Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní
5.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Na právě probíhající show SEMA ukazuje americký úpravce svojí představu o „rychlém a zběsilém“ Genesisu. Jeho V8 se výkonem nachází v teritoriu M5.
Už podle dřívějších informací to vypadalo, že Hyundai bude chtít na výstavě specializovaného příslušenství SEMA v Los Angeles zazářit se sedanem Genesis. Žádný ze sériových vozů, které opouštějí továrny automobilek, sem ale nemá přístup, a tak se museli Korejci spolehnout na ostříleného amerického tunera ARK Performance, jenž nám ještě před vypuknutím show posílal první informace. A teď si můžeme toho tuningem nabuzeného chuligána s názvem AR550 konečně prohlédnout lépe.
Jedná se stále jen o koncept, což ale neznamená, že by se nic podobného nemohlo v nejbližší době podívat do obchodů. Genesis se ohákl ve spolupráci s firmou Infinite Auto Design aerodynamickým oblekem sestávajícím z karbonem zdobených svalnatějších nárazníků, nadutých podběhů, velkých kol s výraznými límci, karbonového lízátka a docela zajímavě vypadajících koncovek výfuků - to vše je jen část celého paketu úprav.
Ty nejzajímavější změny se však odehrály v útrobách. ARK nainstalovalo vozu výztuže a speciální pozornost věnovalo sníženému vzduchovému podvozku společnosti AirREX, kterému darovalo kromě mohutnějších stabilizátorů i další podpůrné prvky pro zvýšení torzní tuhosti a ve prospěch ovladatelnosti. V mohutných kovaných kolech se navíc vyjímají výkonnější brzdy od Bremba, za nimi bychom našli speciální klouby a ramena odolávající mnohem vyšší zátěži.
Zadní kola jsou nadále roztáčena pětilitrovým benzinovým osmiválcem, avšak dodatečně osazeným kompresorem Rotrex, propustnějším sacím i výfukovým potrubím, speciálním sáním a sportovním výfukem, což ve výsledku zvyšuje výkon ze 426 na 557 koní. Komu by nestačil ani nárůst výkonu, ten se samozřejmě může kochat ještě velmi pěkně nastrojeným interiérem zkrášleným multimediálními systémy a novým čalouněním kožených sedadel.
Vůz tak kráčí ve stopách sesterské Kie High-Performance K900 a je dalším náznakem toho, jak by mohl vypadat velký výkonný sedan z Koreje, který by si na mušku vzal BMW M5. Ostatně cílená střelba do německých konkurentů není u korejských značek nic zvláštního, tak proč se nezaměřit rovnou na toho nejsilnějšího ze stáda...
Marketingový ředitel ARK Racing Lerry Liu tvrdí, že v letošním roce se zaměřili na základní oblasti, a sice na výkon, ovladatelnost a zvuk pohonné jednotky. Jako další u tohoto Genesisu přijde na řadu implementace závodních technologií. To jsme tedy opravdu zvědaví, co se z tohoto dříve poměrně uhlazeného a komfortního sedanu tedy nakonec vyklube, za dalšího konkurenta M5 bychom se vůbec nezlobili...























Hyundai Genesis s pětilitrovým osmiválcem dostala tolik výkonu, že by se mohla směle postavit nejrychlejším německým sedanům. Viditelnější změny čítá karoserie a interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 11 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
