Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
18.4.2024 | Petr Miler
Víte, že nejezdíte správným autem, když váš způsob využití nezvládá ani jeho tachometr. Majitele tohoto vozu to ale zjevně neodradilo. I s hromadou náhradních dílů si ho nechal dlouhých 31 let, během nichž ujel přes půl milionu km, i když se na to ani trochu nehodí.
Volkswagen za dobu své existence stvořil několik automobilových legend. Tou největší musí být Golf, který je tím správným kompromisem mezi úplně vším a dokázal se v rozličných verzích trefovat do vkusu prakticky kohokoli. Větší Passat a menší Polo ale z hlediska jakési ikoničnosti zůstávají jen kousek v závěsu za ním.
Dnes si vezmeme na paškál menší Polo, které se prodává už ve své šesté a - pokud se u VW nezmění atmosféra, vedení nebo cokoli podobného - bohužel také poslední generaci. Ve své druhé iteraci to bylo pořád to správně obyčejné, jednoduché, levné, ale trvanlivé auto, které vydrželo v prodeji dlouhých 13 let. Za tu dobu se stihlo zaháčkovat v srdcích mnohých, asi nikdo k němu ale nepřilnul tak jako majitel stroje na fotkách níže.
Ten je teď na prodej a byť na první pohled vypadá naprosto nezajímavě, ve skutečnosti je to rarita par excellence. Od prodávajícího víme, že vůz vlastnil od roku 1993 jediný člověk, pro kterého to bylo už druhé Polo téže generace. A dnes víme, že to pro něj bylo i úplně poslední Polo vůbec, protože s jeho prodejem končí s ježděním s auty nadobro - s vozem tedy „projezdil” existenci dalších čtyř generací téhož auta.
Sám s ním tedy za 31 let od jeho vzniku najel neskutečných 556 tisíc km. Tohle číslo vzniklo součtem, protože na autě nevydržel takový zápřah opakovaně ani tachometr. A nebyl v tom zdaleka sám, jak můžete vidět i z přiložených fotek. Postupně bylo vyměněno kdeco včetně částí karoserie a nedávno i 45koňového motoru. To vše proto, aby auto bylo schopno dál jezdit a dosáhlo až kýžené mety.
Jistě, známe spoustu aut, která najela více kilometrů a mnohem rychleji, třeba tento „milionový” Mercedesem z roku 2010, ovšem to jsou obvykle vozy dostatečně pohodlné a výkonné na to, aby s nimi pár set kilometrů denně nebolelo je ani posádku. Ujet 556 tisíc km s malým, jen 45koňovým spartánským Polem tak trochu bolet muselo. Majitel ale s většími nájezdy soustavně počítal, proto se také zásobil náhradními díly, které nyní posílá dál i s autem.
Těžko tak posoudit, v jakém stavu Polo II vlastně celou tu nálož přežilo, k původnímu má zjevně daleko. Ten výsledný je ale překvapivě dobrý. S novým autem si vůz opravdu nespletete ani omylem, přesto se zdá být fit natolik, že si za něj prodávající troufá žádat 850 Eur, tedy asi 22 tisíc Kč. Skoro bychom řekli, že 31 let staré, 45koňové mini s 556 tisíci km na několika tachometrech takovou cenu mít nemůže, ale tohle je vážně neobvyklý kousek.
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 1 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 2 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 3 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 4 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 5 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 6 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 7 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 8 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 9 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 10 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 11 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 12 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 13 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost - 14 - VW Polo 86c 1993 slabe extra ojete prodej 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Najezdit s Polem druhé generace 556 tisíc km za 31 let v roli prvního majitele chce oddanost skoro až za hrob, nemyslíte? Foto: T.G., publikováno se souhlasem
Zdroj: Volkswagen VW Polo 86c TÜV 09/24 inklusive Ersatzteile@Mobile.de
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
26.6.2024Sběratel rozjel silniční Formuli 1 Mercedesu na maximum na německé dálnici, z její dynamiky naskočí husí kůže i vám
27.6.2024Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024Pokus Korejců o dostupný masový elektromobil je sympatický, ale marný. Sami netuší, kdy tato auta reálně zlevní
27.6.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha