Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma nacpala do Škody Octavia motor 2,5 TFSI a 4x4, výsledkem je rodinná raketa
1.2.2019 | Mirek Mazal
Ne snad, že by tovární Škoda Octavia RS byla pomalým autem, za raketu ji ale asi neoznačíte. S pohonem z Audi RS3 je to docela jiná káva, výsledek může konkurovat klidně Ferrari.
Trvalo to docela dlouho, vyhlížené očekávání se ale naplnilo. Sourozenci z německého koncernu jménem Audi RS3 a Škoda Octavia RS mají společný technický základ, což umožňuje sdílet i oficiálně nesdílenou techniku. Přes spojitosti nejde o snadno zaměnitelné části, patrně proto se do křížení těchto aut dosud nikdo nehrnul. Výsledek byl ale od začátku lákavý - možnost vytvořit z rodinného kombi velkoprostorovou raketu s okřídleným šípem ve znaku.
Německá firma RM-Perfomance z města Stockstadt am Rhein se této výzvy nezalekla a do českého kombíku stojícího na stejné modulární platformě MQB zabudovala pětiválec 2,5 TFSI z Audi RS3. Pomocí přeplňování dosahuje standardně výkonu 400 koní (294 kW), ale to rozhodně pro tento motor nepředstavuje limit. Upravit jej na 500, 600 nebo i 700 koní není problém a potíže s jejich přenosem nebude mít ani pohon všech kol. Takové auto může dynamikou pokořit i nejlepší supersporty
Němci proto pozdější zvýšení konečného výkonu plánují, ale zatím zůstávají u 400 kobyl se soustředí na dodatečné komponenty, aby strojovna vydržela plnou zátěž. Zástavba vyžadovala nové vedení nasávání vzduchu, průchodnější výfukové potrubí a originální uchycení o dost většího agregátu, než původně plánovali motoráři v Mladé Boleslavi. Použitému motoru z Ingolstadtu asistuje automat DSG (DQ500), který je též schopen přenést kopu energie na poháněné nápravy.
Jak jsme již zmínili, u RM-Performance nechtěli nic podcenit, a tak Octavii nadělili i pohon všech kol. Při zemi se Octavia RS 2,5 TFSI drží prostřednictvím nastavitelného podvozku KW se sportovními pružinami. Brzdný účinek rodinného sprintera zajišťují brzdy firmy Brembo dodávané pro dalšího koncernového sourozence zvaného Seat Leon Cupra.
Nemůžeme se dočkat, až výsledek uvidíme v akci, může to být jedno z nejrychlejších a nejpraktičtějších aut vůbec, takové malé (skoro) české Audi RS6...
























Škoda Octavia 2,5 TFSI 4x4 je skládačka z koncernových komponentů. Kéž by se tak prezentoval některá z další generací Octavie RS
Zdroj: RM-Performance
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan