BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h

G-Power se rozhodl posunout možnosti úprav nových M3 a M4 ještě dále. Za stále snesitelných cenových podmínek z nich vydoluje výkony supersportů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h

14.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

G-Power se rozhodl posunout možnosti úprav nových M3 a M4 ještě dále. Za stále snesitelných cenových podmínek z nich vydoluje výkony supersportů.

Z nového BMW M3 nemusíme být zrovna nadšeni, minimálně jednu výhodu oproti všem předchozím generacím ale má. Jeho přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem „jen” 140 koní na litr ponechává dost prostoru k poměrně zásadním a přitom ještě relativně dostupným úpravám.

Něco takového bylo u předchozích generací o poznání složitější. Neříkáme, nemožné, takový G-Power si uměl pohrát i s nimi, také tento dosti radikální německý úpravce zejména mnichovských strojů ale musel přijmout pravidla turbověku a místo kompresorů na atmosféry začít instalovat spíše nové jedničky a nuly do řídících jednotek turbomotorů aktuálních BMW. Měli jsme tu tedy například upravenou M5 F10 s maximálkou přes 350 km/h, modifikovanou M550d schopnou jet přes 270 km/h a řada došla i na novou M3 resp. M4, té u G-Power nadělili 520 koní a rychlost až 325 km/h. Nezdá se to být málo, přesto se právě aktuálně nejdostupnějšímu eMku podívali na zoubek znovu.

I tentokrát se přitom snažili jít relativně jednoduchými cestami. Použitím řízení motoru Bi-Tronik 2 V2, novými svody a také díky odstranění omezovače rychlosti dosáhli následujících parametrů. Motor nyní dává výkon až masivních 412 kW (560 koní) v 6 500 ot./min a točivý moment nejvýše 720 Nm v 4 500 ot./min. To je 129 koní a 170 Nm navíc oproti sérii, což na dynamice musí být znát - akcelerace na stovku se odehraje za 3,8 sekundy, maximální rychlost pak údajně může dosáhnout až 330 km/h. To jsou parametry supersportů, G-Power za ně přitom nechce bůhvíjaké peníze.

Samotná úprava řízení motoru, prý vždy na míru konkrétnímu autu, vyjde na 2 750 Eur (cca 75 000 Kč). Svody, které ale zřejmě nejsou nezbytně nutnou součástí úpravy (jakkoli pak zřejmě nelze počítat s až takovými parametry) vyjdou na 1 610 Eur (asi 44 000 Kč). A odstranění omezovače vyjde na 668 Eur (něco přes 18 000 Kč). G-Powwe nabízí i víc - můžete mít titanový výfuk za 5 164 Eur nebo odlehčená 21" kola s Micheliny o rozměrech 245/30 ZR21 a 295/25 ZR21 za 7 647 Eur. To už jsou ale poměrně drahé legrácky.

Pokud ale vezmeme jen to nezbytné, pak za nějakých 140 tisíc Kč uděláte u G-Poweru z nové M3 aut, které si k svačině dá i lecjaké starší Ferrari. A to není špatná nabídka, jakkoli je otázkou, jak dlouho pak takové auto vydrží „naživu”...


BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 1 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 01BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 2 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 02BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 3 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 03BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 4 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 04BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 5 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 05BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 6 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 06BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 7 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 07BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h - 8 - BMW M3 M4 G-Power 560 PS 08
BMW M3 od G-Poweru je nadále vizuálně „normální”, v útrobách má ale k podobnému stavu daleko

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše