Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy
29.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka tunera Callaway nabídne spoustu výkonu i točivého momentu díky chytrému kompresoru. Je to nejsilnější Corvette od Callawaye všech dob.
Když se řekne Callaway Corvette, fanoušek amerických aut hned ví, o čem je řeč. O silnějším a rychlejším stroji, který byl upraven jedním z největších jmen mezi těmi, kdo se zabývají touhle americkou ikonou. Ani v případě generace C7 není tahle firma příliš pozadu, zhruba před rokem pustila do světa verzi SC627, která díky kompresoru nabídla 627 koní.
Nyní tu máme Corvette Z06 se stejným inovativním systémem kompresoru a mezichladiče. Tenhle stroj už v základu, se svým vlastním kompresorem, nabídne okolo 650 koní a kúra Callaway posouvá výkon 6,2litrového osmiválce mnohem dál - na hodnoty 767 koní v 6 200 otáčkách a 1 053 Nm v 4 500 ot./min. Můžete si tedy být jisti, že tenhle stroj bude protáčet kola kdykoliv a kdekoliv.
Takovýto nárůst síly je samozřejmě vidět na jízdních parametrech. Na stovce je Callaway Corvette C7 Z06 za 2,8 vteřiny, o 0,15 s rychleji než sériová Z06. Čtvrtmíle zabere 10,5 vteřiny s cílovou rychlostí 210 km/h, zde sériové Z06 nadělí Callaway ztrátu asi půl vteřiny. Challenger Hellcat zvládá čtvrtmíli za 11,2 vteřiny, pokud neobujete závodní pneumatiky.
Od „běžné” Corvette Z06 se stroj Callawaye liší trochu více vyboulenou kapotou, kterou vyčnívá horní část kompresoru. Údajně to je pro lepší chlazení, nicméně všechny tři mezichladiče jsou kapalinové. Tři jsou proto, že každá čtveřice válců má svůj vlastní mezichladič a před nimi je ještě jeden hlavní mezichladič, jak vidno na obrázku.
Systém se jmenuje GenThree a kompresor konkrétně u tohoto vozu má objem 2,3 litru, o 0,6 litru víc, než nabídne sériový kompresor. Patent na něj údajně Callaway stále ještě nemá, ale žádost byla podána už vloni. Také samozřejmě nemůžou chybět loga Callaway, kousky karbonu na různých místech a plakety s výrobním číslem.
Úprava od Callaway je už k mání, ale pochopitelně není zrovna levná - přijde na 16 995 dolarů (407 tisíc korun) a musíte dodat vlastní Corvette Z06. Také ale za tyhle peníze dostanete vážně hodně muziky, na rozdíl od některých jiných značek...







Zvenčí to moc není poznat, ale tahle Corvette Z06 má 767 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
