Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h
10.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Upravená M5 má o 180 koní více než v sérii, dvoustovku zvládne za 10,5 s a maximálka je prý přes 350 km/h. Navenek to ale mimo kol skoro nepoznáte.
Tuner G-Power je známý svými až absurdně rychlými stroji, která tvoří z vozů BMW. Vzpomeňme například na M5 E60 Hurricane RRS, které mělo 830 koní a zvládlo dvoustovku za 9,1 vteřiny a maximálku 370 km/h. Nedávno také ukázal několik svých motorů, které dohromady na kola posílaly 5 466 koní a 6 275 newtonmetrů a byly mezi nimi dvě slabší úpravy onoho desetiválce S85B50.
Nejnovějším strojem, který G-Power světu ukazuje, je také upravená M5, ale ta nejnovější, generace F10. Pro ni má úpravce připraven systém Bi-Tronik 5 V4, který se mimochodem také nedávno ukázal a který doluje ze 4,4litrové V8 celých 740 koní a 975 Nm. Je tu pochopitelně nová elektronika, zvyšující plnicí tlak turbodmychadel, a také nový titanový výfukový systém, který můžete mít i s karbonovými koncovkami, kromě pravděpodobně spousty dalších vylepšení.
Nárůst výkonu oproti sérii je 180 koní a 415 Nm, takže se dá očekávat, že úprav doznala i převodovka a zbytek pohonného ústrojí, aby takový nášup tyto součástky přežily. Zrychlení na stovku známé není, ale na 200 km/h budete prý za 10,5 vteřiny a maximálka - zatím teoretická - je údajně přes 350 km/h.
Nečekejte ale, že to navenek bude nějak moc poznat. Jediné vnější změny kromě log na kapotě a víku zavazadelníku jsou v koncovkách výfuku, které ale od těch sériových jdou odlišit dost těžko, a kovaná kola Hurricane RR s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu. Kapota je sice z karbonu, ale je možné ji nechat nalakovat, jak to je i u tohoto vozu. A abyste poznali, že na upraveném stroji jsou větší lízátka v rozích předního nárazníku, musíte ho postavit vedle sériového.
Změny v interiéru očekávejte podobné, třebaže o nich nic přímo nevíme; omezí se to nejspíš na loga a možná koberečky. Neměl by tak být problém nechat upravit M5 tak, aby jí zůstal kompletně sériový vzhled, snad až na ona lízátka, ale takových drobností si všimne skutečně málokdo. O to více pak bude řidič standardní M5 zírat, jak rychle mu ukážete zadní světla. Cenu úpravy neznáme, ale počítejte nejméně s jednotkami tisíc Eur.
Se standardními koly by jen málokdo poznal, že tahle M5 je o mnoho silnější, než jak vyjela z továrny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999