Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 GT2R: pekelný stroj má 720 koní i silniční homologaci
23.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám M3 E92 přijde příliš slabé, G-Power má vždy řešení. Jeho M3 GT2R vypadá jak okruhový stroj, přesto jej lze opatřit registračními značkami.
Německý tuner G-Power má s nekompromisním tuningem vozů značky BMW velké zkušenosti. Stojí za řadou extrémních úprav, třeba i M5 Hurricane RRS, kdy se mu z desetiválce M5 E60 podařilo dostat 830 koní. Svůj um předvádí znova, tentokrát na M3 E92, která již brzy dostane nástupce. Nový stroj s názvem G-Power M3 GT2 R disponuje výkonem 720 koní a točivým momentem 700 Nm.
K dosažení takových čísel byli Němci nuceni značně upravit čtyřlitrový osmiválec S65B40, který pohání standardní M3 E92. Tento motor má základ v desetiválci S85B50, použitém v M5 E60 a M6 E63, jen je o dva válce kratší. To umožnilo použití kovaných pístů, vyvinutých ve spolupráci s firmou Mahle právě pro V10. Objem standardního osmiválce byl také zvýšen na 4,6 litru za pomoci jiné klikové hřídele po vzoru M3 GTS, která je hnaná osmiválcem S65B44 o objemu 4,4 litru. Kit, jehož jsou tyto úpravy součástí, se jmenuje tradičně g-powerovsky SK III Sporty Drive a obsahuje kromě jiných pístů a klikovky také jiné ojnice, airbox, zvětšené chladiče vody a oleje, mezichladič stlačeného vzduchu a kompresor zn. ASA, který přeplňuje spalovací komory tlakem 0,7 baru. Kit SK III je dostupný v mírně odlišné variantě (bez jiné klikové hřídele) i pro BMW M5 a M6. Upravený osmiválec pouští výfukové plyny skrz kompletně nové titanové výfukové potrubí s rychloprůchozími katalyzátory.
M3 E92 u G-Poweru podstoupila také odtučňovací kúru. Upravené panely karoserie, tedy kapota, nárazníky, prahy a blatníky, jsou z karbonu a mají za účel vylepšovat aerodynamiku. Ke zvýšení přítlaku pomáhá lízátko vepředu a velké křídlo vzadu. Kapota byla vyvinuta pomocí technologie G-Power Dynamic Venting za účelem co nejefektivnějšího odvodu přebytečného tepla z motorového prostoru. Výsledek těchto změn je hmotnost pod 1 500 kg, což znamená více než 480 koní na tunu a to je číslo z oblasti hyperaut - takový poměr výkonu a hmotnosti má třeba Pagani Zonda F.
Kombinace zvýšení výkonu a razantního odlehčení oproti sériovému vozu umožňuje M3 od G-Power dostat se na stovku za 3,7 vteřiny a na dvoustovku za 9,5 s. Ručka tachometru se v rozletu zastaví až na hodnotě 330 km/h.
Všechen tento výkon je potřeba nějak dostat na silnici a G-Power M3 GT2 R k tomu pomáhá sada tlumičů a pružin G-Power Clubsport a odlehčená dvacetipalcová kola G-Power Silverstone RS, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 245/30 ZR 20 vepředu a 315/25 ZR 20 vzadu. Brzdnou sílu obstarávají brzdy G-Power-ceramic, do jejichž karbon-keramických kotoučů o průměru 396 mm vepředu a 380 mm vzadu se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny.
V interiéru proběhlo také několik změn - kromě nového čalounění černou a oranžovou kůží s modrým prošíváním byly sériové sedačky nahrazeny karbonovými skořepinami, které dohromady ušetří dalších 24 kg váhy a na místo zadní lavice se nastěhoval trubkový rám, odpovídající standardům FIA.
Celé to má samozřejmě svou cenu a G-Power M3 GT2 R rozhodně není levná hračka - jen tuning motoru vás bude stát 41 650 Eur, tj. zhruba 1,06 milionu korun, a to bez práce na montáži. A bankovní účet krvácet nepřestává - karbonový bodykit přijde na třicet tisíc Eur (cca 760 tis. Kč), kola s pneumatikami jsou za dvanáct tisíc Eur (cca 305 tis. Kč) a keramické brzdy celkem za 26 238 Eur (cca 666 tis. Kč.) Kompletní M3 GT2 R přijde na 195 310 Eur (cca 4,96 mil. Kč), případně, pokud dodáte standardní M3 E92, G-Power po vás bude chtít 113 448 Eur (cca 2,9 mil. Kč) za úpravy, ke kterým budete muset ještě nějakou tisícovku přihodit za práci.
Za tyto vpravdě nemalé peníze dostanete drsně vyhlížející stroj, který na okruh dojede po vlastní ose a na něm naprosto deklasuje drtivou většinu jiných aut, která by se tam mohla objevit. Nebo o tom pochybujete?
G-Power M3 GT2 R je okruhová hračka s registračními značkami a poměrem výkon/hmotnost z říše hyperaut
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 6 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejčtenější články
- Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
18.4.2024 - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
18.4.2024 - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
18.4.2024 - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
18.4.2024
Živá témata na fóru
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Politický koutek 05.18. 13:10 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.17. 21:42 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB
- BMW Divize 05.17. 14:50 - Vrooom