BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06

Německý tuner se podíval všechny stávající M6. Kromě jiných litých kol a tužšího podvozku přidal na výkonu motoru, volit je možné hned ze čtyř verzí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06

22.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý tuner se podíval všechny stávající M6. Kromě jiných litých kol a tužšího podvozku přidal na výkonu motoru, volit je možné hned ze čtyř verzí.

Úpravám BMW se věnuje celá řada firem. Za poslední měsíce jsme vás tak mohli seznámit s několika novými příspěvky, přičemž některé z nich se týkaly i výkonného modelu M6. Snad žádný z úpravců se ovšem ještě nepodíval najednou na kompletní řadu čítající kupé F13, kabriolet F12 a Gran Coupe F06. O to unikátnější soudobá konverze společnosti Manhart Racing je. Modifikace tří vozů najednou ovšem není jediným výjimečným počinem. Kromě toho totiž úpravce nabízí pro každou karosářskou variantu hned čtyři stupně navýšení výkonu.

Stupněm číslo jedna je přeprogramování řídicí jednotky, čímž sériový výkon 560 koní a točivý moment 680 Nm narostou na 620 koní a 720 Nm. Tato úprava je k mání i pro fázi 2, s novým softwarem ale přichází také účinnější výfukové potrubí. Přeplňovaný 4,4litrový osmiválec tak produkuje 640 koní a 760 Nm. Ani tyto modifikace ale neznamenají konečnou, dále si totiž můžete koupit nový přídavný tlumič či karbonové sání od firmy Gruppe M. Výkon tak poskočí až na 670 koní a točivý moment naroste na 790 Nm.

Vrcholem všech úprav je pak fáze 4, o detailech se ovšem firma Manhart Racing v tomto případě moc nerozepisuje. Víme tak jen, že pohonná jednotka produkuje 700 koní a 860 Nm a že výfuk si ulevuje skrze čtveřici ocelových koncovek výfuku s průměrem 90 nebo 100 milimetrů. Jak se ovšem úpravce k daným číslům dostal je aktuálně tajemstvím. Z přiloženého videa se ale můžeme dozvědět, že zvuk rozhodně je o poznání brutálnější.

Odlišný je rovněž postoj bavorských kupé a kabrioletu, za který BMW M6 vděčí sníženému a přitvrzenému podvozku. Volit přitom můžete mezi striktně mechanickými komponenty nebo úpravou stávajícího elektronického tlumení. Podběhy pak ideálně vyplňují třídílná kola MHR08 Track Spec o rozměrech 9,5 x 21 vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Na jejich ceny ale zřejmě bude nutné počkat stejně jako na dané údaje o jízdní dynamice. Jinou možností je vznést dotaz přímo na samotného úpravce.


BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06 - 1 - BMW M6 Manhart Racing 01BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06 - 2 - BMW M6 Manhart Racing 02BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06 - 3 - BMW M6 Manhart Racing 03BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06 - 4 - BMW M6 Manhart Racing 04BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06 - 5 - BMW M6 Manhart Racing 05BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06 - 6 - BMW M6 Manhart Racing 06BMW M6 Manhart Racing: až 700 koní pro Coupe F13, Cabrio F12 i Gran Coupe F06 - 7 - BMW M6 Manhart Racing 07
Manhart Racing se vrhnul především na mechanické úpravy, osmiválcový motor tak může produkovat až 800 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.