Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského roadsteru byla přepracována jen velmi mírně. Vyšší výkon či větší rozměry kvůli regulím kategorie kei-cars nabídnout nemůže.
Tuningová společnost D-Sport je pro automobilku Daihatsu stejným dvorním úpravcem jako třeba TRD pro Toyotu a Lexus. V minulosti se zadívala hlavně na malý roadster Copen, kterému dodala tužší podvozek a vyladila pohonné ústrojí. Jelikož šlo hlavně o závodní komponenty, bylo vcelku logické, že po jejich instalaci měl japonský prcek veřejné silnice zapovězené. Nová generace ovšem tak daleko nezachází, tedy alespoň prozatím.
Momentálně se totiž program doplňků soustředí především na zkrácené sportovní pružiny, rozpěry určené pro motorový prostor, novou spojku, samosvorný diferenciál či mohutnější brzdové kotouče. Díky nim pak na vůz musela být instalována větší kovaná kola, jež zároveň snižují neodpruženou hmotnost, posílení 0,66litrového agregátu se ovšem nedočkáme.
Na „vině“ je fakt, že vůz i nadále počítá s registračními značkami. Jelikož přitom spadá do kategorie kei-cars, nesmí jeho pohonná jednotka produkovat více než 64 koní. Právě tímto výkonem ovšem disponuje sériový agregát, dalšího ladění se tedy firma D-Sport musela vzdát. Což ostatně platí také o bodykitu, který nesmí přesáhnout 3,4 metru na délku a 1,48 metru na šířku.
V rámci exteriéru jsou tedy jedinou změnou zpětná zrcátka, která si můžete dopřát hned v dvojím designu. Pokaždé by přitom měl být ponížen aerodynamický odpor, o další snížení hmotnosti se pak starají sportovní skořepiny. Zmínit pak můžeme ještě nové LEDkové podsvícení či olejové a vzduchové filtry, tím však odklon od standardu protentokrát končí.





Daihatsu Copen se v dílnách D-Sport proměnilo hlavně po mechanické stránce, na vyšší výkon motoru ovšem kvůli regulím nedošlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 40 minutamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva