BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h

Předchozí M3 dostala od MR Car Design vyšší výkon, účinnější brzdy i poladěný podvozek. Uvnitř se pak pyšní ochrannou klecí či skořepinami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h

22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Předchozí M3 dostala od MR Car Design vyšší výkon, účinnější brzdy i poladěný podvozek. Uvnitř se pak pyšní ochrannou klecí či skořepinami.

Označení Clubsport máme zejména díky Porsche spojené především s těmi modely, které dostanou do vínku nižší hmotnost než základní verze. Tuningová společnost MR Car Design ovšem v rámci úprav předchozího BMW M3, tedy generace E90, usoudila, že poladění motorového prostoru, podvozku a kabiny postačí. Nakolik jde o naplnění odkazu slavného názvu, to již necháme na vás. Za nás ovšem musíme dodat, že ona chybějící redukce hmotnosti je jedinou chybkou na kráse jinak přitažlivého projektu.

Úpravce totiž atmosférické ústrojí neosadil přeplňovaním, ale pouze sáhl po lehké modifikaci řídicí jednotky. Čtyřlitrový osmiválec tak nově produkuje 450 koní a 430 Nm točivého momentu namísto standardních 420 koní a 400 Nm. Jelikož zároveň došlo k odstranění omezovače, dokáže se upravené BMW M3 rozjet na více než 300 km/h. Disponovat by mělo i lepší dynamikou v případě sprintu na stovku, nic konkrétního však tuneři nezveřejnili.

Od motorového prostoru můžeme naši pozornost přesunout k podvozku, který dostal do vínku tlumiče KW Clubsport 2. Zaručena tak má být vyšší stabilita, zatímco o působivější zastavení se starají brzdy Stoptech složené z 380milimetrových kotoučů a žlutě lakovaných šestipístkových třmenů. Kromě toho se mnichovské čtyřdvířko dočkalo i nových 19palcových litých kol, s nimiž dorazily pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu a rozšiřovací podložky (+10 mm vpředu, + 15 mm vzadu).

Zapomenout nesmíme rovněž na modifikovaný interiér, kde se objevuje ochranná klec Wiechers, závodní skořepiny, černé vícebodové bezpečnostní pásy Schroth a speciální zadní rozpěra pro navýšení tuhosti. Tím nám však modifikace končí, interiér již ponechal úpravce ve standardním stavu. Tedy pokud nepočítáme černý lak doplněný trikolorou divize M. Na cenu se budete muset zeptat přímo u MR Car Design...


BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 1 - BMW M3 E90 Clubsport 01BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 2 - BMW M3 E90 Clubsport 02BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 3 - BMW M3 E90 Clubsport 03BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 4 - BMW M3 E90 Clubsport 04BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 5 - BMW M3 E90 Clubsport 05BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 6 - BMW M3 E90 Clubsport 06BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 7 - BMW M3 E90 Clubsport 07BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 8 - BMW M3 E90 Clubsport 08BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 9 - BMW M3 E90 Clubsport 09BMW M3 E90 Clubsport: 450 k pro poslední M3 atmosférou, teď překoná 300 km/h - 10 - BMW M3 E90 Clubsport 10
BMW M3 Clubsport sice nižší hmotnost do vínku nedostalo, vyšším výkonem či upraveným podvozkem však disponuje

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.