sportovní sání a výfukový systém, který se pyšní stočlánkovým katalyzátorem. Výkon tak nově činí 420 koní, zatímco točivý moment stoupl na 650 Nm. Kvůli tomu pak musela být vyměněna i standardní šestistupňová manuální převodovka za dvouspojkový automat z BMW M3, pohon zadních kol je ale zachován.

Oproti sérii se přitom zlepšilo zrychlení na stovku (4,3 sekundy versus 4,9 s), přičemž sprint 0-200 km/h zvládne upravené BMW dokonce za 15,5 s. Vše ale něco stojí, což znamená, že na první fázi ladění motoru si musíte připravit 1 250 Eur (32 500 Kč), zatímco ta druhá stojí 4 200 Eur (109 200 Kč). Na dalších 3 422 Eur (89 000 Kč) pak vyjde titanový výfuk.

Vyjma toho je k mání stavitelný podvozek Öhlins, za který dáte 3 395 Eur (88 270 Kč), a ultra lehká kovaná kola Sportec SP10 v devatenáctipalcovém rozměru, jež stojí 5 470 Eur (142 220 Kč). Dále pak úpravce doporučuje ještě montáž karbonových skořepin Kobra, přičemž ze stejného materiálu může být i střecha. Na jejich ceny je však již třeba ptát se individuálně.


BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 1 - BMW 1M Sportec 01BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 2 - BMW 1M Sportec 02BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 3 - BMW 1M Sportec 03BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 4 - BMW 1M Sportec 04BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 5 - BMW 1M Sportec 05BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 6 - BMW 1M Sportec 06BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 7 - BMW 1M Sportec 07BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 8 - BMW 1M Sportec 08BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 9 - BMW 1M Sportec 09BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 10 - BMW 1M Sportec 10BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 11 - BMW 1M Sportec 11BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 12 - BMW 1M Sportec 12BMW 1M Sportec: s výkonem 420 koní pokoří stovku za 4,3 sekundy - 13 - BMW 1M Sportec 13
Firma Sportec se soustředí hlavně na mechanické úpravy. BMW 1M Coupe tak může nadělit až 420 koní

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše