Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M3 a M4 dostaly od G-Power 560 koní, mohou jet až 330 km/h
14.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
G-Power se rozhodl posunout možnosti úprav nových M3 a M4 ještě dále. Za stále snesitelných cenových podmínek z nich vydoluje výkony supersportů.
Z nového BMW M3 nemusíme být zrovna nadšeni, minimálně jednu výhodu oproti všem předchozím generacím ale má. Jeho přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem „jen” 140 koní na litr ponechává dost prostoru k poměrně zásadním a přitom ještě relativně dostupným úpravám.
Něco takového bylo u předchozích generací o poznání složitější. Neříkáme, nemožné, takový G-Power si uměl pohrát i s nimi, také tento dosti radikální německý úpravce zejména mnichovských strojů ale musel přijmout pravidla turbověku a místo kompresorů na atmosféry začít instalovat spíše nové jedničky a nuly do řídících jednotek turbomotorů aktuálních BMW. Měli jsme tu tedy například upravenou M5 F10 s maximálkou přes 350 km/h, modifikovanou M550d schopnou jet přes 270 km/h a řada došla i na novou M3 resp. M4, té u G-Power nadělili 520 koní a rychlost až 325 km/h. Nezdá se to být málo, přesto se právě aktuálně nejdostupnějšímu eMku podívali na zoubek znovu.
I tentokrát se přitom snažili jít relativně jednoduchými cestami. Použitím řízení motoru Bi-Tronik 2 V2, novými svody a také díky odstranění omezovače rychlosti dosáhli následujících parametrů. Motor nyní dává výkon až masivních 412 kW (560 koní) v 6 500 ot./min a točivý moment nejvýše 720 Nm v 4 500 ot./min. To je 129 koní a 170 Nm navíc oproti sérii, což na dynamice musí být znát - akcelerace na stovku se odehraje za 3,8 sekundy, maximální rychlost pak údajně může dosáhnout až 330 km/h. To jsou parametry supersportů, G-Power za ně přitom nechce bůhvíjaké peníze.
Samotná úprava řízení motoru, prý vždy na míru konkrétnímu autu, vyjde na 2 750 Eur (cca 75 000 Kč). Svody, které ale zřejmě nejsou nezbytně nutnou součástí úpravy (jakkoli pak zřejmě nelze počítat s až takovými parametry) vyjdou na 1 610 Eur (asi 44 000 Kč). A odstranění omezovače vyjde na 668 Eur (něco přes 18 000 Kč). G-Powwe nabízí i víc - můžete mít titanový výfuk za 5 164 Eur nebo odlehčená 21" kola s Micheliny o rozměrech 245/30 ZR21 a 295/25 ZR21 za 7 647 Eur. To už jsou ale poměrně drahé legrácky.
Pokud ale vezmeme jen to nezbytné, pak za nějakých 140 tisíc Kč uděláte u G-Poweru z nové M3 aut, které si k svačině dá i lecjaké starší Ferrari. A to není špatná nabídka, jakkoli je otázkou, jak dlouho pak takové auto vydrží „naživu”...








BMW M3 od G-Poweru je nadále vizuálně „normální”, v útrobách má ale k podobnému stavu daleko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB