Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M3 RS: přítlak šel nahoru, kila dolů, výkon poskočil na 720 koní
18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce se u BMW M3 zaměřil na lepší aerodynamiku, nižší hmotnost i vyšší výkon. Na kompletní kit RS si ale připravte více než 3 miliony Kč.
O tuningových kreacích společnosti G-Power vás informujeme pravidelně. Opomenout tak rozhodně nemůžeme i poslední příspěvek, který si vzal na paškál odcházející BMW M3 E92. A to pořádně. Ve verzi RS totiž dostanete nejen patřičně upravený bodykit, kde základním stavebním materiálem byl karbon, ale také nárůst výkonu na zběsilých 720 koní. Snad ještě působivější jsou ovšem pokles hmotnosti a a změny aerodynamiky, což jsou pole, na která se ladiči obvykle příliš často nevydávají.
Úbytek hmotnosti má v případě BMW M3 RS na starosti plast vyztužený uhlíkovými vlákny, z něhož je vyroben přední spoiler a kapota i zadní víko zavazadelníku a stavitelné křídlo. G-Power přitom udává, že jen kapotou a víkem se povedlo shodit z celkové hmotnosti 2,6 kg, respektive 8,1 kg. V případě spoileru a křídla firma přesné číslo neudává, zmiňuje se ovšem o nárůstu přítlaku. Jako opci pak nabízí zadní spoiler, jehož vzhled kopíruje tovární BMW M3 GTS.
Po stránce výkonové můžete sáhnout po celé plejádě produktů, jež jsme dopodrobna zmínili v článku o tuningovém kitu Sporty Drive TU. Nejnověji však firma G-Power nabízí pro tento program ještě jednu nástavbu, která navyšuje výkon z originálních 420 koní na 720. Nárůst přitom nemá na starosti pouze kompresor ASA T1-723 nebo přeprogramovaná řídicí jednotka, ale také zvětšení objemu motoru ze čtyř litrů na 4,6 l.
S těmito extrémy pochopitelně přicházejí i ne zrovna lidové ceny. Jen přední spoiler vás vyjde na 1 800 Eur (45 000 Kč). Za kapotu s ventilačními otvory typu Venturi již dáte 3 600 Eur (90 000 Kč), dalších 3 300 Eur (82 500 Kč) stojí víko zavazadelníku. Křídlo RS stavitelné ve čtyřech úrovních pak vychází na 1 850 Eur (46 250 Kč).
Další redukci vašeho bankovního účtu mají na starosti změny v motorovém prostoru, kdy základní kit SK I Sporty Drive šroubující výkon BMW M3 na 520 koní vychází na 11 500 Eur (287 500 Kč). Pokud se ale rozhodnete pro verzi SK III přidávající sérii hned 300 koní, budete potřebovat dokonce 41 650 Eur (1 041 250 Kč).
Ani tím ovšem výdaje nekončí, neboť s nárůstem výkonu budete stoprocentně potřebovat nový podvozek, chybět mezi úpravami by pak neměla ani nová kola s lepším obutím. Stranou pak nesmí stát ani nový výfukový systém. Všechny tyto modifikace ale znamenají další výdaje v podobě cca 200 000 Kč.
Pokud tedy po kitu G-Power RS sáhnete, bude vás BMW M3 naladěné na výkon 720 koní stát celkově více než tři miliony. Tedy sumu, za níž byste již mohli pořídit třeba M6. I přes neoznámení jízdních výkonů však stoprocentně budete za volantem této tuningové kreace citelně rychlejší.











Tuningová společnost G-Power proměnila BMW M3 zvenčí i pod kapotou. Za verzi RS s výkonem 720 koní však zaplatíte více než tři miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
včeraFerrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
včeraMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprakův vítězný hattrick se nepodařil včera 14:00
- SSP300: Vítězí KTM před Kove a Yamahou včera 13:36
- Další turecké vítězství v Mostě; zásluhou Cana Öncua, 15. Vostatek včera 13:08
- Vítězem Superpole Sprint Race je v Mostě Toprak včera 11:29
- Toprakovi Most sedí a cítí šanci 17.5.2025
Nejnovější články
Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
včeraFerrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
včeraI propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
včeraMajitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
včera
Živá témata na fóru
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.18. 14:00 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon