Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní
11.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Velké sliby Callaway ohledně výkonu jejich Corvette se naplnily: kompresor s inovativními mezichladiči zaručuje 627 koní, úprava je dostupná již nyní.
Když se svět před několika měsíci od firmy Callaway, dvorního tunera vozů Chevy Corvette, dozvěděl, že pracuje na vylepšené verzi veleúspěšné Corvette C7 Stingray, očekávání byla velká. Ostatně, úpravce oznámil, že jeho stroj bude mít nejméně 620 koní a 817 Nm. Výsledek je ještě lepší, i když ne o mnoho - 6,2litrový osmiválec LT1 dává díky kompresoru 627 koní a 831 Nm. To je oproti standardnímu, atmosférickému provedení, které dává 456 koní a 610 Nm docela výrazný nárůst, třebaže Callaway Corvette SC 627 nedosahuje parametrů modelu Z06.
Klíčem ke zvýšení výkonu je již zmíněný kompresor, jehož vrchní část vystupuje nad kapotu. Konstrukce je nová, dokonce ještě ani nedostala patent, i když žádost je samozřejmě již podána. Inovativní součástí kompresoru jsou tři kapalinové mezichladiče - primární je společný a dva sekundární slouží pro každou čtveřici válců zvlášť. Podle tiskové zprávy je takto chlazení stlačeného vzduchu mnohem efektivnější.
Motor dosahuje nejvyššího výkonu při 6 400 otáčkách za minutu, tedy o 400 otáček výše, než u standardní verze, jak je vidět z přiloženého grafu. Podobně jako v případě Z06, i po úpravě od Callaway se výkon motoru zvyšuje až do maximálních otáček, neopadá po šesti tisících, jako v případě sériového nastavení. Maximum točivého momentu pošle motor na kola ve 4 400 otáčkách, tedy o 200 ot. níže, než sériová pohonná jednotka. Jeho křivka je také velmi plochá, již okolo 2 100 otáček je k dispozici 680 Nm.
Klíčovou výhodou Callaway Corvette SC627 oproti Z06 je však čas. Nikoliv tedy čas ke zrychlení na 100 km/h, tam by silnější Z06 pravděpodobně zvítězila - Callaway Corvette je k mání už nyní, zatímco zájemci o ostrou tovární Z06 si budou muset počkat až do začátku příštího roku. Callaway si za úpravu účtuje 22 995 dolarů (lehce přes 450 tisíc korun), standardní vůz je potřeba dodat vlastní a americké ceny Corvette 2014 začínají na 53 995 dolarech, tedy o fous nad milionem korun.























Nový kompresor na osmiválci v Callaway Corvette SC627 je dírou v kapotě dobře vidět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 14:03 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 08.24. 13:55 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000