Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus 850 6.0 Biturbo: pekelný sedan překoná i rychlost 350 km/h
15.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stejně jako v ostatních verzích, i u sedanu Brabus 850 putuje na kola 850 koní. Se čtyřkolkou je na stovce za 3,1 sekundy, přijde na 6,7 milionu Kč.
Na loňské tuning show v německém Essenu představil Brabus „superauto s pěti dveřmi”, jak nazval kombík Mercedesu třídy E s 5,9litrovým osmiválcem, produkujícím 850 koní a 1 150 Nm a posílajícím je na zadní kola. Stejný motor později našel cestu i do modelu SL.
Právě se ukazuje další sourozenec - sedan třídy E se zvětšeným osmiválcovým motorem, stejným, jako v případě zmíněného kombíku a kabrioletu. Brabus o něm hovoří jako o potomkovi prvního Mercedesu 500E W124 6,9 V12 z počátku 90. let a legitimním nástupci Brabusu 800 E V12. Nahrazení dvanáctiválce motorem o třetinu menší však neznamená snížení výkonu, právě naopak.
Stejně jako u ostatních strojů, i zde má osmiválec o objemu 5 912 ccm na pomoc dvě turbodmychadla, která z něj dolují 850 koní v 5 400 otáčkách a 1 450 Nm mezi 2 500 a 4 500 otáčkami. Točivý moment je však elektronicky seškrcen o 300 Nm, aby to ostatní součásti pohonného ústrojí zvládly. Výkon přenáší na kola upravená převodovka AMG Speedshift MCT, která má sedm stupňů. Mohou být hnána jak zadní, tak i všechna kola, což možná nebude tak špatný nápad pro přenos síly na asfalt. Ostatně, hodnoty zrychlení na stovku to dosvědčují: čtyřkolce to trvá 3,1 vteřiny, zadokolce 3,7 vteřiny.
Kromě nárůstu objemu o téměř půl litru namontoval Brabus na affalterbašský osmiválec nové sání, nová turba s většími kompresorovými částmi a nové písty, ojnice a také klikovou hřídel. Výfukový systém je samozřejmě také upraven, dostal rychloprůchozí katalyzátory a ventily, kterými je možno jej ztišit, abyste v noci neprobudili celou ulici.
Součástí úpravy je samozřejmě také změna v elektronice motoru. Motor tak splňuje emisní normu Euro VI a je zde také možné nastavit omezovač maximální rychlosti na hodnotu od 300 do „více než 350 km/h”. Maximálka také závisí na použitých pneumatikách a finálním převodu. Kolik by vůz zvládl bez omezovače, nám není známo, je ale dost možné, že by auto dřív letělo, než by motoru došla pára.
Brabus samozřejmě nezapomněl ani na vnější úpravy, i když ty nebývají v jeho hledáčku primárně. Třída E dostala nová kola a decentní bodykit, vyrobený - jak jinak - z karbonu a ve větrném tunelu. Pravděpodobně bude i fungovat, přední lízátko údajně snižuje přirozený vztlak na přední nápravě a odtrhová hrana na víku kufru bude mít určitě stejný úkol. Mezi koncovkami výfuku najdeme samozřejmě difuzor.
Interiér dostal nové kožené čalounění, „retro” čtverečky na sedadlech a dalších místech trochu připomínají zmíněný model 500E. Nový je také volant, kterému dodal trochu křivý tvar sám Brabus, karbonové obložení a hliníkové pedály.
Cena tohoto stroje je podobně astronomická, jako výkony - bezmála čtvrt milionu Eur. Web Brabusu přesně uvádí cenu od 248 419 Eur, tedy 6,7 milionu korun. Kromě toho se tam také dozvíme, že kombinovaná spotřeba je 10,6 litru benzínu na 100 km, ale na rozdíl od ceny a dynamiky se nám tomuto číslu moc věřit nechce...

















































Obsáhlá fotogalerie ukazuje Brabus 850 6.0 Biturbo sedan ze všech možných úhlů a ve dvou barvách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Manzi: „Nechtěl jsem odejít bez titulu mistra světa“ včera 10:00
- Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou včera 09:22
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ 7.12.2025
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
Nejnovější články
Data z Evropy konečně ukazují, jaká auta si tu první majitelé nechávají nejdéle. A kterých se co nejrychleji zbavují
před 11 hodinami
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
včera
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
včera
Hamiltonův snový projekt vlastního supersportu s V12 a manuálem byl prý zrušen, neskončí i samotný pilot?
včera
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jsou do milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
