Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
24.4.2024 | Petr Prokopec
Tesla konečně faceliftovala i vrcholný Model 3 v provedení Performance a nadělila mu zajímavé parametry spojené s relativně nízkou cenou. Problém zůstává obvyklý - použitelnost takové dynamiky v kombinaci s omezenou kapacitou baterií.
Není Model 3 Performance jako Model 3 Performance, platí ode dneška. Vrcholné provedení nejmenší Tesly prošlo modernizací a dočkalo se nového pohonného ústrojí. Automobilka říká, že se jeho stálý výkon zvýšil o 22 procent a ten vrcholný dokonce o 32 procent. Zároveň o 16 procent poskočil točivý moment, zatímco spotřeba energie klesla o 2 procenta. V důsledku toho disponuje faceliftované provedení 517 koňmi a 741 Nm, s nimiž zvládne stovku (respektive 60 mph, tedy 97 km/h) za 2,9 sekundy, rozjede se na 262 km/h a dojezd činí 476 km.
Tak je tomu ovšem pouze na území Spojených států, ve zbytku světa - a je jedno, zda jde o Česko, Velkou Británii, Mexiko či Kanadu - má Model 3 Performance pouze 460 koní. To je opravdu značný rozdíl, 57 koní představuje více než 10 procent celkového výkonu. Na dynamice či dojezdu to ale přesto není znát, tedy pokud vezmeme v potaz nuance spojené s metrickým systémem a metodikou WLTP. Na jejím základě totiž vůz zvládne ujet 528 km, stovku dá za 3,1 sekundy a maximálka činí 262 km/h.
Proč tomu tak je, nevíme. A stěží se můžeme někoho zeptat, PR oddělení totiž Tesla již před mnoha lety zrušila. Že nicméně oněch 517 koní nebude chybou, potvrzuje Elon Musk, který na daný výkon poukázal na svém účtu na sociální síti X (bývalý Twitter). Zároveň se nezapomněl pochlubit tím, že modernizovaný Model 3 Performance je rychlejší než Porsche 911. Tomu není problém věřit a autu to přidává na atraktivitě, bude jistě velmi rychlé a - jak si povíme za chvíli - ani není moc drahé. Problém je jen v tom, jak dlouho bude s to takové představení předvádět, neboť baterie mají nadále (použitelnou) kapacitu jen 78,1 kWh. To je ekvivalent 20litrové nádrže paliva, v bezmála dvoutunovém autě s 460 až 517 koňmi skoro nic.
Přejděme ale k dalším novinkám. Tesla totiž vozu nedodala jen lepší pohonné ústrojí, ale vylepšila také podvozek. Ten se mimo jiné pyšní adaptivními tlumiči s dutými ojnicemi, které lze nastavit ve třech režimech Standard, Sport a Track. Poslední zmíněný upravuje veškeré nastavení včetně chlazení tak, abyste si na okruhu neutrhli ostudu. S tím napomáhají i pružiny z ultra pevné oceli či mnohem tužší zavěšení či stabilizátor.
Automobilka zároveň novinku osadila 20palcovými litými koly, jenž obouvají sportovní pneumatiky Pirelli P Zero 4. Dále tu máme nové brzdové destičky, které mají zvládat okruhovou jízdu, zatímco stabilizační kontrola byla přeprogramována tak, aby měli majitelé více svobody prozkoumat limity vozu. Ten se dále pyšní sportovnějšími nárazníky, zrevidovanými spoilery a agresivním difuzorem, což zredukovalo větrný odpor o 5 procent a vztlak o podstatných 36 procent.
Uvnitř je možné počítat s novými sportovními sedadly, která mají nabídnout lepší sportovní posez i komfort. Ruku v ruce s tím jde lepší odhlučení kabiny, přičemž Tesla zapracovala také na potlačení vibrací. Třešinkou na dortu jsou pak karbonové dekory a multimédia doplněná jak 15,4palcovou obrazovkou vpředu, tak 8palcovým displejem vzadu. Opomenout pak ještě nesmíme audiosystém, který standardně počítá se 17 reproduktory.
Za to vše si Tesla účtuje 1 367 990 Kč, což na auto této dynamiky není mnoho, její velmi omezená využitelnost ale dělá v našich očích lepší nabídku z jiných vozů. Pořád je navíc za co si připlatit - černo-bílý interiér (32 000 Kč), Autopilot (100 000 Kč), Full Self-Driving (200 000 Kč) či domácí wallbox (13 150 Kč) mohou cenu nafouknout o další statistíce. Pokud si faceliftovaný Model 3 Performance objednáte nyní, mohli byste ho dostat v průběhu května či června. Kolik koní nakonec dostanete, si stoprocentně jisti nejsme, ale současné specifikace komunikované Teslou znáte.
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 1 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 2 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 3 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 4 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 5 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 6 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 7 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 8 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 9 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 10 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 11 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 12 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 13 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 14 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 15 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 16 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 17 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 18 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 19 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 20 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 21 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 22 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 23 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 24 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 25 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 26 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 27](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 27 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 28](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 28 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 29 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 30 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 31](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem - 31 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 32](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Model 3 Performance po faceliftu působí atraktivněji a jede lépe, navíc nestojí zase tak moc. Kritickým limitem ale zůstávají baterie. Foto: Tesla
Zdroj: Tesla
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha