BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik

(+ video) Upravené kupé jménem ACS4 Sport zvládne Sachsenring za 1:31,8 s, jen o 1,5 s hůře než nesronvatelně dražší Porsche 918 Spyder.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik

20.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Upravené kupé jménem ACS4 Sport zvládne Sachsenring za 1:31,8 s, jen o 1,5 s hůře než nesronvatelně dražší Porsche 918 Spyder.

Bavorská automobilka před nedávnem představila BMW M4 GTS, jenž dostalo do vínku 500 koní a 600 Nm točivého momentu. S tímto výkonem zvládne kupé stovku za 3,8 sekundy a Severní smyčku Nürburgringu obkrouží za 7 minut a 28 sekund. Za tuto dynamiku si značka účtuje bezmála čtyři miliony korun, což není zrovna lidová suma, zvláště v porovnání se standardním provedením, které je k dispozici za polovic. Nicméně i přesto je stoprocentní, že všech 700 dostupných exemplářů zmizí rychleji než pára nad hrncem.

Pokud přitom mezi vyvolené šťastlivce nebudete patřit či pokud vám nevoní příliš vysoká cena, pak tu pro vás máme jednu alternativu. Tuningová firma AC Schnitzer totiž momentálně pustila do světa svou novou kreaci zvanou ACS4 Sport, kterou není nic jiného než upravené BMW M4 Coupe. To dostalo od úpravce až 510 koní a 645 Nm, oficiální GTS však ve sprintu na stovku nepřekoná - tuto disciplínu totiž zvládá za rovné čtyři sekundy.

Následně se ale jízdní dynamika zlepšuje nemalou měrou. Pružné zrychlení z 80 na 180 km/h zvládá upravené kupé za 6,2 s, tedy o 17 desetin rychleji než série. K dosažení dvoustovky pak pro změnu potřebuje rovných 12 sekund a maximálně se rozjede na 280 km/h. Ještě zajímavější je čas ze Sachsenringu, který ACS4 Coupe obkrouží za 1 minutu a 31,8 s. Tedy nejrychleji ze všech BMW a o 1,5 sekundy pomaleji než Porsche 918 Spyder, A vzhledem k tomu, z jak jiného světa 918 je, se nebojíme říci ani „pouze” o 1,5 sekundy.

S tímto potenciálem by modifikované M4 Coupe mohlo být na Severní smyčce srovnatelné i s GTS, oficiální data však prozatím chybí. Uvidíme tedy, zda k měřenému kolu dojde či nikoliv. My se tak namísto spekulací budeme věnovat rovněž vizuálním modifikacím, jenž doplňují již zmiňované mechanické. V prvé řadě je to nástavec čelního nárazníku a boční stabilizátory, mimo to dorazilo zadní křídlo, které je stejně jako čelní prvky z karbonu.

Dále tu máme kovaná kola, která je možné objednávat až v 21palcovém provedení. Vybírat je přitom možné z devíti designových variant, v případě podvozku máte k dispozici standardní provedení nebo sadu pružin a tlumičů z vlastní nabídky AC Schnitzer, jenž byla vyvinuta pro závodní účely úpravce. Tím nám ovšem modifikace končí, v případě interiéru jste limitováni pouze svou fantazií.

Zmínit již můžeme pouze cenu, která ve srovnání s originálním BMW M4 GTS je sice nižší, ovšem nikoliv enormně. Platit totiž budete 122 014 Eur, tedy v přepočtu 3,3 milionu korun. Vůči továrnímu provedení tak uspoříte zhruba 670 000 Kč, které můžete věnovat třeba na pronájem Sachsenringu a ověřit si, že úpravcem zveřejněná data nejsou vycucána z prstu. A nebo na spoustu benzinu, které 510koňové turbo spolyká...


BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 1 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 01BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 2 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 02BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 3 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 03BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 4 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 04BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 5 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 05BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 6 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 06BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 7 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 07BMW M4 od AC Schintzer s 510 koňmi je GTS pro chudší, ale ne o tolik - 8 - AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 08
ACS4 Sport neboli upravené BMW M4 Coupe dostalo do vínku 510 koní, s nimiž zvládne Sachsenring za 1 minutu a 31,8 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše