Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 SKIII: 720 koní v decentnějším balení
4.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Některým zákazníkům se BMW downsizingem nové M3 zkrátka nezavděčí. Třeba by pro ně mohl být „starší lovec“ Porsche či Ferrari od G-Poweru ideální.
Z kuloárů dnes víme, že mnichovská automobilka nadělí nové M3 F80 (a ve verzi kupé M4) přeplňovaný řadový šestiválec o výkonu minimálně 450 koní, a pokud jako potenciální majitel dáváte přednost sériovým vozům, patrně vám to bude stačit ke štěstí. Jsou však lidé, kterým nebude a poměrně stabilní německá tuningová scéna dokazuje, že jich není málo. O jejich přízeň se bude aktuálně ucházet také G-Power M3 SKIII.
Pokud vám je to jméno odněkud povědomé, máte výjimečnou paměť. SKIII je původní název bi-kompresorového paketu, který společnost G-Power montuje do loňského modelu M3 Tornado RS. Černá novinka na fotografiích dostala naprosto identický motor, což znamená, že vpředu sedí dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem zvětšeným ze 4,0 na 4,6 litru. Konstruktéři toho dosáhli použitím nové klikové hřídele a jinými kovanými písty značky Mahle.
Společně s modifikovaným nasáváním vyrobeným na zakázku z karbonu a osazeným osmi samostatnými škrtícími klapka a titanovým výfukovým systémem s metalickými katalyzátory dokáže pohonná jednotka vyrobit 720 koní a 700 newtonmetrů. To je dost na akceleraci z místa na 100 km/h za 3,7 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h.
Součástí rychlé a zběsilé sestavy je rovněž stavitelný podvozek nazvaný Clubsport, dvacetipalcová kola Silverstone Diamond nazutá do pneumatik Michelin a z karbonu vyrobená přední kapota i víko zavazadlového prostoru se spoilerem.
Další podrobnosti od G-Poweru nám chybí, ale SKIII je úprava aplikovaná také u Tornada RS a tak víme, že jen za přestavění motoru byste dali 35 tisíc Eur, v přepočtu skoro 900 tisíc korun. Jestli by vám za to dodatečných 300 koní stálo, to už řekněte sami.

























Verze SKIII je poněkud civilizovaněji vypadající Tornado RS, výkon 720 koní a 700 Nm ji zůstal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
