Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus 850 6.0 Biturbo: pekelný sedan překoná i rychlost 350 km/h
15.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stejně jako v ostatních verzích, i u sedanu Brabus 850 putuje na kola 850 koní. Se čtyřkolkou je na stovce za 3,1 sekundy, přijde na 6,7 milionu Kč.
Na loňské tuning show v německém Essenu představil Brabus „superauto s pěti dveřmi”, jak nazval kombík Mercedesu třídy E s 5,9litrovým osmiválcem, produkujícím 850 koní a 1 150 Nm a posílajícím je na zadní kola. Stejný motor později našel cestu i do modelu SL.
Právě se ukazuje další sourozenec - sedan třídy E se zvětšeným osmiválcovým motorem, stejným, jako v případě zmíněného kombíku a kabrioletu. Brabus o něm hovoří jako o potomkovi prvního Mercedesu 500E W124 6,9 V12 z počátku 90. let a legitimním nástupci Brabusu 800 E V12. Nahrazení dvanáctiválce motorem o třetinu menší však neznamená snížení výkonu, právě naopak.
Stejně jako u ostatních strojů, i zde má osmiválec o objemu 5 912 ccm na pomoc dvě turbodmychadla, která z něj dolují 850 koní v 5 400 otáčkách a 1 450 Nm mezi 2 500 a 4 500 otáčkami. Točivý moment je však elektronicky seškrcen o 300 Nm, aby to ostatní součásti pohonného ústrojí zvládly. Výkon přenáší na kola upravená převodovka AMG Speedshift MCT, která má sedm stupňů. Mohou být hnána jak zadní, tak i všechna kola, což možná nebude tak špatný nápad pro přenos síly na asfalt. Ostatně, hodnoty zrychlení na stovku to dosvědčují: čtyřkolce to trvá 3,1 vteřiny, zadokolce 3,7 vteřiny.
Kromě nárůstu objemu o téměř půl litru namontoval Brabus na affalterbašský osmiválec nové sání, nová turba s většími kompresorovými částmi a nové písty, ojnice a také klikovou hřídel. Výfukový systém je samozřejmě také upraven, dostal rychloprůchozí katalyzátory a ventily, kterými je možno jej ztišit, abyste v noci neprobudili celou ulici.
Součástí úpravy je samozřejmě také změna v elektronice motoru. Motor tak splňuje emisní normu Euro VI a je zde také možné nastavit omezovač maximální rychlosti na hodnotu od 300 do „více než 350 km/h”. Maximálka také závisí na použitých pneumatikách a finálním převodu. Kolik by vůz zvládl bez omezovače, nám není známo, je ale dost možné, že by auto dřív letělo, než by motoru došla pára.
Brabus samozřejmě nezapomněl ani na vnější úpravy, i když ty nebývají v jeho hledáčku primárně. Třída E dostala nová kola a decentní bodykit, vyrobený - jak jinak - z karbonu a ve větrném tunelu. Pravděpodobně bude i fungovat, přední lízátko údajně snižuje přirozený vztlak na přední nápravě a odtrhová hrana na víku kufru bude mít určitě stejný úkol. Mezi koncovkami výfuku najdeme samozřejmě difuzor.
Interiér dostal nové kožené čalounění, „retro” čtverečky na sedadlech a dalších místech trochu připomínají zmíněný model 500E. Nový je také volant, kterému dodal trochu křivý tvar sám Brabus, karbonové obložení a hliníkové pedály.
Cena tohoto stroje je podobně astronomická, jako výkony - bezmála čtvrt milionu Eur. Web Brabusu přesně uvádí cenu od 248 419 Eur, tedy 6,7 milionu korun. Kromě toho se tam také dozvíme, že kombinovaná spotřeba je 10,6 litru benzínu na 100 km, ale na rozdíl od ceny a dynamiky se nám tomuto číslu moc věřit nechce...

















































Obsáhlá fotogalerie ukazuje Brabus 850 6.0 Biturbo sedan ze všech možných úhlů a ve dvou barvách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou včera 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
Nejnovější články
Bizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
před 11 hodinamiNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včeraMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
včeraVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.21. 23:58 - mafel
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.21. 21:13 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch