Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06
22.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý tuner se podíval všechny stávající M6. Kromě jiných litých kol a tužšího podvozku přidal na výkonu motoru, volit je možné hned ze čtyř verzí.
Úpravám BMW se věnuje celá řada firem. Za poslední měsíce jsme vás tak mohli seznámit s několika novými příspěvky, přičemž některé z nich se týkaly i výkonného modelu M6. Snad žádný z úpravců se ovšem ještě nepodíval najednou na kompletní řadu čítající kupé F13, kabriolet F12 a Gran Coupe F06. O to unikátnější soudobá konverze společnosti Manhart Racing je. Modifikace tří vozů najednou ovšem není jediným výjimečným počinem. Kromě toho totiž úpravce nabízí pro každou karosářskou variantu hned čtyři stupně navýšení výkonu.
Stupněm číslo jedna je přeprogramování řídicí jednotky, čímž sériový výkon 560 koní a točivý moment 680 Nm narostou na 620 koní a 720 Nm. Tato úprava je k mání i pro fázi 2, s novým softwarem ale přichází také účinnější výfukové potrubí. Přeplňovaný 4,4litrový osmiválec tak produkuje 640 koní a 760 Nm. Ani tyto modifikace ale neznamenají konečnou, dále si totiž můžete koupit nový přídavný tlumič či karbonové sání od firmy Gruppe M. Výkon tak poskočí až na 670 koní a točivý moment naroste na 790 Nm.
Vrcholem všech úprav je pak fáze 4, o detailech se ovšem firma Manhart Racing v tomto případě moc nerozepisuje. Víme tak jen, že pohonná jednotka produkuje 700 koní a 860 Nm a že výfuk si ulevuje skrze čtveřici ocelových koncovek výfuku s průměrem 90 nebo 100 milimetrů. Jak se ovšem úpravce k daným číslům dostal je aktuálně tajemstvím. Z přiloženého videa se ale můžeme dozvědět, že zvuk rozhodně je o poznání brutálnější.
Odlišný je rovněž postoj bavorských kupé a kabrioletu, za který BMW M6 vděčí sníženému a přitvrzenému podvozku. Volit přitom můžete mezi striktně mechanickými komponenty nebo úpravou stávajícího elektronického tlumení. Podběhy pak ideálně vyplňují třídílná kola MHR08 Track Spec o rozměrech 9,5 x 21 vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Na jejich ceny ale zřejmě bude nutné počkat stejně jako na dané údaje o jízdní dynamice. Jinou možností je vznést dotaz přímo na samotného úpravce.







Manhart Racing se vrhnul především na mechanické úpravy, osmiválcový motor tak může produkovat až 800 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera (4)
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera (3)
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025 (3)
Nejčtenější články
Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ
22.11.2025
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
22.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
22.11.2025
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
23.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
